Ga naar inhoud

Op zoek naar velgen voor ///m Roadster.

Aanbevolen berichten

Hi Guys,

Ik ben op zoek naar velgen voor mijn z3 m roadster.

Velgen die ik graag zou willen:

Rial daytona

Dz exclusive 1

Bbs Lemans.

Maat 18 of 19 met brede boord achteraan.

Iemand voorstellen / suggesties?

Bedankt op voorhand!

Link naar reactie

hoi Zenner,

das al even geleden :)

velgen heb ik zelf nog maar nieuwe opliggen van eergisteren, maar even rondkijken op de gekende sites 2de hands, kapaza of marktplaats

en hoe is het ondertussen met de spiegels, al iets beslist?

groetjes

Link naar reactie

Heb nog een nieuw setje Schnitzer Rennsport driedelig liggen in 18 inch! Speciaal voor de M in 10 en 9 of 8.5j!

klinkt leuk!

Kan je me een pb sturen met de info en dergeljike?

Die zocht ik nl ook al een tijdje :-)

Link naar reactie

Inderdaad dat wist ik. Staan daarvoor ook noet bovenaan mn verlanglijstje.

De drie velgen hebben dezelfde look en het zien er grotendeels gelijk uiy.

dus mochten mensen zijn die alternatieven hebben met dezelfde look als bovenstaande,

Graag jullie voorstellen!

En dan heb ik nog eens een vraag ( stupid ) hoe kan ik nu weten dat een velg mooi gelijk komt met de carrosserie en dat ik achter aan een brede boord heb?...

Ik heb op forum gezocht en inderdaad paginas vol bruikbare info gevondenm

Maar ik versta er nog steeds geen "notenbroodje" van...

Thx

ps pierre?

aangepast door ZeNnEr
Link naar reactie

Voor de ///M Roadster/QP zijn er maar weinig velgen die mooi aansluiten aan de achterkant zonder spoorverbreders. Dit vanwege de smalle achteras onder die mooie brede achterkant.

Ik heb daarom een paar achtervelgen laten aanpassen door Claus van www.Felgengarage.de. Die heeft nog veel originele spullen van OZ, de producent van de eerste types Schnitzer velgen. Een voordeel van het feit dat dit meerdelige velgen zijn. Ze hadden origineel een waarde van 10j ET 32 nu heb ik ET 07 van laten maken, dat betekent dat de velgrand achter 25 mm (1 inch) breder is geworden wat er IMO nog mooier uitziet. Hierdoor kun je ze nu achter zonder spoorverbreding rijden en sluiten ze mooi aan.

Dit beviel me zo goed dat ik nog een setje heb laten aanpassen als reserve. Die heb ik nu nog liggen.

Als je dus een setje zoekt om te rijden zonder spoorverbreding moet je rond deze velgbreedte en ET waarde zoeken.

Aan de voorkant sluiten de meeste velgen wel mooi aan, daar heb ik de Schnitzer RS in 8.5j ET 38 of 9J ET 32 wat weer iets extremer is Dit zijn de originele maat van Schnitzer.

Ik rijd deze zelfde velgen op de Z1, alleen wat smaller achter, ze hoeven dus niet weg maar voor de juiste prijs..........

Link naar reactie

Als je op "mijn fotosite" klikt (onderin boven de Z1) kom je op mijn fotosite. De laatste foto's van mijn Velvet blauwe Z3M laten genoeg foto's zien van de velgen. Zijn exact dezelfde. Zitten nieuw in de doos. Doe eens een bod om me te verleiden ze weg te doen :lol:

Stuur anders een berichtje via de forummail dan wisselen we ff telefoonnummers uit.

aangepast door pierrez101
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.