Ga naar inhoud

Leedvermaak is ook vermaak: Pims roestige kater


pimgmx

Aanbevolen berichten

Na wikken en wegen tóch maar de Jaguar gekozen als vakantieauto.

De roodgekapte heeft onze ZZZ óók zomerklaar gemaakt, eind augustus gaan we die - hopelijk - ook nog even uitlaten!

Met een gemiddeld gebruik van bijna exact 1:10 over de laatste 1200km én een airco die lacht om de lokale 35 graden buitentemperatuur was het aangenaam cruisen.

De nét voor de vakantie vervangen gebruikte-katalysatorunit-zonder-rammeltjes moest zich nog een beetje 'zetten'. Aandraaien van de uitlaatklemmen nadat-ie een keer goed heet is gestookt is het parool. Daarvoor kon ik geen betere plek verzinnen dan direct aan de Rijnboulevard in Boppard...

Het recente zo-goed-als-nieuwe setje Gedore steek-/ratelsleutels kon meteen aan de bak!

11755650_766317666818433_357067931602033

't Was groot feest in Boppard: de lokale kerk werd 'opgewaardeerd' tot Basilica Minor, met alle bijbehorende rituelen en hoogwaardigheidsbekleders.

Er was een heel blik bisschoppen opengetrokken, met Rowan Atkinson als surprise guest... :hypocritesmiley:

11403150_766277936822406_441466232511058

We werden in stijl onthaald op onze 2e overnachtingsplek: valetparking!

10407628_766317730151760_848301362839669

Met de Franse grens op een steenworp is het bijna onmogelijk om de Collection Schlumpf niet te gaan bekijken.

Later deze week dan maar....

Link naar reactie

Met de Franse grens op een steenworp is het bijna onmogelijk om de Collection Schlumpf niet te gaan bekijken.

Later deze week dan maar....

Leuk, ben benieuwd hoe dat je bevalt. Ik wil daar ook een keer heen. :)

Iemand hier - ik meen Henk - tipte me ook ooit over een museum voor moderne kunst in die contreien. Dat zou ook qua architectuur spectaculair moeten zijn. Ik kan die tip helaas nergens meer terugvinden. Heb jij daar een idee van? :)

Link naar reactie

...bijna onmogelijk om de Collection Schlumpf niet te gaan bekijken.

Later deze week dan maar....

Vandaag dus...

Behalve de smerigste museumtoiletten die ik in jaren heb meegemaakt (waarom doen die Fransen zó hun best vooroordelen te bevestigen? <_< ) is dit een must-do: zó veel Bugatti's dat je de tel kwijt raakt, waaronder meer prototypes dan een zichzelf respecterende autocollectie aan 'normale' Bugatti's in huis heeft.

Da's niet alles: veel jaren-30 Benzen uit de multi-miljoen-Euro-veilingwaarde-categorie, een 'formule 1 grid' waar de hoeveelheid Ferrari's, Maserati's, Bugatti's, Gordini's en Lotussen bijna niet te overzien is en andere zeldzaamheden zoals Categorie B rallywagens (Ford RS200, anybody?).

Dan heb ik het nog niet gehad over de Le Mans-racers én de mogelijkheid om zelf het asfalt op te gaan met een Big Healey, Jaguar XK150 (ja, ik ben bevooroordeeld...), klassieke SL of oer-Corvette... :sFun_whistle:

  • Like 1
Link naar reactie

Halve dag is genoeg, na de 6e bijna-identieke Bugatti-type-zus-en-zo heb je dat wel gezien. Althans: uw nederige verteller wel. Eén type 47 is imposant, maar een half dozijn?

Opstelling is veel statischer dan in Wassenaar (denk: veel auto's op een rij, koordje eromheen, klaar!) en non-informatiever (2-3 regels tekst/object, waarbij het Engels en Duits door de maandagochtendversie van Google Translate zijn gedaan) dan ik had verwacht van een museum met deze reputatie. Op een handjevol welwillend personeel na is informatie voor niet-Franstaligen minimaler dan minimaal.

Inclusief een korte Leupensessie in het restaurant zat onze ronde er na drie uurtjes op.

Your mileage may vary, though... ;-)

Link naar reactie

Goed excuus om snel op een zonnig terras plaats te nemen :lol:.

Overigens respect voor je verzameling Jags, Op dit niveau zou bij mij toch een Mark 2 boven aan staan. ( + bolhoed bij forum evenmenten).

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Fijne vakantie Pim en C

en 1:10 is heel netjes, doe ik ook met de ZZZ

19301202224_8477ded620.jpg

Ik keek je topic even terug, maar waar zijn al je foto's gebleven? :blink:

aangepast door coot
Link naar reactie

...waar zijn al je foto's gebleven?

Ik was lui en had linkjes naar Facebookfoto's gebruikt.

Die jongens zijn zo sympathiek om om de zoveel tijd de URL's van je foto's te veranderen...

- edit - plaatjes weer 'werkend' gemaakt!

aangepast door pimgmx
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Maar weer een paar klusjes gedaan...


De schoongemaakte en herbouwde mistlampen eindelijk ingebouwd:


20976122086_1c62d1aa84_k.jpg


Inbouwen doe je niet 'even': de bumper moet los om de lampen vast te kunnen zetten en de platen in de onderspoiler moeten los om de lampen aan te kunnen sluiten... Gelukkig ligt alle bedrading er al, en is dat niet meer moeite dan de bulb-failure-voor-de-gek-houd-weerstanden los te klikken en de lampstekkers aan te sluiten.


Ook even het tellerhuis eruit gehaald om de dashboardverlichting te doen: van de 10 lampjes hadden er 'maar' 7 het loodje gelegd! Om te zorgen dat de mistlampen het ook deden heb ik een nieuwe 'lighting logic module' (het printplaatje voor de verlichting met schakelaar voor de koplampen) ingebouwd: deze is opnieuw doorgesoldeerd, van verse lampjes voorzien én heeft de mistlampschakelaar die de mijne miste. Het is weer een mooie kerstboom!


20814442538_6a29a0c3a7_k.jpg


21009898041_9b4e61d02e_k.jpg


20381342213_93971549c3_k.jpg


De volgende halte wordt een serieuzere klus, waarvoor het hoofdbestanddeel deze week binnen kwam. De koerier legde bijna het loodje: UPS had bezorgen van dit bescheiden pakketje (52kg!) uitbesteed aan iemand in een klein Peugeotje, die dit 'eventjes' uit de kofferbak moest tillen...


20814437478_5d870e61e0_k.jpg


Tijdens het klussen had ik eindelijk een keer gezelschap: gezellig!


20814418358_770df929cd_k.jpg


20976083096_a4f4b95007_k.jpg


21009875961_8254df59d5_k.jpg


20381276553_21f838add7_k.jpg

  • Like 2
Link naar reactie

Liep de oude te janken?

Namens haarbal #1 en haarbal #2 dank voor de kudos!

Het probleem met het diff is wat serieuzer dan lagergehuil: als-ie koud is klinkt het alsof er iemand probeert te knikkeren in een emaille badkuip. <_<

't Donordiff heeft ongeveer half zo weinig kilometers gedraaid, die gaat er onder in combinatie met nieuwe veren en dempers (als je toch bezig bent...) en wat rubbers her en der. Als ik me - niet erg realistisch - heel erg verveel trek ik dan het oude diff uit elkaar om te zien of het nog revisiewaardig is én of ik dat kunstje zelf aan kan. Je bent nooit te oud om te leren, per slot van rekening!

Brummen stond er eentje in de kelder

die overprijsde 12-cilinder zijn ze nóg niet kwijt? :hypocritesmiley:

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Het probleem met het diff is wat serieuzer dan lagergehuil:

Van mijn vader hoorde ik dat "vroeger" minder bonafde autohandelaars lagergehuil oplosten door een paar handjes zaagsel in het cardanhuis te doen

Link naar reactie
  • 3 weken later...

't Schiet niet op: we wachten nog steeds op een onderdeel voor de aandrijflijn-revisie: demper voor de versnellingsbaksteun.

Dat is een bekend slijtagedeel, dus het heeft geen zin om een tweedehandsje te recyclen. Nieuwe items zijn volgens de leverancier 'onderweg', maar schijnbaar moeten ze te voet uit Engeland komen? <_<

Verder ondanks de gestaag oplopende kilometerstand nog steeds geen verrassingen, of onverwachte kosten.

De enige uitgave was een nieuwe aircoslang, nadat ik er ein-de-lijk achter was waar het minuscule lek in het systeem zat: de ventielen van de service-koppelingen waren niet meer 100%. Montage was een eitje, gelukkig had ik 2 steeksleutels 30 op voorraad voor de aansluiting bij de condensor...

22029756304_e1d102c579_k.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.