Ga naar inhoud

airco...... condenswater

Aanbevolen berichten

Gisteren kwam ik in de garage in en zag opeens ter hoogte van het differentieel een plas vloeistof liggen.

Ohhh ohhh wat nu weer, auto weggereden en even kijken naar dat plasje. Vinger erin en kijken wat dat nu weer was. Het leek verdacht veel op water met wat olie druppeltjes.... Natuurlijk dat was van een andere auto in onze parkeergarage. Dus na een ritje van twee uur de auto op een andere plaats gezet die geen plasjes had...

Vanochtend boodschapjes doen en wat zag ik, twee plassen onder de auto, namelijk iets voor het differentieel en een grote onder de vier uitlaten. Auto opnieuw weggezet en weer de plasjes controleren. Leek echt niet op olie dus toch water met smeer elementen.......

Nu heb ik gisteren (gek he) de airco ruim aangehad en ik weet dat de :m: afdek platen onder de carosserie heeft zitten. Het lijkt er dus op dat het condens water zich ergens verzamelt en dan na stilstand de bodemplaten verlaat. Vreemd vind ik echter het water onder de uitlaten. Hoe kan het daar dan komen....

Vandaag weer gereden en natuurlijk de airco aan..... Ben niet meer gaan kijken, maar het zou me niet verbazen als er weer een plasje ligt. Bij mjn alfa's gebeurde dat ook, maar na en kleine 2 jaar :m: had ik bij deze dit nog niet gezien.....

Wie heeft dezelfde ervaringen, want vanochtend vond ik het echt wel veel water..... Nu even een weekje op vakantie dus kan ik het niet echt controleren.....

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met de airco en condenswater.....

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ja dat is ook eng, maar ja je kijkt naar je koel vloeistofpeil en dat is oke.... Witte wolken heb ik in de winter maar ook dat schijnt normaal te zijn volgens Ruud.... Maarre ik hou niet van plasjes rond de achtertrein...... Het zal wel wennen want het hoort er echt wel bij en de airco is echt prima.....

Link naar reactie

Nu koelvloeistof is het zeker niet, 't is echt gewoon water enne het is niet mierzoet, dat had ik al gekontroleerd..... :lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in