Ga naar inhoud

Upgraden van ZZZQP naar ZZZZQP?


Aanbevolen berichten

Goedendag,

Ik rijd nu alweer enige tijd met erg veel plezier mijn Z3QP. Nu denk ik er over om te upgraden naar Z4QP. Nu ben ik benieuwd naar de reacties hierop. Is het een goed idee? Is de Z4 een echte upgrade, wat maakt 'm zoveel mooier/beter/leuker?, of is de Z3 inmiddels zo'n klassieker dat ik 'm noooooooit meer weg moet doen?

Thanks!

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De Z4QP is geloof nog een stukje stijver en persoonlijk vind ik het de mooiste van alle zedjes hoewel ik zelf een cabriogek ben.

Maar hoe de kont van de Z4QP afloopt ... heerlijk!

Qua rijden is hij wat strakker en de ///M stoelen vind ik persoonlijk zeer fijn, ook de 3.0iS motor (of ga je voor een S54 M?) loopt lekker en is met 265pk goed voor heel wat fun.

Maar hoe gebruik je je Z3 nu? Boodschapjes of hardcore track? Dat gaat denk ik bepalen of je het "nodig" hebt.

Link naar reactie

dus kan je het beste je oude houden en er een z4 coupé bijkopen ;)

zo dacht ik er ook over.

Heb een S54 :m: coupe en z4 3.0 si coupe. De Z4 als daily en de z3 voor in het weekend.

Beiden bevallen me super maar zijn toch totaal anders.

De Z4 coupe rijd heel soepel, overal in toeren voldoende vermogen, met 6 bak zeer zuinig tov. de z3.

De Z4QP doet het eigenlijk op alle gebied beter dan de Z3 Coupe en toch is het weer zo'n lekker gevoel om in het weekend die stugge :m: coupe uit de garage te rijden. In de Z3 heb je nog meer het gevoel dat je aan het rijden bent. Meer beleving, meer schakelen, stugger, kortom een andere beleving.

Het is dus net wat je zoekt.

Link naar reactie

ik heb met beide een paar maanden terug eve kort na elkaar een testrit gemaakt, om het verschil te merken

en het zijn voormij qua beleving totaal verschillende auto's (als je dat al kan beoordelen na een 30km rijden)

de Z3QP is veel overzichtelijker, veel meer een 'doorkijk' auto(tje), minder claustrofobisch binnenin, je zit meer rechtop,

meer oldschool of classic interieur maar ook meer rijfun

je hebt het idee dat je hem wel nog even ergens tussen kan "smijten" in het verkeer

In de Z4QP zit je meer ingesloten, je moet beter uitkijken : minder overzicht (over de lange neus, in de middenspiegel en de "zijramen")

de zithouding is ook anders : meer liggen, dichter bij de grond, met arm op de middentunnel schakelen, gaf me meer een sportwagen gevoel

maar de Z4 3,0 laat zich, zo leek het, ook meer lazy rijden (tegen over een 2,8 Z3)

of je Z3 3,0 motor veel verschil gaat maken met een Z4 3,0 weet ik niet, denk dat vooral de beleving van het interieur & rijgedrag gaat zijn dat het verschil maakt

Beide hebben hun charme, je moet er gewoon even in rijden om het te beleven, te voelen

de gemeenschappelijk deler : je ziet de dikke billen in de spiegels :) hun mooiste deel

(en beide worden/zijn futureclassics, heb het idee dat de Z3QP in prijs aan het stijgen is, de Z4Qp is nog aan het dalen in prijs)

aangepast door ichi
Link naar reactie

Ach, moderne auto's zijn leuk en een z4 is dat eigenlijk wel. Mijn coupe kan een wild beest zijn, maar ook een ingetogen auto. Hangt van het rechter voetje af.... Mijn MG is inmiddels ook 37 jaar oud en de M 12 jaar en die is dus weer modern tov de MG. Beide rijden prima en zijn dus weer niet vergelijkbaar met mijn daily mercedes. Kortom doen wat je leuk vindt enne mijn z3 is toch wel een beetje favoriet.......

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.