Ga naar inhoud

Z3 1.9 2002 houd sterk in, iemand tips ?!?

Finalmente

Aanbevolen berichten

Afgelopen maandag zijn wij teruggereden vanuit Spanje naar Nederland zonder problemen, maar toen we de grens over waren begon hij ineens sterk in te houden tijdens het accelereren.

Ik begrijp dat hij het ook moeilijk vond om Spanje te verlaten, maar ik denk dat dat het probleem niet zal zijn :-)

Nadat ik hem langs de kant had gezet en het e.e.a. aan slangen en stekkers te hebben gecontroleerd weer starte, liep hij ook even niet lekker stationair, maar dat was na 1x gas geven weer over.

Bij normaal rijden en rustig gasgeven gaat hij als de brandweer, maar zodra ik even flink snel gas geef om in te halen, dan houd hij sterk in.

Vanmorgen tijdens de koude start liep hij ook weer even kortstondig niet lekker, maar na 10 a 15 seconden was dat ook weer over.

Ik heb geen olieverbruik, bougies zijn ook pas 5000 km oud, dus als er tips zijn over bekendheid met dit probleem, HELP aub

Wat mij wel opviel is dat het huis aan de zijkant van het gasklephuis, waar een paar vacuumslangetjes heen gaan, veel geratel laat horen.

Ik heb geen idee wat dit ding doet en of dat hoort, maar ik vond het een beetje vreemd.

Graag hoor ik jullie tips.

Het gaat om een Z3 1.9 118pk uit 2002

Dank voor de hulp.

Gr.Richard

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ja, die zit er inderdaad op en daar komt ook het geratel vandaan !!

Als ik de uitleg in jouw link lees, dan lijkt het wel erg sterk op mijn klacht, want ik had voorheen af en toe al het idee dat ik de ene keer meer vermogen heb als de andere keer.

Nou heeft hij al niet zoveel, maar ik merk wel heel af en toe verschil.

Is dat een bekend probleemgeval en zoja, is die zomaar te vervangen, of moet ik allerlei kleppen enz. afstellen?

Link naar reactie

Thanks WalterZ3, dat ga ik eerst eens doen.

Ik heb gisteren even telefonisch contact gehad met Ruud en ik ga eerdaags even langs om hem uit te laten lezen, maar aangezien ik niet kan achterhalen wanneer het benzinefilter vervangen is ( en of hij ooit wel vervangen is ) ga ik die eerst eens vervangen, kan nooit kwaad. :clapping:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in