Ga naar inhoud

Koeling / druk probleem ?


Tony

Aanbevolen berichten

@ kroket :)

Ze zijn trouwens te koop , heb ik wat geld om aan mijn ZZZ te spenderen . Misschien iets voor jou :sHa_biggrin2:

Nee joh, ik kon met pijn en moeite mijn grijze roodstaart bij familie kwijt alvorens te gaan samen wonen. Het beest is inmiddels 34 en lult je nog steeds de oren van de kop af :blink:

Link naar reactie
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

euh , bij mij zijn het geen "huis"dieren , ze zitten in een binnenvoliere van 8mx3m en kunnen naar een buitenvoliere van 2m x 2m. Het is eigenlijk een kweekkoppel ( elk jaar 3 babyara's ). Maar na meer dan 20 jr parkieten en papegaaien houden heb ik het eigenlijk een beetje gehad. Vandaar dat ik ze verkoop.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Das shit...kost je wel een hoop duiten.

Ik heb zelf vorig jaar bij mijn Citroen C2 de koppakking moeten vervangen.

De auto was voorheen van een oude dame geweest die er in 6 jaar tijd 20 duizend mee gereden had.

Zij had dat ding nog nooit buiten de bebouwde kom gebruikt.

Aangezien ik een heel andere rijstijl had, en de koppakkingen van PSA motoren sowieso niet helemaal jofel zijn heb ik besloten hem dan maar te vervangen.

Ik heb toen via het citroen forum contact gezocht met iemand die het vaker deed op hobby-basis.

Heb toen de distributieriem, thermostaat, waterpomp, nieuwe rekbouten, e.d. gelijk meegenomen. Hebben er samen een dag op geknutseld. Was erg leerrijk!

Was inclusief onkostenvergoeding 500 euro kwijt (de kerel had 200km gereden om bij mij te komen).

Bij mij hoefde de kop overigens niet gevlakt te worden, want deze was nooit heet geweest. Daarbij hebben we het ook helemaal na gemeten.

Wellicht dat hier iemand is die je kan helpen met het vervangen van de koppakking hier op het forum?

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

Dit subject klopt wel denk ik;

Ik heb wel eens dat als ik met koude motor vrijwel direct de snelweg opga dat de temperatuurmeter niet naar het midden wil en links blijft hangen. Nou zit ie wel comfortabel tussen blauw en rood, maar ik dacht dat ie toch echt altijd zsm lekker in het midden hoort te gaan zitten.

Is dit reden voor ongerustheid?

Link naar reactie

Nu ondanks alles staat mijn temperatuur meter altijd in het midden, soms een fractie er boven. De M heeft ook een olie temperatuur meter en die is belangrijker. Duurt ongeveer15 min voor die echt in beweging komt. Dat is belangrijker.... Bij 70 + ga ik echt gas geven. De water temperatuur staat dan al een tijdje in het midden... Be carefull.....

Link naar reactie

er gaan hier vooral exotische dingen naar buiten: gisteren een tussentrap van het VEGA lanceervoertuig :-)

anyway: weet iemand of er op het thermostaat-vlak nog verschillen zitten tussen mijn 2.8 single-vanos motor en de TU variant die van belang zijn bij het volgen van de How-to (die is gemaakt voor een 3.0 of TU zo te zien) ?

Link naar reactie

weet iemand of er op het thermostaat-vlak nog verschillen zitten tussen mijn 2.8 single-vanos motor en de TU variant

Geen fundamentele verschillen, ik heb de klus aan een single vanos +/- een jaartje terug uitgevoerd. Die thermostaatstekker (blz 3 in de how-to) zit er bij een single vanos niet op, dus dat scheelt weer.

De enige must-have is een niet te dikke 32mm steeksleutel voor de viscofan, voor de rest kan je het met regulier gereedschap af.

Zoals ook in de how-to staat heeft die viscokoppeling linkse draad, ik heb de poelie geblokkeerd met de steel van een lomp model stiftschroevendraaier in plaats van het officiële blokkeer-tooltje. 'n Tikkie met een bankhamer op de steeksleutel en de fan was los.

Hou bij het losdraaien van de banjobout van de Vanos-leiding een poetsdoek bij de hand, die zal wat olie lekken.

Link naar reactie

Ik had ergens in mei zelf de Visco-koppeling al vervangen (bleek natuurlijk niks met mijn klacht (geskwiek) te maken te hebben, was de spanveer van de multiriem...), dus die valkuil is bekend :-)

thanks anyway !!!

Als die stekker er wel zou zitten op dit type (en de MS40 dat snappen zou), had ik gisteren misschien nog wel een foutmelding kunnen zien bij Carsoft: nu was alles clean. Dat is ook altijd lekker om te zien.

moet die Vanos-Banjo ook los om erbij te komen?

Link naar reactie

Vanos-banjo: als je die loshaalt kan die olieleiding aan de kant, geeft nét wat meer bewegingsruimte. Geen 'must', maar werkt gewoon wat prettiger.

Is 'n kwestie van losdraaien, banjobout aan de kant leggen en slang wegbuigen, meer komt er niet bij kijken.

Dan doen we hetzelfde in omgekeerde volgorde: bij mij staat die 'skwiek' van de spanrol voor volgend voorjaar op 't programma.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.