Ga naar inhoud

Dure Duitse auto's zakken voor crashtest |USA


IvoZ3

Aanbevolen berichten

Dure Duitse auto's zakken voor crashtest VS

NEW YORK - Dure Duitse modellen komen erg slecht uit een nieuwe, strengere botsproef in de Verenigde Staten.

Het instituut liet de auto's met slechts 25 procent van de voorkant tegen een voorwerp botsen. Normaal is dat een grotere oppervlakte: 40 procent. De klap moest dus worden opgevangen door een kleiner deel van de auto.De C-klasse van Mercedes-Benz en de Audi A4 kregen het stempel 'gebrekkig'. de BMW 3-serie en de Volkswagen CC deden het amper beter: 'twijfelachtig', oordeelde het Insurance Institute for Highway Safety (IIHS).

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

volvo_logo-7507.jpg

:punk::punk::punk::punk::punk::punk:

Ook wel verwacht natuurlijk, dat is hun speerpunt. Het is niet de eerste keer dat testmethoden veranderen worden en dat het dan blijkt dat volvo daar zeer goed uitkomt en al lang op had geanticipeerd. Bijvoorbeeld toen euroncap de testmethode veranderde en het effect van de stoelen ging meenemen (ik denk ongeveer 2 jaar geleden). Ook toen stond volvo gelijk op 1.

Maar zo heeft elk merk natuurlijk hun eigen stokpaardjes die de identiteit van hun merk bepalen :)

Conclusie van deze test is dat het veiliger is om naar het betonblok toe te sturen dan er vanaf te sturen :blink::lol:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

en hoe zit het nu eigenlijk als je tegen een andere auto die even hard rijd frontaal botst,is die klap dan harder dan wanneer je frontaal tegen een betonblok op botst?

Observe...

http://youtu.be/58zqJCtUjSI

Link naar reactie

Wat je in elk geval NOOIT moet doen, is met een Focus met 200km/u tegen een een betokblok klappen...

Dat filmpje is idd wel een behoorlijke reality check voor de knalritten......

Daar wordt nog es ff 80km harder gereden :sCo_unsure:

Link naar reactie

Een Z4 E85 voldoet ook absoluut niet meer aan de huidige veiligheidseisen om een hoge score te halen.

ook oudere Volvo's scoren daarin erg slecht. De ontwikkelingen gaan zo snel dat oudere auto's vrijwel allemaal slecht scoren.

.

Dat ontkracht de mening van veel mensen dat je maar beter in een grote dan een kleine auto kunt zitten bij een zware crash want dan heb je veel kreukelzone voor je. Nee dus. Beter in een nieuwe dan een grote auto.

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

best een grote nieuwe auto :P

Maar grosso modo is een grote auto veiliger.

De euroncap testen houden daar ook rekening mee. Een auto uit een kleine klasse met 5 sterren is onveiliger dan een hele grote auto met 4 sterren (van hetzelfde bouwjaar). Die sterrenrating is dus relatief.

Link naar reactie

hoi, ik kom er ook even tussen

volvo rijders zijn nochtans 1 van de veiligste bestuurders, heb een jaar of 2 geleden statistieken gezien waain stond dat bestuurders met een volvo zowat het minst betrokken zijn bij ongevallen :clapping: en toegeven, lelijk zijn ze toch ook niet.....

ofwel :blink:

aangepast door rscl
Link naar reactie

Volvo rijders worden vaak alleen van achter aangereden......

@Guido - Hoe kom je er bij dat de euorncap rating relatief is? Die zijn volgens mij absoluut, en beoordelen de mate waarin de inzittenden gewond raken. De afmetingen van de auto spelen daarbij geen rol.

Mag je in een kleine auto meer letsel oplopen dan in een grote om toch veilig te zijn?

Het filmpje toont eens te meer aan dat de ontwikkelingen qua veiligheid heel snel gaan, en dat een auto die een paar jaar geleden nog een hoge score kreeg door de aangeschepte eisen nu opeens veel slechter scoort. Moderne kleine auto's scoren nu veel beter dan grote auto's van een paar jaar geleden.

Die euroncap scoren gaat alleen over veiligheid bij een specifieke frontale aanrijding. Een aanrijding vanaf de achterkant wordt niet getest, en ook de soort aanrijding die wel getest wordt komt in de praktijk natuurlijk naar zelden voor. Ook een koprol van een auto wordt die in deze cijfers uitgedrukt.

De grootste (on)veiligheid ben je natuurlijk zelf door te zorgen dat er geen aanrijding plaats vindt.

Link naar reactie

Volvo rijders worden vaak alleen van achter aangereden......

@Guido - Hoe kom je er bij dat de euorncap rating relatief is? Die zijn volgens mij absoluut, en beoordelen de mate waarin de inzittenden gewond raken. De afmetingen van de auto spelen daarbij geen rol.

Mag je in een kleine auto meer letsel oplopen dan in een grote om toch veilig te zijn?

Ja.

Het is een onderling vergelijk per klasse.

In een 5 sterrenauto uit de kleine boodschappenautos zal je bij een botsproef dus meer letsel krijgen als in een luxe sedan met 5 sterren in dezelfde botsproef.

Link naar reactie

Beetje te eenvoudig gedacht. Je kunt zelf voorzichtig zijn maar je zult maar een gedrogeerd bezopen petje tegenkomen.

Gebeurt hier in Duitsland zowat elke dag. Met 120 km/u door een 30 km zone etc.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.