Ga naar inhoud

nummerplaat OT

ichi

Aanbevolen berichten

niet direct iets dat met de Z te maken heeft....maar toch

ik zie bij foto's op het internet dat mensen hun nummerplaat onleesbaar 'maken', waarom doen ze dat

iedereen kan toch ook gewoon op de weg de nummerplaat lezen, fotograferen ?

of is hier toch een soort fraude mee mogelijk ?

terug naar de Z, is het mogelijk om ook op de voorbumper (Z4) de nummerplaat te bevestigen zonder plaathouder, kan die eraf ?

dus rechtstreeks op bumper schroeven, ik heb dit nu achteraan (zie http://www.z3forum.n...3-e86-z4-coupe/ )

maar vooraan lijkt het of ik plaathouder er niet afkrijg zonder schade, is die verlijmt ?

persoonlijk vind ik hoe minder details, hoe soberder, hoe beter.....

Dank, pete

aangepast door ichi
Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• Administrator

Over het waarom van je nummerplaat onleesbaar maken zijn al hele discussies gevoerd. Via de zoekfunctie vind je er meer over. Heel zwaarwegende argumenten waren er niet als ik het me goed herinner... ;)

Link naar reactie

was er eigenlijk wel een argument om het niet te doen? Die kant van de zaak was geloof ik nog niet belicht... :lol:

Qua soberheid nummerplaat: had jouw oude Z geen sticker voor als nummerplaat?

Dat vind ik altijd wel strak.

Ook beter voor de stroomlijn overigens.... dus kan je harder :punk:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

een sticker dat is natuurlijk ook wel slim & slick, dank voor de tip

ik heb daar wel een adresje voor in Be.

zal die ouwe thread even doornemen wat de argumenten zijn

kreeg de vraag van vriend waarom heb je de nummerplaat gephotoshopt ? .....uhhh tja dat doe je zo op het internet...

meer wist ik ook niet direct te bedenken :blink:

Link naar reactie

Foto's van mijn Z4 zijn al 3x op Marktplaats gebruikt door anderen om iets aan te prijzen (van wat ik weet)......

(misschien ook wel òmdat het nummerbord was gemaskeerd :) )

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

@Rob: nee, die is het niet, dan zou ik ook andere bewoordingen gebruikt hebben. :lol: Het is een lokaal adresje hier in Damsko.

@ Guido: nee nooit. Je moet wel zorgen dat de nummerplaat fatsoenlijk reflecteert en dat ie niet al teveel afwijkt van de normale grootte van een ' officiele' nummerplaat, dan valt de gemiddelde diender echt niet op ... :clapping:

Link naar reactie
  • Administrator

maar wat als het ze net wel even opvalt?

Dan heb je pech! Maar de kans is nogal klein als je het goed aanpakt. APK is sowieso geen issue...

Link naar reactie

Ik heb uit betrouwbare bron dat bovenstaande niet op werkelijkheid berust.

Ik ken iemand die al langere tijd rond rijdt met een kleiner formaat, reflecterende kenteken sticker en daar al sinds november 2010 bekeurings-vrij mee rond rijdt.

check dit topic maar..

https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/9693-jullie-mening/page__st__20__p__214545__hl__+kenteken+sticker__fromsearch__1#entry214545

en de gene die die stickers maakt is deze:

http://www.buhler.nl/stickers_7.html

Link naar reactie
  • Administrator

Wat berust niet op werkelijkheid Ivo? Heb je hier overheen gelezen?

dat de nummerplaat fatsoenlijk reflecteert en dat ie niet al teveel afwijkt van de normale grootte van een ' officiele' nummerplaat

Roderick heeft een inderdaad een model dat wel iets kleiner is, maar nog steeds niet heel veel kleiner dan een normale plaat. Soortgelijke verhoudingen had ik ook op mijn vorige ZZZZ en dat heeft nooit een probleem opgeleverd, zoals ik al schreef. Maak je het te klein, dan heb je sneller een probleem. Mus is eerder bijvoorbeeld wel bekeurd met een fors kleinere plaat. Ik zou het zelf dus bij minimaal 80% van de grootte van een normale plaat houden. Verder moet je zorgen dat de uitlijning, reflectie, lettertype en EU deel goed zijn, dat verkleint de kans dat het een agent opvalt allemaal.

Geeft alleen nog steeds geen enkele garantie; het mag nou eenmaal niet. Dat je er eerder mee door de APK bent gekomen maakt dan ook niks uit. Als Roderick morgen zo'n overijverig Blik op de Weg team tegenkomt is hij alsnog de sjaak ...

Link naar reactie

maar dan komt ie wel met zijn Zed op televisie :) .....'15 minutes of fame'

In belgië kijkt de keuringsdienst niet naar de nummerplaat (tenzij je hem gaat importeren)

rij al jaren met een slecht leesbare en verouderde platen op mijn golf,

ieder jaar netjes door de keuring geraakt, nooit wat van gezegt

Link naar reactie

idem met de nummerplaat : waarom maken ze de gezichten van testrijders altijd blur/gepixelt

http://www.autoweek.nl/autonieuws/20181/bmw-z4-strakgetrokken

mag zijn vrouw niet weten dat ie een Z4 test of is het voor de belastingdienst omdat ie aan het bijklussen is ?

kan me niet voorstellen dat het voor bmw iets uitmaakt, die weten welke werknemer met welke auto op pad is (hoop ik)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in