Ga naar inhoud

Op zoek naar de Z3!


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Aart en ben nieuw op dit forum. Allereerst: wat een mooi forum. Overzichtelijk ook. Altijd al heb ik de Z3 een prachtige auto gevonden. Nu hebben we de knoop doorgehakt en willen gaan voor een Z3. Zelf rijd ik een leasewagen (een degelijke station) en we hebben nog een prive auto, een fabia uit 2009 met niet heel veel km's.

De laatste willen we verkopen omdat deze toch maar stilstaat, sinds mijn vrouw heel dichtbij huis werkt. We willen de Z3 erbij kopen als pleasure auto.

Een aantal (ik hoop eenvoudige) vragen voor jullie kenners:

- Is het inruilen van de fabia verstandig? Om er vervolgens een Z3 voor terug te kopen. We willen wel wat overhouden aan de verkoop van de fabia, ook als we de Z3 al gekocht hebben. Ik ga ervan uit dat de verkoop van de fabia geen punt hoeft te zijn.

- Wat is nu wijsheid? Een 2.8 (6cil), 1.8 of 1.9? De 2.8 spreekt mij wel aan. Ik hoor alleen maar goede dingen. Is het zo dat een dergelijke motor sterker is en meer km's aan kan?

- Is het wel verstandig om een auto met ca. 160.000 o.i.d. te kopen? Of is dit echt dom en vragen om problemen?

- Als het op de 1.8 of 1.9 aankomt. Welke is de beste? Welke heeft de meeste power?

- Veel Z3's hebben geen airco. Is dit een must?

We willen er mee cruisen maar zo af en toe ook wel de Autobahn onveilig maken :)

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,

Aart

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Welkom, jee wat een vragen :)

Inruilen Fabia ja als je er voor terug krijgt wat je in je gedachten hebt bij inruil hou je nooit wat over

geloof nooit dat een verkoper jou een Z3 geeft plus nog wat geld voor de Fabia ;)

160k + mag geen probleem zijn er rijdt er hier een op het forum met 300k

1.8 of 1.9 welke heeft de meeste power...einde discussie gewoon voor een 2.8 of 3.0 6 cylinder gaan, nee gewoon kopen wat jou aanspreekt qua kosten zal het niet veel uitmaken ik zou zeggen ga in een 1.8 of 1.9 proefrijden en in een 2.8 of 3.0 denk dat je er dan

gauw uit bent.

Airco tja is wel lekker als het warm is en je staat voor een verkeerslicht of in de file, ook tijdens warme dagen als het regent.

Op mijn vorige cabriolet had ik geen airco maar miste die wel dus......

#edit# staat nog een mooie 2.8 te koop hier op het forum

Succes met de zoektocht ben benieuwd wat het wordt

aangepast door Ruud_19
Link naar reactie

Hallo Aart

Wij zijn gevallen voor een 1.9 met 140pk onder de kap pre facelift het keteken is afgegeven voor het eerst in april 1999.

De auto heeft alle optie's die je maar kan bedenken, en een BMW hardtop als bonus.

Nadelen de cabrio kap was verweerd en de banden waren hard met droogscheurtjes en hij was vies tot zeer vies met de geur van cocosnoten gatver.

Maar nu na 3 maanden poetsen.... nieuwe cabrio kap.... nieuwe wielen en banden ....is hij bijna klaar.

Mijn advies ga voor een Face lift model en met een hardtop kilometer stand is niet zo belangrijk het is tenslotte een BMW mijn grens lag bij 150.000 km.

Met 10.000 euro kom je al heel ver, zonder dat je nog veel moet investeren.

Succes met de zoektocht.

Ad. K de2e

aangepast door throttle up
Link naar reactie

hoi Aart, eerst welkom hier

wat die zoektocht naar de ideale zzz betreft... als je die fabia toch niet gebruikt zou ik al beginnen met deze trachten te verkopen en zien waar je uitkomt en

ondertussen verder zoeken naar die zzz

welk type is natuurlijk persoonlijke keuze, als jij van plan bent om dikwijls naar duitsland te gaan en daar de wegen onveilig te maken, kun je misschien een zwaardere

nemen is het de bedoeling om hier wat te cruisen dan is een 1.8 of 1.9 misschien ook al genoeg

probeer in ieder geval een proefrit te maken, en neem de tijd, ik heb zelf ongeveer 6 maanden gezocht om te vinden wat ik zocht, mn. de juiste kleurcombinatie van koetswerk en zetels en in goede staat, niet te veel km(79.000 in mijn geval) met airco, en dit dan ook voor een goede prijs uiteraard :clapping:

veel plezier en laat ons iets weten

Link naar reactie

Dank voor de adviezen. Ik ga eerst maar eens wat types proefrijden. Volgens mij kan ik een fabia beter eerst particulier verkopen. Dat is ook logisch.

@throttle up. is het lang gleden dat de Z3 is gekocht? Wat heb je er toen voor moeten uitgeven? 140 pk is al best aardig. dan kun je al wel lekker toeren lijkt me. Toch komen veel mensen uit op de 2.8.

@rscl. ik zie dat je een 1.9 hebt. Rijdt die auto een beetje lekker mee? Geen spijt dat je geen 2.8 hebt gekocht? Dat hoor je nl. vaker.

Link naar reactie

hoi tak,

ik heb inderdaad voor een 1.9 gekozen voor meerdere redenen

- het is onze 2de auto die voornamelijk gebruikt word door het vrouwtje( en waarmee zij ook gaat werken)

- om hier wat op het gemak mee te cruisen

- en omdat deze ook niet veel kost aan inschrijvingstaks( in belgie) de taks voor een 3.0 kost hier sinds enkele maanden op enkele euro's na 5000 euro :sSic_sick:

ik weet inderdaad ook niet hoe een 2.8 rijdt maar ben tevreden over onze 1.9 je kan trouwens toch nergens meer fatsoenlijk doorrijden zonder gevaar voor flitsen

buiten Duitsland dan.

zeker testen!! en kijken waar je hem voor wil gebruiken en kijk ook eens op duitse site's

groetjes eddy

aangepast door Ronlittle
FQVWD
Link naar reactie

Welkom! Ik zou altijd proberen de Fabia zo te verkopen. Maakt je onderhandeling ook sterker als je een ZZZ gevonden hebt want geen inruil.

Ik zou altijd voor de 6 cilinder gaan maar dat is uiteraard persoonlijk. Succes met het maken van de keuzes!

Link naar reactie

Als het budget het toelaat, neem een 6 cilinder. Je hebt het overal al gelezen, dus er nog een keer naar vragen geeft hetzelfde antwoord :lol:

Airco is echt wel fijn, zeker als het dakje dicht is en de temperatuur boven 20 graden komt (weer als vandaag).

Link naar reactie

Hallo,

wij hebben een 2.8 uit 99. Wat een heerlijke machine.

Gaan voor een 4 cilinder is jezelf tekort doen :)

Betreft kilometerstand? Onderhoud is heel belangrijk!!

Kilometerstand zegt weinig als het onderhoud maar goed en tijdig is uitgevoerd.

Voordat je hem koopt, laat een aankoopkeuring doen!

Bij vragen, stuur me maar een PM!

Groeten ivo

Link naar reactie

Hallo allen,

dank voor de tips! dat inruilen wordt 'm niet inderdaad. dat is geen optie. ze proberen je dan aan alle kanten te naaien ;)

een 1.9 of 2.8. ik ben er nog niet uit. wellicht is een 2.0 ook een optie. @ad. Dank voor de handige site (het linkje)! Ik denk dat ik, wegens wat connecties in Duitsland, daar ook eens ga kijken. De extra te betalen bpm is nihil. i

Link naar reactie

Aart, mijn 2.8 uit '97 staat te koop zie de advertentie in rubriek auto's te koop.

Mag weg voor een erg schappelijke prijs.

Hier nog ff de link: https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/13185-z3-roadster-28-boston-green/

aangepast door Jero
Link naar reactie

Hallo Jero! mooie auto. Helaas is deze kleur niet de kleur die wij zoeken.... Verder een mooie wagen hoor. Overigens, allen tot nu veel dank voor alle goede tips. Dat helpt ons wel!

Inruilen van de fabia heeft geen zin. Inmiddels hebben we besloten om deze te houden en rustig verder te kijken naar een z3. 1.9 of 6cil. Beide staan nog open...

We vragen ons nog af wat uiteindelijk de maandelijkse kosten van een Z3 zullen zijn (excl. benzine en excl. afschrijving)? Bijv. uitgaande van een 1.9. We zijn nogal huiverig voor veel onderhoudskosten.

Link naar reactie

1.9 of 2.8.

Is maar net waarvoor je een Z3 koopt. Ben je alleen maar op zoek naar de look en het open rijden dan is een 1.9 voldoende om mee te komen. Je kunt er alle denkbare bekeuring mee scoren.

Ben je een echte autoliefhebber en weet een 6 cilinder sound te waarderen en power willen voelen dan moet je daarvoor gaan.

Heb zelf een 1.8 en daarna een 2.8 gereden. Een wereld van verschil maar prijskaartje is ook anders. En dan blijft de :m: nog over voor de echte powerboys/girls.

Echter mijn vrouw vindt een 1.8 of 1.9 meer dan voldoende omdat het haar om een Z3 gaat en het open rijden.

Dus bedenk wat de reden zou zijn en ga anders in diverse motorvarianten rijden en maak je keus.

Link naar reactie

Ik stel voor dat je eerst de Z3 :m: test, dan ben je meteen klaar. Alleen moet je over het kapitaal beschikken om deze aan te kopen en moet je je bewust zijn van de vaste jaarlijkse kosten. Veel zoekplezier en koop vooral wat voor jou goed voelt en haalbaar is, daar ga je het meeste plezier bij hebben.

Link naar reactie

.1 welkom

.2 als je een 4-cilinder kiest, kies dan de 1.9i. Net even meer BMW dan de 1.8. Ik had een zwarte uit Duitsland, handgeschakeld, heerlijk wagentje voor erbij en genoeg pit voor de Nederlandse wegen.

.3 als je een 6-cilinder kiest, kies dan de 2.8i. Meer BMW dan de 2.0 en 2.2 en veiliger (vind ik dan toch) dan de 3.0. Met veiliger bedoel ik niet zozeer het aantal pk's (scheelt bijna 40) maar de kwaliteit van de motor. De drieliter wil nog wel eens olie verbruiken en dat risico wilde ik niet lopen. Ik heb dus bewust voor een late 2.8i gekozen, een facelift model, dat wel, en heb er nog geen dag spijt van.

.4 qua onderhoud maakt het niet veel uit. Maar aan de pomp merk je natuurlijk wel het verschil... (met de 1.9 was het 1 op 12, met de 2.8 is het 1 op 8).

.5 Suc...6!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.