Ga naar inhoud

Goede dag mede z3/z4 rijdes (vorige week net een z4 gekocht )

Aanbevolen berichten

Hallo mede rijders

Ik ben nu ook trots lid van een z 4:), maar ik moet m alleen nog invoeren uit belgie . En volgende week vrijdag is het dan zo ver ,nou wilde ik eerst een oprijwagen autoambulance huren maar ja na effe tellen (diessel huur enz) kwam ik op een bedrag uit van 350 euro voor het transport , beetje belachelijk de auto staat op 2 uur rijden bij me vandaan, nou was ik aan het denken hem op chassi nummer te verzekeren en even mijn kentekenplaten van de oude auto erop te schroeven ,iemand n iedee wat de gevolgen zijn als ze me in belgie/nederland aanhouden ?

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Hallo,

Met de kentekenplaten van je oude auto op de Z4 gaan rijden is volgens mij niet

toegestaan.

In de autoweek van deze week, no. 38, staat aan artikel over het invoeren van

een auto uit België.

Hierin staat beschreven hoe je hier het beste mee om kunt gaan.

Als je de Z4 in je bezit hebt, meld je dan ook ff officieel aan op het Forum.

Is wel zo gebruikelijk om te doen.

Robert

Link naar reactie
  • Administrator

Welkom hier,

Je voorsteltopic met foto's zien we wel verschijnen ;)

Wat dacht je om in België een transport te regelen tot de grens en dan

met een tijdelijk kenteken ( die je ook nofig hebt om naar de keuring te rijden) naar huis te rijden

Link naar reactie

ik woon ook 10 min van de grens en heb eens MB sprinter uit duitsland gehaald. (gekocht bij een dealer)

ik had geregeld met de verkoper dat er de garage platen op mochten (eigenlijk voor een proefrit)

ik helemaal door duitsland tot vlak bij huis en toen snel de grens over

bus op de oprit en platen terug gebracht naar de dealer.

is wel ff op en neer rijden maar wel goedkoper.

misschien werkt het in belgie ook

Link naar reactie

ik denk als je de pech zou hebben dat ze jou tegen houden, dit wel een serieuze boete kan kosten en oppassen want ze kunnen

ook je auto in beslag nemen ( ze lachen er hier de laatste tijd niet meer mee,de staat heeft geld nodig)

als je het toch doet, rij dan heel voorzichtig en hou je aan de max. snelheid.

ik heb onze zzz in Duitsland gehaald bij een prive persoon en deze stelde mij zelf voor om met zijn platen en zijn verzekering

gewoon naar huis te rijden en daarna de duitse platen per post terug te sturen hij besefte waarschijnlijk niet wat een risico hij zelf nam

als wij een ongeval zouden hebben, maar het kwam ons wel goedkoop uit, wij met 1 auto naar daar en met 2 terug <_<

in ieder geval proficiat met de aankoop en succes

gr eddy

Link naar reactie

Het is mogelijk om tijdelijk met een buitenlands kenteken in Nederland te mogen rijden. Zie http://www.belasting...r_in_nederland/

Dit is tevens een tijdelijke vrijstelling voor BPM en MRB.

Heb vorig jaar mijn Z4 uit Belgie gehaald en ben met de Belgische platen naar NL gereden en vervolgens bij de RDW langs gegaan voor de keuring en aangifte BPM.

Zorg wel voor een verzekering op chassisnummer en maak goede afspraken met de verkoper over het gebruik en retourneren van de buitenlandse platen.

Geldt voor maximaal 2 weken, dus zo lang heb je om bij de RDW langs te gaan om e.e.a. af te handelen.

Succes !

aangepast door Shoveltje
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in