Ga naar inhoud

E86 Z4 coupe

ichi

Aanbevolen berichten

IMG_7743.jpg

Eve voorstellen, Pete aka ichi, Belg uit de buurt van Gent en.....

Sinds een maand trotse eigenaar van een Z4 coupe gekocht met 32500km op de teller

maar ondertussen zijn we al 2000km verder… :-)

Geïmporteerd naar België vanuit Nederland (van BMW Amsterdam die de auto in 02/2008 verkocht maar hij is van bouwjaar 10/2006)

Belangrijkste opties:

Silbergrau metalic, 135M 18"velgen, M-stuur, Cruise Control, Navipro, Xenon, PDC, Hifi system met 10 speakers,

het enige wat nog op mijn verlanglijstje stond was een anthrazit-dakhemel, vond ik beter bij het interieur aansluiten,

maar tweedehands heb je het niet voor het zeggen.

Wat kan ik meer vertellen?…. hmmm niet veel, voor de rest heb ik enkel maar vragen :-)

- heb de runflats (waren nog winterbanden) er vanonder gehaald en gewone banden erop, heb dan maar 2 bussen "Motip tyre repair" gekocht

moet ik dan ook geen compressor-tje hebben ? volgens de verkoper niet ?!

- Achter de stoelen zit een rooster (niet die van woofer, ernaast naar de deur toe) waarvoor dient dit rooster ? kan daar geen lucht uitkomen zou wel fijn zijn met dit zomerweer

- De versnellingsbak is in de lage versnellingen (1,2,3) nogal stug en vaag, in iedergeval minder 'mechanisch' dan in mijn andere auto (Golf 2,3 V5)

hoort dit zo, en is dit te verhelpen door een zwaarder pook ? of is dit het "clutch delay valve" verhaal ?

- Het stuur is aan de linkerkant flink verkleurt (voor een auto met 32500km zweet? Zon? zie laatste foto),

ik heb met enkel leder producten het proberen bijkleuren maar totaal zonder resultaat, niks 'pakt' op het leder, enige tips ?

Enkele foto's van de afgelopen maand

IMG_7758.jpg

IMG_7761.jpg

IMG_7759.jpg

IMG_7753.jpg

IMG_7749.jpg

IMG_7748.jpg

IMG_7471.jpg

IMG_7433.jpg

aangepast door ichi
Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• Administrator

Mooie QP jammer van dat stuur maar dat zal vast goed komen denk dat de vorige eigenaar veel ringen om had is absoluut niet van de zon? Wat betreft die tyre repair denk het wel dat je een compressortje nodig hebt (geloof nooit dat er zoveel lucht in dat flesje zit dat je band tevens opgepomt wordt misschien had je beter smart repair kunnen kopen daar zit namelijk wel een compressortje bij.

Link naar reactie

dank ! ben al een paar maand lurker op dit forum :)

ik denk dat ik colourlock eens ga e-mailen met een foto

want ik heb een dergelijk setje al eens aangeschaft (van Belgische fabrikant) zonder resultaat, het bleef gewoon niet zitten...

Link naar reactie

@Ruud, inderdaad veel ringen of zoiets de vorige eigenaar is op dat gebied niet echt zuinig met de auto omgegaan

heeft ook een paar keer de deur dicht geslagen met het metaal van de gordel er tussen

Link naar reactie
  • Administrator

Welkom Pete! Mooie fotolokatie! Ik was vorig weekend nog in Gent ;)

Ten aanzien van de clutch delay valve: het effect daarvan merk je vooral in de eerste versnelling en bij overschakelen naar de tweede. Niet van de tweede naar de derde. Heb je al gekeken of de vloeistof in de bak op peil is? Ten aanzien van je stuur: demontage is simpel en niet M sturen zijn tweedehands goedkoop. Als het je toch niet lukt met een verfmiddel, kun je het dus ook altijd nog opnieuw laten bekleden en even met een ander stuur rondrijden...

Link naar reactie

Gentse Feesten bezocht? de meeste foto's zijn genomen in de Gentse haven, schroot-boten op de achtergrond

in het weekend is het daar lekker rustig om de Zed beter te leren kennen zal ik maar zeggen, komen ook veel motorrijders voorbij ;)

Nee die clutch delay valve is het niet lijkt me, ik herken wat je zegt, een extra drempel tussen de 1 & de 2 maar dat is het niet

Het is meer dat het niet strak is, ik heb enkel nog maar met een BMW automaat gereden, dus heb weinig vergelijkingsmateriaal

De Zed voelt een beetje vaag & stug bij het schakelen tegenover andere auto's Audi, VW, 911 dat is meer klik, klik,

Volgende week gaat ie in onderhoud en heb gevraagt er even naar te kijken, dus kan best weleens de vloeistof zijn

Anders probeer ik eens een zwaardere pookbol.... to be continued

Link naar reactie
  • Administrator

Yep: Gentse feesten waren top (vrijdag - zondag). Ik zou volgende week even afwachten inderdaad. Je kunt in plaats van een andere pook ook nog een echte short shifter laten monteren ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in