Ga naar inhoud

openluchtfiler. . . ?

Mark79

Aanbevolen berichten

• Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het schijnt over het algemeen idd niet te helpen, maar je krijgt (bij sommige filters) relatief veel sound voor je geld, daar gaat het dus eigenlijk om.

Wat wel belangrijk is, is dat het filter wel echt koude lucht van buiten pakt en niet de warme lucht onder de motorkap.

Gruppe M heeft wel mooie dingen (maar erg duur), k&n vast ook wel. BMC (CDA) heb ik zelf ooit gehad, wel tevreden over.

Dan heb je nog Simota. Ik zou in ieder geval geen universeel filter kopen. Gewoon ff internet afstruinen, beetje op youtube kijken...

Mensen met ervaring vinden blijft altijd moeilijk, de ene heeft een 2.0, de ander een 2.5, die heeft een k&n, die heeft een simota,

die heeft er een andere uitlaat bij, de ander niet, youtube filmpjes kwaliteit lijkt er soms ook niet op...etc. Gewoon goed gokken ^_^.

aangepast door Mus
Link naar reactie
  • 1 maand later...

toch gek als je in buitenland besteld dat het 160 euro goed koper is

Een grotere afzetmarkt én lager belastingtarief: in een boel staten is 'sales tax' maar een paar procent.

En het valt me op dat auto-onderdelen, bijna ongeacht wat, relatief duur zijn in Nederland, ik heb ook voor m'n ZZZ veel uit UK laten komen, en was mét verzendkosten vaak nog 20-30% goedkoper uit.

Maar reken jezelf niet tè rijk: tel de verzendkosten (een paar tientjes waarschijnlijk) én de invoerheffing/BTW (reken voor het gemak op 30-35%, dan kan het alleen maar meevallen) erbij op, en het verschil is een stuk kleiner. <_<

In de begindagen van online winkelen slipte er nog wel eens een pakketje door de douane en kwam je er met een koopje van af, maar het lijkt erop dat ze de laatste jaren een 100%-controle op pakketjes van buiten de EU hebben.

Link naar reactie

Pimgmx heeft jammer genoeg helemaal gelijk: Importeren van buiten de EU is inderdaad bijna 100% controle. Reken dan het totaal van aanschaf en verzendkosten, daarover de eventuele importheffing (volgens TARIC is dat ook nog eens 3%) en over dat totaal nog de BTW plus de afhandelingskosten en de lol is er helemaal af.

Als je wat uit het buitenland haalt, doe het dan vanuit een EU-land, dan heb je alleen maar rekening te houden met de verzendkosten.

Een paar jaar geleden een leuk pakket onderdelen (shocks, springs, trackbar, swaybar links e.d.) voor de JEEP uit de VS gehaald; het totaalbedrag wat ik moest betalen was gelijk aan het bedrag is us$, maar dan maal 2 in euro's... :blink: Reken dus alles even door voor je bestelt !

Link naar reactie

Als je een kennis hebt in de VS die het voor je kopen wil en het vervolgens aan jou wil sturen, kun je volgens mij flink besparen. Pakketjes tussen privépersonen worden als geschenken gezien en zijn daarom vrij van BTW en importheffingen. Moet het pakketje natuurlijk niet nog in de doos van het bedrijf met bijbehorende logo's zitten, just to be sure.

Groeten

Link naar reactie

Dat was in het verleden inderdaad zo, maar tegenwoordig zijn ze jammer genoeg wat kritischer, ook daarvan wil de douane de waarde weten. De vervoerder is verantwoordelijk voor de (verplichte) aangifte, de douane bepaalt of, en zoja, hoeveel er betaald moet worden. Je komt dus vrijwel 100% bij de douane uit.

Er zijn ook "resenders", bijv usa2you, fromus2eu en usa2ned, bedrijven die iets voor je in de US willen kopen en het dan als "gift" naar je opsturen, dan zijn meestal de transportkosten behoorlijk wat lager dan wanneer je rechtstreeks bij een bedrijf bestelt.

Het mooiste is als je iemand kent op een ambassade of een in europa gelegerde amerikaanse militair, dan heb je het gewoon binnen voor de amerikaanse prijzen.

De regeltjes v.w.b. importeren kun je vinden op de site van de belastingdienst:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/buitenland_en_douane/internetaankopen_en_zendingen_van_particulier_aan_particulier/van_particulieren_aan_particulieren/ontvangt_u_goederen_uit_het_buitenland_van_particulieren

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/buitenland_en_douane/internetaankopen_en_zendingen_van_particulier_aan_particulier/van_particulieren_aan_particulieren/hoeveel_belasting_moet_ik_betalen_bij_invoer

Succes !

Link naar reactie

en het vervolgens aan jou wil sturen, kun je volgens mij flink besparen.

Zoals shoveltje ook al aangeeft: reken daar niet te hard op...

Met auto-onderdelen kan je de gok nog wagen: het is voor een douanier lastiger in te schatten wat zo'n airbox kost dan bijvoorbeeld een iPad, horloge of een paar sneakers. Zelf heb ik met 'onherkenbare' dingen als een statiefbalhoofd geluk gehad, 'normalere' dingen komen er zelden of nooit door zonder naheffing.

Er wordt streng op gecontroleerd, zowel in de US als in Nederland: veel van de serieuze eBay-verkopers hebben in hun voorwaarden staan dat ze de echte waarde opgeven, en niet iets als 'gift' opsturen. Hier tè creatief mee omspringen kan hen een bezoekje van de douane/belastingdienst opleveren!

Veel professionele eBayers/webwinkels versturen via koeriers, die controleren vaak zélf de inhoud ook nog een keer omdat ze niet zitten te wachten op gedoe met de uitgaande douane. Het systeem wordt helaas steeds waterdichter...

Houd er tot slot rekening mee dat verzekerde verzending gebeurt op basis van de waarde van het pakket: als je iets laat versturen als 'is weinig waard', dan is het risico van verdwijning/beschadiging voor jou...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.