Ga naar inhoud

Paar vraagjes over pas aangeschafte Z3

Ezy2000

Aanbevolen berichten

Beste mede z3 rijders,
Een half jaartje geleden ben ik eindelijk de auto tegen gekomen waar ik lang naar heb gezocht.
een mooie 2.2l uit 2001 met slechts 34000km op de teller en zo'n beetje alle opties die er beschikbaar zijn.
nu zijn er 3 dingen waar ik mij zo snel geen raad mee weet, en hoop dat er hier mede z3 rijders zijn die mij ermee opweg kunnen helpen.

1. De auto schijnt een standaard alarm te hebben. ik heb deze geprobeerd te testen door met open kap de deur te ontgrendelen zonder sleutel. gek genoeg lukte dit zonder het afgaan van het alarm... is er een manier om de werking van het alarm te testen? zou deze uitgeschakeld kunnen zijn?
2. Het met leer bekleede dashboard in de auto gaat zo te zien niet eeuwig mee. het leer van de kap die boven op de kilometer teller zit begint te krimpen en zit los.
is er een manier om deze kap te demonteren, zodat ik het leer opnieuw kan (laten) bekleden?
3. De cabrio kap lekt een klein beetje bij de A stijl aan de bestuurderskant. ik heb hier al het nodige over gelezen en heb het ook grotendeels al op kunnen lossen door de prop te lijmen. de kap lijkt ook een beetje scheef te staan. De pennen die in het raamstijl moeten vallen komen niet boven de gaten uit bij het sluiten van de kap. is dit de stellen? is er een manier om de haken waar je de kap mee vergrendeld strakker te zetten?

bvd voor de reacties,
groet Erwin

aangepast door Ezy2000
Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

welkom,mooie Z waar je nog veel plezier aan zult hebben.

Punt 3; op het haakje zit aan de onderkant een inbusschroefje als je dit uitdraaid kan de haak in of uitgedraaid worden,daarna inbus terug vast zetten. :)

Link naar reactie

En voor puntje 1):

Let op dat het inschakelen van het alarm afhankelijk is van een optie (die je zelf niet kunt wijzigen). Normaal gesproken schakelt het in en uit als je de afstandsbediening gebruikt. Afhankelijk van de instelling schakelt het alarm ook wel of niet in als je de auto met de sleutel op slot zet.

Welkom op het forum!

aangepast door Tja
Link naar reactie

Welkom op het forum! Ik zou eerst even checken of je ZZZ uberhaupt wel is voorzien van een alarm, veel import BMW`s hebben namelijk geen alarm. Je kunt dit bijvoorbeeld checken op:

http://www.rubmw.ru/vincode/eng/

Optiecode 302 is alarm klasse 3 als ik me niet vergis.

Succes!

Link naar reactie

Punt 3; op het haakje zit aan de onderkant een inbusschroefje als je dit uitdraaid kan de haak in of uitgedraaid worden,daarna inbus terug vast zetten. :)

Dat ik als techneut dat imbusschroefje over het hoofd heb gezien zeg :) helaas kan de haak niet verder ingedraaid worden. ik zal op m'n werk het schroefdraad wat verder moeten snijden.

Dank voor alle tips, ik gaat er binnenkort zeker wat mee doen,

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in