Ga naar inhoud

Leedvermaak is ook vermaak: Pims roestige kater

pimgmx

Aanbevolen berichten

Moet dat dan officieel geen engelse maat zijn?

1 3/16" zou dat dan zijn.

Of zijn het al overwegend metrische maten in die auto?

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • 4 weken later...

De laatste grote horde is ook genomen:

• donordifferentieel erin
  • A-frame en rubbers vervangen
  • nieuwe schokbrekers en veren achter
  • nieuwe baksteun + binnenwerk

Alles zat nét zo vast als bij de vooras, een boel extra werk om de boel los te krijgen dus: jammer voor m'n portemonnee maar goed voor m'n vrije tijd...

23292800006_af9dbe7705_z.jpg
23318836815_8a91f2a30a_z.jpg
23236249011_7aa6d173cb_z.jpg
aangepast door pimgmx
  • Like 1
Link naar reactie
  • 4 weken later...

tikkie gemaakt?

Yep... :rant:

23981260105_fa31d75693_z.jpg

't Lijkt erger dan het is, alleen het spuitwerk aan motorkap en zijscherm is jammer, want niet in eigen beheer te doen...

Een "nieuwe" grill en voorbumper zijn al opgesnord, nieuwe koplamp heb ik op voorraad, een 'boeketje gemengd' aan clips en beugels wordt morgen verstuurd.

Link naar reactie

...wat voor soort velgen zijn dat?

Het zijn wieldoppen, waarvan de rand in het midden in carrosseriekleur is gespoten. Vergelijkbaar met wat Rolls en Bentley in die periode leverden.

Deze werden alleen geleverd op Sondermodellen Insignia en Majestic, zijn er hooguit een paar honderd van gemaakt.

Link naar reactie

Mooi speelgoed Pim, maar ik ben de tel een beetje kwijt, 2 jags en eenmaal ZZZ toch ? En oh ja kom je nog op 7 jan....?

Link naar reactie

...ik ben de tel een beetje kwijt...

Overkomt mij soms ook... :)

Twee Jags en de Z3 rijklaar, daarnaast nog twee 'projecten': een Jaguar (XJR) en een Daimler (Double Six).

kom je nog op 7 jan....?

Dat zit er -voor de afwisseling- niet in, 2e helft die week ben ik weer op pad... <_<

Link naar reactie

Woepie en waar laat je dat allemaal . Enne jammer dat je er 7 jan niet bij bent, alvast een fijn knutsel 2016....

Link naar reactie

De 'collectie' is nu verdeeld over een drietal lokaties, daar hoop ik in het nieuwe jaar wat aan te gaan doen...

M'n donorbumper en -grill zijn intussen binnen, die worden morgen helemaal uit elkaar gehaald voor roestpreventie, ik houd mezelf wel van de straat zo!

Ook jij alvast 't allerbeste voor 2016, hopelijk zien we elkaar weer bij een Meet&Eat of toerrit!

Link naar reactie

Nieuw jaar, nieuw project?

Reken op een héél fors spaarvarken om die weer fatsoenlijk de weg op te krijgen, en dan heb ik niet eens over het ongedaan maken van goedbedoelde knutselarij.

Ik heb niet zoveel met E-type: te groot, te log en door de iconische status te veel een rijdend cliché...Tel daarbij dat het om een gemodificeerde (door Beun de Haas, zo te zien) variant van een van de minst populaire versies gaat en ik voorspel dat die niet voor een vermogen weggaat: deze moet je voor de lol opknappen, niet als investering.

En in mijn geval moet ik eerst maar eens de huidige projecten afronden!

Ik ben net klaar met het volledig demonteren en roestvrij maken van de donorbumper: chroom heeft alleen vliegroest op onzichtbare plekken, de binnenbalk is mooi recht en had ook alleen oppervlakteroest. Zelfs de verschillende beugeltjes kwamen los zonder brander, Dremel of slijptol!!

Morgen gaan de delen in de zinkprimer, en dan kunnen de geknakte bumper en grill vervangen worden. Na het weekeinde na de schadehersteller en hopen dat 't meevalt...

Link naar reactie

Zo...

Een paar uurtjes verder, en de schade valt inderdaad mee!

De binnenkanten van de grill zijn herbruikbaar, de bumpersteunen staan nog onder de juiste hoek en hebben de juiste onderlinge afstand en de beschadigde delen kwamen zonder mokken los. Goed dat ik bij de opbouw her en der wat kopervet gebruikt heb!

De 'nieuwe' grill is opgebouwd en wordt gemonteerd als alle beugeltjes weer rechtzitten. De grootste klus voor mezelf zit erop: de centrale bumperbalk is opnieuw opgebouwd, inclusief lichtunits en de chroomstrip met koplampsproeiers. 100% originele Jaguaronderdelen, die gaat - als ik niet weer een tikkie krijg - weer jaaaaaaaren mee!

De zijkanten van de bumper moeten nog even wachten: de dragende delen zijn van plastic en hebben de klap niet overleefd, terwijl het chroom alles wonderwel zonder maar een krasje heeft doorstaan. Donordelen voor de zijkanten zijn al onderweg, dat is straks een kwestie van 10 boutjes (elke kant drie voor de chroomstrip en twee voor bevestiging aan de centrale balk) vastdraaien en dan is die klus ook geklaard!

Morgen gaat de linker koplampkap eraf, om én de achterliggende schade op te nemen (en waar nodig beugels recht te buigen/te vervangen) én er een verse koplamp in te zetten. Dan gaat ook de bumperbalk erop zodat ik weer normaal rond kan rijden. Als de werkdruk meevalt maandag of dinsdag langs het schadebedrijf...

Edit, wat plaatjes, met de eerste speciaal voor Guido...

23835615880_5e4f2e85b1_z.jpg

23503018764_641226124e_z.jpg

24048662061_73881d9c0f_z.jpg

23835606750_ebdb83485c_z.jpg

aangepast door pimgmx
  • Like 1
Link naar reactie
1 uur geleden, pimgmx zei:

Edit, wat plaatjes, met de eerste speciaal voor Guido...

Ik vind dat de inspecteur nog wel een beetje kijkt alsof ie niet volledig zeker van de zaak is.

Enige voorzichtigheid is dus nog wel geboden.

• Like 2
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in