Ga naar inhoud

Bezig met aankoop Z3 uit 2000 (even voorstellen)


Dobiwallah

Aanbevolen berichten

Hi iedereen,

Ik ben bezig met een aankoop van een Z3 uit 2000 (http://tinyurl.com/9hnjx5g) De prijs is iets hoger dan gemiddeld, maar er staat maar 34k op. Van binnen gewoon in nieuwstaat. Ik heb de Z3 altijd een leuke auto gevonden (klassiek sport model) en de financien laten het eindelijk toe.. Ik heb bijna altijd al 2 deurs coupes gehad (volgorde van aanschaf: Datsun 120y 1975, Datsun 120A FII 1975, Opel Manta 1976, Ford Fiesta (bedrijfsauto), Simca Oceane 1960, Toyota Celica 1991, Toyota Celica Cabriolet (Voller)1988, Nissan Silvia 1994 (nu)) en nu zomaar bezig met de Z3. Ik hoop dat de koop door gaat, want de eigenaar begon toch een beetje te twijfelen. Er gaat dan ook geen cent vanaf...

Omdat ik bijna nooit te maken heb gehad met BMW, heb ik een beetje op Google lopen zoeken en ben zo via deze site: http://adkusters.hob...dige links.html hier terecht gekomen. Normaliter ben ik een echte petrol head, zoals ze dat hier noemen. Dus ik vroeg me af, is een Z3 ook zelf een beetje te onderhouden? Ik vraag dit omdat de techniek zo anders is dan ik gewent ben (oude auto's)

Er zit een bussines radio met CD wisselaar in. Maar tja, cd's, dat is zo jaren tachtig. Ik kwam op internet dit: http://tinyurl.com/9b8q34s en dit: http://tinyurl.com/96fvq3v tegen, en vroeg me af of iemand al ervaring met dit soort apperaatjes heeft? Ik ben wel benieuwd hoe dat met de folder structuur gaat.

Een andere vraag is over de hardtop. Ik probeer een hardtop te zoeken, en vroeg me af of de hardtops van alle bouwjaren passen en het zelfde zijn?

BTW, wij wonen nu 3,5 jaar in Nieuw Zeeland.

Link naar reactie
  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Welkom!

Bart heeft al een paar goeie tips gegeven voor hardtops/radio's. :clapping:

Wat betreft je vraag over onderhoud: onderhuids dateert de Z3 uit midden jaren negentig, niet veel jonger dan je Silvia dus...

Er zullen meer motorsensoren in zitten dan je gewend bent, die willen soms een eigen leven gaan leiden. Een uitlees-unit, of een laptopkabel met software besparen je ritjes naar de dealer (ik weet niet hoe ver een BMW-dealer of BMW-specialist bij je vandaan zit), en helpen je snel op weg bij foutdiagnose.

Met zó weinig kilometers zal je weinig slijtageverschijnselen tegen komen, waarschijnlijk komt zelfs de beruchte 'stoelwiebel' nog niet voor.

Als je 'offline' informatie wilt, dan is het werkplaatsboek van Bentley een aanrader. Niet goedkoop, maar met de afmetingen van een 1-delige encyclopedie een goed startpunt voor klussen aan een ZZZ...

Succes!!

Link naar reactie

heb ik een beetje op Google lopen zoeken en ben zo via deze site: http://adkusters.hob...dige links.html hier terecht gekomen.

Welkom en leuk te horen dat ook in Nieuw Zeeland mijn site gevonden wordt.

Op dit forum en op mijn site staan een groot aantal Howto's voor de meest voorkomende (mechanische) werkzaamheden.

Het onderhoud is voor een beetje technisch onderlegd persoon goed te doen, het lukt mij over het algemeen ook wel, bij electrische problemen moet ik hulp inroepen want daar heb ik geen kaas van gegeten.

Succes met de onderhandelingen en tegen reiskostenvergoeding wil ik best eens komen helpen. :)

Groeten

Ad

aangepast door ad k
Link naar reactie

Bedankt iedereen, lijkt me een gezellig forum. De oude Simcas die ik had zaten geen sensors in. Ik ben zelf industrieel electricien, dus met de sensors moet wel lukken dan. Het is meestal dat je even op weg geholpen moet worden. Ik zal het forum eerst van a tot z doorlezen, en de howto's van Ad K.

Het voordeel van auto's in NZ is dat de bodem niet zo gauw roest. Er wordt hier geen zout op de wegen gegestrooit, omdat het niet sneeuwt bij ons in de buurt. Er is een BMW dealer 18km verderop. Die wil ik een inspectie laten doen voordat de koop doorgaat.

Link naar reactie
  • Administrator

Welkom hier, die ZZZ Imola rood is wel heel mooi, ben benieuwd welke Zed het gaat worden

al zullen we hem nooit met een forumritje zien ;)

Suc-6 met het vinden van de juiste Zed

Link naar reactie

Mooie auto prachtige kleur en zover ik het kan zien op de foto's, bijna nieuw!

en de prijs is maar relatief

je kunt volgens mij beter meer betalen voor een goeie mooie auto, dan dat je denkt een koopje te hebben

waar je meteen voor een hoop geld aan moet verbouwen.

in mijn z3 zit ook zo'n radio/cassete, maar ik heb m nooit aan

de mooiste muziek komt onder de klep vandaan. :guitar:

veel rijplezier (als je m loskrijgt bij de huidige eigenaar) :sSW_saberfight:

aangepast door coot
Link naar reactie

11.320.- Euro dat is een goede prijs lijkt mij, de auto ziet er prachtig uit.

Ik zou het doen en niet te lang wachten alles is goed de kleur 6 cilinder ga zo maar door.

http://www.bmw-kopen.nl/advertentie/z3/1483175/bmw-z3-z3-20i-6-cilinder-roadster-sportline.html

Ik hoop dat de link werkt.

Veel plezier met de auto een heerlijke auto in een heerlijk land.

Link naar reactie

De kleur is Siena Red 362 ..

En een aankoop keuring is zeker op zijn plaats, want op de foto's is al wel te zien dat het ooit eens ontzettend mis gegaan is ...

Want het stuur zit aan de andere kant .. ;)

Volgens de advertentie is het burgundy red....

Wat betreft het stuur aan de andere kant, voor mij begint het al raar te worden om een links stuur te zien op foto's, en dan heb ik toch het grootste gedeelte van mijn leven in Nederland gereden.

Ik begin na al die positive berichten op het forum toch wel erg veel zin in mijn auto te krijgen. Het moet haast wel door gaan, de advertentie staat er al vanaf mei op. Ook hier merken de mensen de crisis.

Als ik hem heb, zal ik een foto sturen naar radio 538.... Haha bef 538.

Normaliter gaat de nummerplaat met de auto mee, behalve als je een personalised plate heb gekocht (835,-). Die kan je meenemen naar je nieuw auto.

aangepast door Dobiwallah
Link naar reactie

Vorig jaar was ik nieuw zeeland en heb ik tijdens mijn vakantie 3 Z3 gezien, twee in Auckland en eentje in Dunnadin, prachtig land overigens en ik hoop dat je 'm koopt en veel plezier van hebt. :)

Link naar reactie

Volgens mij kan er weinig mis zijn met een z.g.a.n. auto die maar 35000 km heeft gelopen

in een land met een autovriendelijke luchtvochtigheid.

En het is geen Renault die zn eigen service intervallen niet haalt :nono:

NEEN dit is een echte auto!

Link naar reactie

Ik heb hier het 50 punten keurings rapport:

http://www.simca.nl/bmw/Scan10001.jpg

http://www.simca.nl/bmw/Scan10002.jpg

http://www.simca.nl/bmw/Scan10003.jpg

http://www.simca.nl/bmw/Scan10004.jpg

http://www.simca.nl/bmw/Scan10005.jpg

Er zijn een paar kleine dingetjes, en het blijkt dat de achter schokbrekers lekken. Ik weet niet of dit een bekend euvel is, maar de huidige eigenaar kon het gewoon niet geloven met (nu) 35k op de teller. Morgenmiddag gaan we naar een garage in de buurt de Z3 op de brug zetten, en nog eens zelf kijken. Vanuit onder gezien, als de auto op de grond staat, is er niets te zien, maar ik zei tegen de eigenaar, waarschijnlijk hebben ze de wielen laten zakken en wordt de schokbreker stang zichtbaar.

Originele BMW schokbrekers kosten NZ$300,- met de slowboat, en NZ$420,- met luchtpost (moet uit Duitsland komen). plus 230 voor montage. Zit het stabiliteits systeem op de schokbrekers aangesloten?

Ik stelde nog voor dat hij de kosten van de schokbrekers op zich neemt, en ik de montage kosten, maar hij hapte niet echt... Ik denk dat hij flink betaalt heeft voor de BMW in 2004, en dat hij er nu flink op verliest. We zien morgen wel weer wat de volgende stap zal zijn als we bij die andere garage zijn geweest.

To be continued.....

Link naar reactie

Hallo,

voor zover ik weet geen bekend euvel.

Mijn schokbrekers en vering worden zaterdag a.s. vervangen voor een schroefset van KW na 140000 km trouwe dienst.

Tja...lijkt me een reeele verdeling montage/schokdempers.

Je zou het altijd nog om kunnen draaien.

Succes ermee!

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

als dit het enige mankement is zou ik de koop op een paar honderd NZ$ niet laten afketsen.

maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonee kijken :wacko:

volgens mij heb je m in gedachte allang bij jou op de oprit staan. :lachen:

Link naar reactie

volgens mij heb je m in gedachte allang bij jou op de oprit staan. :lachen:

Daar heb je uiteraard gelijk in. :petje: We zijn samen naar een niet dealer garage geweest, en die liet ons zien dat de shocks inderdaad wat lekte. Die man zei dat het niet "overdadig" lekte, en dat een APK (Warrant of Fitness hier genoemd) geen probleem is. Niet originele schokbrekers kosten de helft minder trouwens. Er gaat nu wat af van het bedrag, en er komt een nieuwe keuring op. De koop is dus rond :groupwave:

Volgende week wordt de koop afgerond. maar goed ook, de zomer staat hier voor de deur . ik heb er echt zin in.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.