Ga naar inhoud

Nieuw motorblok in Z3?

maximr

Aanbevolen berichten

Beste Forum-mensen,

na 1,5 jaar zeer tevreden rondgereden te hebben in mijn Z3, kwam daar afgelopen week een abrupt einde aan. Stil op de snelweg, met een enorm geratel onder de motorklep... Afgesleept naar de dichtstbijzijnde BWM garage/dealer, alwaar werd geconstateerd dat er slijtage IN het motorblok is. Reden kunnen ze niet geven, misschien te lang door gereden met laag oliepijl, maar dat is nooit gebeurd.

Naar hun zeggen onmogelijk te repareren en enige oplossing is het plaatsen van een nieuwe BWM motor. Kosten bijna 5000 euro. Eventueel kan er ook een goed gereviseerd blok in, maar die zijn niet voorradig.

Zijn er mensen die ervaring hebben met flink geratel onder de motorklep, en hier een andere oplossing voor hebben dan een geheel nieuw blok?

Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met het nieuw plaatsen van een motorblok in een Z3, of mensen die een goed adres hebben?

Zijn er mensen met tips waar ik een goed gereviseerd blok vandaan kan halen?

Ik hoor het graag, want zou mn schatje heel snel de weg weer op willen krijgen!

Bij voorbaat dank voor elke reactie.

Met vriendelijke groet,

Maxim Gazendam

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat voor motor heb je?

Je zou toch denken dat er diverse 3-serie motorblokken te vinden moeten zijn.

Afhankelijk die prijs en van de staat en km-stand van de Z3 kan je dan afwegen of het de moeite waard is. Ik vermoed dat de arbeidskosten van het inbouwen ook niet mals zullen zijn.

Link naar reactie

mwah 1.9 moet te doen zijn toch ,idd motoren zouden zat te krijgen moeten zijn,deze zijn immers ook in andere modellen in gebruik.

een beetje monteur zal zo,n motor toch wel binnen een dag of 2 gewisseld moeten hebben?

wel ook de motorsturing mee kopen.,

deze eens bellen? http://www.wiebrandvanabeelen.nl/

of voor revisie de alkmaarse motoren revisie etc etc

desnoods op zoek naar een schade z3.

Link naar reactie

Jaar geleden had je die van mij kunnen overkopen ;-) Is toen voor 125 euro weg gegaan... Niemand wil zo'n blok hebben, bij demontage bedrijven waren ze er ook niet happig op. Reden: Gaat niet vaak stuk / lage waarde/prijs 2e hands.

Link naar reactie

Beste Mensen, WOW, wat veel reacties en zo snel :) ik ben jullie nu al dankbaar.

@ Z3Mrunner > dank je wel, mag ik zo vrij zijn om te vragen om welke bedragen het bij jou ging?

@ Electric Z_3 > dank je wel, maar dat is jammer dat ie al weg is; dat zijn totaal andere bedragen dan waar de dealer mee komt!

@ BMW-Z-CSi> dank je wel, maar geloof niet dat een 3.0 diesel iets voor mijn 1.9 benzine wagentje is...

@ HAL 2001 > dank je wel, ik ga eens informeren

@ ad k > dank je wel, ga ik eens informeren

@ bombadil > ik heb een 1.8, 4 cilinder, Z Reihe (volgens de autopapieren)

@ sandere 39 > dank je wel, ja dat dacht ik ook dat die wel voor handen zouden zijn, maar misschien moet er verder gezocht worden dan dat er nu gedaan is. Ik ga http://www.wiebrandvanabeelen.nl/ contacten

Mensen ik houd u op de hoogte (ben niet zo snel als jullie gister hebben gereageerd, maar doe mn best!)

Mochten er tussentijds nog mensen zijn met tips trucks ideeen en motorblokken dan hoor ik het graag uiteraard!

Link naar reactie

Beste mensen, inmiddels contact gehad met AVVR in Reeuwijk. Volgende week gaat mn auto erheen en gaan ze hun best doen hem weer rijdende te krijgen. Bedankt voor al jullie reacties. Ik zal over een tijdje laten weten of het allemaal gelukt is en hopelijk een blije foto plaatsen :)

Link naar reactie

Afgelopen vakantie bleek het bij mij uiteindelijk een versleten waterpomplager te zijn waardoor de ventilator uit balans raakte en de overkapping aan het 'opeten' was. Dacht ook aan Vanos en erger. Auto af laten slepen omdat ik er geen meter meer durfde te rijden. Nieuwe waterpomp er in en alles weer rustig.

Link naar reactie

Klopt helemaal, maar ik doelde op het in orde maken van die auto. Dat doet toch maar echt 1 persoon.

inderdaad maar 1 persoon, maar wel de "juiste" ik heb er vorige zaterdag 400km voor gemaakt om "bij Ruud op de brug" te staan dus.... :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in