Ga naar inhoud

Ipod interface voor een E46

Aanbevolen berichten

Omdat er hier nogal wat E46 drivers zitten bij deze te koop. Ipod interface (Dension gateway 100) Heeft een week in de auto gezeten, bij Ruud nieuw gekocht. Maar heb toch maar een E91 voor Nicole aangeschaft vandaar overbodig.

Nieuwprijs (volgens factuur 165 euri) forum prijs 125 euri.

Verzending mogelijk k.k.

Reacties via PM

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nope, kan op meerdere types. Bel anders Ruud even of het past die weet dat wel en heeft toch niets te doen :171: Bovendien heb ik net 2 nieuwe achterbanden bij hem besteld voor de 6 dus deze maand zal hij het verder wel rustig aan doen :sleep:

Link naar reactie

Dat hoeft geen probleem te zijn. Dat de DSP link van de Z4 digitaal zou zijn is een fabeltje, ook bij Hifi Professional. De link tussen je cd wisselaar en de versterker is gewoon een analoge kabel. Op zowel de versterker als de wisselaar zitten wel een digitale stekker (klein soort coax stekkertje), maar die kreeg ik geeneens werkend. (wel geprobeerd, speciaal kabeltje met de juiste stekkers gemaakt etc, maar helaas).

Je kan het zelf ook cheken in je kofferbak. De versterker zit naast de accu (in de accubak), en als er (naast de dikke kabels) een klein dun kabeltje met klein coax stekkertje (ca. 5mm) naar toe gaat is je link digitaal. Zo niet, dan zou je m.i. gewoon die gateway kunnen gebruiken denk ik.

Dat is wat ik altijd begreep het knelpunt.

Dus je kan het allicht testen.

Overigens is het niet heel makkelijk om bij die kabel te komen (als je dus een wisselaar hebt), en een wisselaar uitbouwen is ook een echt klotewerkje (dan kan je op die plek een bakje krijgen zodat je iets meer bergruimte daar hebt).

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Apart dat ik overigens nooit in m'n voorsteldraadje foto's heb geplaatst van dat snoertje wat ik gemaakt had etc. Nou ja, kennelijk vond ik het niet de moeite waard omdat het toch niet lukte :lol: . Ik zal maar eens kijken of die digitale ingang wellicht via obd2 aan te zetten is oid. Bij mij deed ie iig niets, maar je leest her en der afwijkende verhalen, dus wellicht zijn er ook z4's met wel zo'n interlink. Er zijn namelijk veel radiosystemen die op papier hetzelfde zijn maar in praktijk verschillend (al dan niet met verschillende software)

Zo ziet eea er uit:

kabeltje met stekkertjes (het originele bmw kabeltje zal er dus ook zoiets uit zien):

digilink.jpg

Foto van de versterker uit de kofferbak waar de ingangen op staan:

amp5.jpg

Bij mij gaat dus alles via dat grote stekkerblok (speakeruitgangen en signaal ingangen), en dat onderste ding is de zekering. Dat pukkeltje in het midden is dus de digitale ingang. Als daar een draadje op aangesloten zit en je cd wisselaar stop met geluid geven als je die eruit trekt, dan werkt ie dus digitaal :P

Als alles is ingebouwd is het wel lastig te zien overigens.

Ook als je cdspeler digitaal zou werken zou je in theorie nog steeds die dension kunnen aansluiten, maar dan moet je een AD converter ertussen plaatsen (daar bestaan kastjes voor). Dan wordt het wel een beetje een academische oefening, incl soldeerbout :lol: .

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.