Ga naar inhoud

Lampjes Dsc asc branden


Henri Berger

Aanbevolen berichten

Hallo manne,

Ik ben nieuw op dit forum en sinds 5 maanden in bezit van Z3 2.0 uit 2000.

Zoals velen problemen van regelmatig branden lampjes van de DSC en ABS.

Tijdens APK op afgekeurd en kreeg ik vele redenen van oorzaak aangedragen

zoals, sensor, computer, pomp etc. Na uitlezen bleek de aansturing pomp of pomp zelf stuk te

zijn en kon het wel eens in de papieren tot wel 1200 euro gaan lopen. Via een tip bij een bedrijfje terecht gekomen welke alle up to date uitlees apparatuur heeft en ook nog eens kan meedenken. Bleek al meer elektronische problemen van BMW opgelost te hebben, terwijl de dealer het niet kon vinden. Kortom, hij heeft de pomp als oorzaak gevonden en deze uit elkaar gehaald. Bleek dat de diverse soldeerpuntjes haarscheurtjes hadden. Heeft deze opnieuw gesoldeerd en voor de zekerheid ook het relay vervangen. Niet te geloven maar alles werkt weer 100% en totale kosten incl apk slechts 200 euro. Bij deze zijn webadres http://www.apkgarageeindhoven.nl/diagnose.html

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bij de auto van Wim Kosten uit Veghel is het Anti Blokkeer Systeem van de remmen defect. De Brabander hikt voor zijn uit 1998 stammende auto tegen de hoge reparatiekosten aan. Hij moet ongeveer 2200 euro neertellen om dit mankement te laten verhelpen. Hij heeft het systeem uitgeschakeld en ook het controlelampje op het dashboard werkt dus niet meer. De grote vraag is of de man uit Veghel hier voor de apk mee wegkomt.

Het ABS moet voor de apk goed functioneren. Dit wordt gecontroleerd door het contact in te schakelen, waarbij het waarschuwingslampje op het dashboard moet gaan branden. Dit lampje moet uitgaan als de motor gestart is. Als dat het geval is mag worden aangenomen dat het systeem naar behoren functioneert. Wel is het zo dat de verschillende onderdelen van het ABS aan een kritische inspectie worden onderworpen. Er wordt gekeken naar de bevestiging, eventuele roestvorming, beschadiging en lekkage. Mede gezien het grote belang van goedwerkende remmen, wordt hier tijdens de apk veel aandacht aan besteed.

Bron Autoweek.nl

Link naar reactie

@ de baron,ik heb alles helemaal doorgelezen en inderdaad als het lampje niet uitgaat dan word de auto op een niet werkend abs systeem afgekeurd.

of het systeem dan wel of niet werkt word dan verder niet getest of onderzocht.

dan hebben ze bij autotop in wormerveer de suzuki van pa destijds gewoon goedgekeurd met een brandend lampje.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb de foutcode uitgelezen en de desbetreffende sensor vervangen, maar dit helpt niet .... volgende stap is de MK60 ABS unit, het lijkt of de electronica lastig van de mechanica/hydraulica te scheiden is ...

Link naar reactie

in Almelo schijnt 1 van de beste partijen te zitten om de unit te herstellen. (Zal de naam hier niet noemen, begint met een A ;-) Zij testen de units ook voor en na de reparatie (weet geen andere partij die dit kan)

Ik weet nog steeds niet hoe ik de printplaat makkelijk kan demonteren zonder de hele unit eruit te halen (remleidingen moeten dan ook los)......

Wie ??????????????????????????????

Link naar reactie

Ik weet nog steeds niet hoe ik de printplaat makkelijk kan demonteren zonder de hele unit eruit te halen (remleidingen moeten dan ook los)......

Wie ??????????????????????????????

Ruud heeft destijds bij mij de electronica op de abs unit vervangen zonder iets van de hydraulische leidingen of de unit zelf los te halen.

Het zwarte (electronische) deel op de abs stuurunit is te scheiden van het hydraulisch gedeelte, in ieder geval op mijn auto Z3 1.9 bj 2002.

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
  • 2 weken later...

deze past inderdaad, ik had hem al in m'n ebay lijstje staan ..maar aangezien er een druksensor in het hydraulische deel zit bij dit model, die het ook regelmatig laat afweten, ga ik waarschijnlijk over een week als m'n locale garage weer open is overleggen voor een revisie van m'n unit in Almelo kost iets meer maar geeft ook meer zekerheid.(en de hoeveelheid werk is hetzelfde)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik lees alleeen maar over storingen in wielsensoren en ECU's maar mijn bmw dealer geeft aan dat het bij mij in de pomp zelf zit. Echter hoe meer ik er over lees des te minder geloof ik deze diagnose van mijn dealer. Komt het eigenlijk wel ooit voor dat de pomp echt zelf defect gaat of kan ik er van uit gaan dat bij mij het ook aan de electronica zal liggen? Voor de lectronica vond ik legio oplossingen maar voor een pomp revisie geen enkele.

Link naar reactie

Bij mij brandde deze combinatie van lampjes ook. (ASC en ABS) bleek een wielsensor te zijn...

Dito, deze vorig jaar laten vervangen bij Roodkapje.

Link naar reactie

Komt het eigenlijk wel ooit voor dat de pomp echt zelf defect gaat of kan ik er van uit gaan dat bij mij het ook aan de electronica zal liggen?

Uitlezen zou je meer helderheid moeten geven.

Bij mij werd eerst de betreffende wielsensor vervangen, indien het dan niet zou opgelost zijn, dan zou de pomp gereviseerd worden...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.