Ga naar inhoud

Iemand ervaring en info over het gebruik van spacers?


Rkoppers

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een z4 e85 van 2003

Hij staat op 18inch velgen met voor 225 en achter 255 breed

Ik vind dat de banden net teveel in de spatborden vallen,

Ik zou graag voor en achter een spacer van 1 of 1,5 cm willen gebruiken en heb daar de volgende vragen over:

1 word hij hiermee APK goedgekeurd

2 worden hierdoor de rijeigenschappen ( negatief) beïnvloed

3 omdat er m.i. Meer druk op de wielbouten komt te staan, heeft dit dan zelfs gevaarlijke consequenties?

4 waar zou ik ze het beste kunnen kopen

Grtjs en alvast bedankt

René

Link naar reactie

Ken er zelf niet veel van maar wel schitterend antwoord ( heeeeel kort en bondig ) ;)

aangepast door Sjonnie Kroket
jammer dan weer van je fullquote....
Link naar reactie
  • Administrator

Wat wil je verder nog weten?

Je zult naast de spacers waarschijnlijk (afhankelijk van de dikte spacers) ook andere bouten nodig hebben, het ziet er goed uit en heel veel mensen rijden ermee rond. Ik had zelf op mijn vorige Z in de zomer 5 mm achter, winter 20 mm, nu uitsluitend nog in de winter 20 mm ... Dan heb je dus ook twee sets bouten nodig ... En eventueel dus ook verschillende velgsloten.

Link naar reactie

Als je originele BMW 18" velgen hebt (zoals de style 108) dan passen er voor spacers 15 mm en achter 20 mm op. Hangt uiteraard wel af van de ET waarde van de velg.

Ik heb zelf voor 10 mm spacers en achter 20 mm aangezien je voorbanden anders je wielschermen kunnen doorslijten bij veel hobbels.

De spacers vanaf 20 mm en dikker heb je als doorsteekringen met verlengde wielbouten, en aparte ringen die je met korte bouten op de naaf van de auto vastzet, en waar je dan met de originele bouten je velg op vastzet.

De spacers dunner dan 20 mm zijn er alleen met verlengde bouten die velg en spacer samen op de naaf vastzetten.

Zoals al gezegd zijn op Marktplaats en Ebay overal aanbieders te vinden. Kies wel voor een goed merk zoals H&R of Eibach want anders loop je de kans dan de centreerringen afbreken of doorslijten door speling tussen de velg en de vulring.

aangepast door JK-Z4-3.0i
  • Like 1
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 4 weken later...

Als het gewicht heeft dan scheelt het inderdaad veel. Een paar seconden van 0-200 langzamer kun je verwachten. Waarom denk je dat mensen duizenden euros aan lichtgewicht velgen uitgeven? Niet omdat ze zo mooi zijn.

Dus als je naar spacers gaat kijken. Besef je goed wat onafgeveerd gewicht met de prestaties doet en kijk ook naar wat zoiets weegt als je een vergelijking maakt tussen verschillende spacers.

aangepast door glnk
Link naar reactie

Omdat ze het gevoel willen hebben dat ze sneller zijn. Spacers zullen niet zoveel verschil maken lijkt mij. En anders kun je altijd nog met een bijna lege tank gaan rijden

Link naar reactie

het blijft een straat auto en geen fullbred racecar he, maar het kost seconden ?? realy dat kleine beetje gewicht ? denk dat het aan het eind van het verhaal allemaal wel meevalt.

Link naar reactie

Ja want we rijden iedere dag met onze auto op het circuit..man man... dan zou ik het interieur ook maar vast strippen <_<

Doe maar eens een 0-200 met jouw Z4 Coupe en maak een video van de tellers. Kun je 1 op 1 vergelijken met die van mij.

aangepast door glnk
Link naar reactie

Zullen we dan ook over het verschil in bandenmaat etc beginnen?? denk dat t verschil niet meer gaat zijn dan een paar honderdste van een seconde met spacers. hoeveel scheelt een velg dan wel niet volgens jou ten opzichte van een stock velg ? 20 seconden ?

Link naar reactie

Vergeet niet dat je met spacers ook een grotere spoorbreedte krijgt.

Als het zoveel gewicht toevoegd, dan kan je ook wel je naaf inkorten of je aandrijfassen for that matter.

Dat scheelt ook allemaal gewicht. Je auto wordt er ook smaller van. Dat heeft ook ergens wel wat invloed :wink:

Je kan alles ondervangen door velgen te nemen met een kleine ET waarde. Dat scheelt je idd 150 gram oid, als bij die velg idd niet gewoon een dikker blok aluminium aan de binnenkant zit, want et waarde wordt natuurlijk heel vaak op die manier beinvloedt. En of dat aluminium nou aan een spacer zit of aan het hart van je velg......

Lichtgewicht velgen staan daar helemaal los van. Een echte lichtgewicht velg geeft veel meer besparing dan die 150 gram oid van je spacer.

Daarnaast zit dat gewicht ook nog grotendeels bij het hart van het wiel.

Daarmee blijft het wel onafgeveerd gewicht, maar geen rotationeel gewicht, dus de toename aan dynamisch gewicht is minder dan als het aan de buitenkant zou zitten.

Wat je vooral dus niet moet doen zijn metalen wieldopjes.

Qua performance telt uiteindelijk natuurlijk elke gram, maar zolang de z4 langsarmen van gietijzer heeft (12kg/stuk oid), zijn er nog wel wat plekken waar eea te besparen valt in hoeveelhelden die het gewicht van de spacer verwaarloosbaar maken.

aangepast door GuidoK
  • Like 1
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.