Ga naar inhoud

2 daagse najaars Ardennenrit naar TRIER (Geweest,Klaar,Gedaan ..ROB )


mohikaan

Aanbevolen berichten

Het woord is dit weekend een paar keer gevallen "genieten" Want we hebben genoten! Vooral in Luxemburg schitterende routes, waar bij je al rijdende denkt: je "WOW, wat is het hier mooi!!

Gezellige groepje, prachtig weer, urenlang op terrasjes en stops onderweg, (waren elke avond pas om 19.00 uur klaar met de rit). Culinair genieten in een Brasserie in Huy (wat een leuk dorpspleintje). De leuke menu kaart van Kartoffelrestaurant Kiste, en toch vooral het RIJDEN!!

4 weg omleidingen, waarvan 2 cruciaal (we misten nota bene de route langs de Sure!!) en het afsluiten van het Centrum in Vianden, voor een Braderie.

Het gaf ons ongemak door het omrijden, bovendien bleken er door de drukte geen parkeerplaatsen te zijn, waren alle terrasjes bezet en urenlang wachten op je bestelling (nou ja, was met een drankje in de zon niet bepaald een straf :lol:).

Link naar reactie

4 weg omleidingen, waarvan 2 cruciaal (we misten nota bene de route langs de Sure!!) en het afsluiten van het Centrum in Vianden, voor een Braderie.

Het gaf ons ongemak door het omrijden, bovendien bleken er door de drukte geen parkeerplaatsen te zijn, waren alle terrasjes bezet en urenlang wachten op je bestelling (nou ja, was met een drankje in de zon niet bepaald een straf :lol:).

Kortom: ook op dat vlak werden alle verwachtingen waargemaakt... :lol:
Link naar reactie

Nee die werden al op een eerder punt waargemaakt: Bij de start in Huy (dus dag 1 na 650 meter) heeft een gedeelte van de groep (het voorste gedeelte van de groep) een half uur rondjes in dat hele kleine stadje gereden omdat bij iemand de navigatie niet goed bleek te werken (jaja :rolleyes: , bij mij werkte diezelfde route op hetzelfde apparaat wel goed :lol:).

Ik reed daar met een groepje weer achter, en was ze dus uit het oog verloren (want ik volg de pijlen en kijk niet naar alle zijstraatjes of daar een groep Z'jes is vastgelopen....), waarop ik met aanhang toch maar besloot wat tempo te maken om de anderen bij te halen. Dat bleek niet te lukken :lol: , dus hebben we ergens een tijdje moeten wachten ^_^ (en zij kwamen nota bene van de andere kant uiteindelijk aanrijden, dus dat ging ook al niet helemaal goed :lol: )

aangepast door GuidoK
  • Like 1
Link naar reactie

Wanneer Rob eens z'n luie a*rs bij dat italiaanse zwembad weghaalt :lol::P. Ik heb niets met die website van doen (ben ik ook niet slim genoeg voor). Ik geef alleen maar weer dat er nog niet zoveel in de lucht is. Dus als stimulans bedoelt, maar volgens mij werkt het niet echt :P.....

Ik ga maar eens wat nieuws verzinnen voor die ruimte daaronder om er wat neer te zetten......

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Beste jongens, dat weet ik best wel. Gewoon Rob een beetje opnaaien :lol: .

Ook mijn opmerking dat we hoger geschoolden moeten aantrekken voor Moderator was ironisch bedoeld, (weet best wel dat Maurits en Jeroen schoolmeester zijn ^_^).

Zal voortaan bij elke dubbelzinnige opmerking een uitleg geven waarom hij zo verschrikkelijk leuk is.

Link naar reactie
  • Administrator

Het is dat ik druk aan het inpakken ben, want anders... Ik kom later wel gequote materiaal, als ik met mijn kont in een stoel vanaf 2400m hoogte van het uitzicht aan het genieten ben :P

Link naar reactie
  • Administrator

hoger geschoolden moeten aantrekken voor Moderator

en bedankt ik heb op de Universiteit van Eindhoven gezeten...........maar dan voor testen van high speed cutting

Link naar reactie

Wat een geweldig weekend hebben we beleefd,mooi weer/prachtige omgeving/slingerweggetjes,enz.enz., gezellige mensen wat wil een mens nog meer ???.

Henk en Azam bedankt voor de rit en alles wat daarbij komt kijken, de pluimen heb je gehad (hoop dat ze niet al te ongemakkelijk zitten ;) )

Wij gaan van de week even informeren wat de schade aan de voorbumper is. Jammer maar helaas zulke dingen gebeuren en het is een les voor de volgende keer als we met zon "lift" moeten parkeren in een garage.

Het komt wel weer goed !!

vond het erg leuk om jullie allemaal te ontmoeten heb er van genoten. Bedankt allemaal !

Nu even afkicken en een beetje bijkomen van alle indrukken, hoop jullie snel weer te zien bij de volgende rit(t)en.

Groetjes Mary

Link naar reactie

Grandioos weekend gehad ! Alle ingredienten voor een geslaagde trip waren aanwezig: prachtge omgeving, heerlijk zonnig weer, gezellige mensen, leuke terrasjes, lekker eten, kortom een prachtige rit.

Henk bedankt voor het samenstellen hiervan, helemaal top ! :thumbup:

Het rijden werd uiteraard onderbroken door de nodige stops voor losgelopen remklauwbouten, haperend motormanagement, ad hoc aanpassen van de route en controle of de -inmiddels 2-delige- aerobumper nog vast zat ( Guido, bedankt voor de onmisbare duct tape :P )

Hopelijk worden de motormanagement- en bumper problemen net zo makkeijk/snel opgelost als het remklauwprobleem.

Opvallend hoe flexibel er omgegaan werd met tussentijdse aanpassingen in de route en hoe alles bij elkaar gehouden werd door soms even een bushalte of erf te bezetten om de 'verloren schapen' weer de gelegenheid te geven aan te sluiten. Mooi om zo een rit te kunnen rijden.

Henk opperde dat het misschien ook wel mooi zou zijn om -gedeelten van- deze rit in het najaar te rijden, alles is dan in herfstkleuren !

Lijkt me een prima idee; gaat het door en wordt het een "officiele" rit, dan doe ik mee, of mogelijk krijgt iemand een spontane opwelling om bij naderend mooi weer dit nog eens te doen en wordt het een snelle-beslissers actie, hoe dan ook, wij schrijven ons nu alvast in voor de 2013 editie :rolleyes:

Alle deelnemers bedankt voor de gezellige rit, de culinaire tripjes, de terrasavonden, leuke gesprekken enz.enz. enne... pas op met parkeerliften .... :sEm_oops::muur::blush:

aangepast door Shoveltje
Link naar reactie

Opvallend hoe flexibel er omgegaan werd met tussentijdse aanpassingen in de route

Voor zoiets is een Roadbook, :book: met daarin veel dorpen die gepasseerd worden, belangrijk.

Als de weg naar een dorp geblokkeerd is, heb je snel de naam van het volgende dorp.

Dat zet je in de BMW navigatie en gaat vrolijk verder. Bij dat dorp aangekomen, schakel je weer over op de Garmin / Tom Tom.

Veel dank verschuldigd aan Rob voor de naadloze overzetting naar TomTom files! De routes liepen exact samen :thumbup:

Maar Cees, een vent die nog op zn Harley rijdt die hij 30 jaar geleden nieuw gekocht heeft en een biertje lust, is altijd welkom op het forum.

Info over je motor zien we graag hier: http://www.z3forum.n...s/page__st__100

aangepast door mohikaan
Link naar reactie
Maar Cees, een vent die nog op zn Harley rijdt die hij 30 jaar geleden nieuw gekocht heeft en een biertje lust, is altijd welkom op het forum.

Info over je motor zien we graag hier: http://www.z3forum.n...s/page__st__100

en laat ik me daartoe nou al eens hebben laten verleiden ;)

http://www.z3forum.n...s/page__st__100

@ Ivo: Lekker dat bekend is wat het probleem was, nieuwe pitten kan nooit kwaad, maar een labdasonde gaat je toch ook de wereld niet kosten? Of ben ik misschien nog naief m.b.t. sommige onderdelenprijzen? Nou ja, als ie morgen maar weer lekker loopt :thumbup:

Link naar reactie

Ik heb de factuur nog niet gezien. Die zie ik over 2 weken pas...

Zal iets van 210 euro zijn wat ik opgezocht heb. En wat 6 pitten kosten? Geen idee!

Gaat niet om het geld, echter had er ook andere dingen van kunnen doen want heb afgelopen weken voor een behoorlijk bedrag onderdelen besteld :lol:

Link naar reactie

Wat hebben jullie zaterdagavond eigenlijk gedaan toen jullie niet naar Kiste kwamen om te eten?

Het eten was best lekker daar moet ik zeggen; het zat niet voor niets best vol. (bediening wat ietwat chagerijnig, maar daarvoor zijn het duitsers natuurlijk :lol:. Maar ze maakten iig geen fouten geloof ik.)

Wat ik ook wel wat vond hebben was in Huy dat de kok het vlees kwam showen (en er iets bij vertellen) voordat het de pan in ging:

1huyresto.jpg

Echt zo van: dit ga ik voor u klaarmaken, u kunt zien, het vlees is goed en niet bedorven etc etc.

Hij was ook de enige die nederlands sprak in dat restaurant, dus hij nam ook het menu op.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Dat menu ziet er idd ook goed uit. Prijzen beetje vergelijkbaar met Kiste schat ik zo. Sowieso is uit eten gaan in duitsland relatief best goedkoop.

Het is jammer dat we eigenlijk niet zoveel van Trier gezien hebben omdat het zo'n ontzettend interessante stad is.

Link naar reactie

Wij hebben gezellig op het terras van ons hotel gezeten met een halve liter Weissenbier! Lekker gegeten. Ons hotel had een overheerlijke keuken en een supervriendelijke bediening voor een zeer mooie prijs (Berghotel Kockelsberg).

http://www.kockelsberg.de

.

Het kasteeltje-achtige hotel lag op een heuvel, met uitzicht over de stad Trier. Het was een reden om de zondagochtendrit daar te laten starten.

Hierbij de plaatjes:

aa06h.jpg-aa07.jpg

Over de hotelkeuze het volgende, heb deze ook overwogen, maar had 2 nadelen :

als het regent zit je daar geisoleerd op die berg en kun je niet even de stad inlopen.

Laatboekers die daar niet meer kunnen reserveren, moeten een hotel in de stad zoeken en dan is de groep dus gescheiden.(Wat hier nu dus ook gebeurd is)..

Daar heb ik gemengde gevoelens over. Het is goed dat iedereen een overnachting kan boeken die past binnen zijn (studenten)budget.

Een forumrit is ook een sociaal evenement. Van deelnemers wordt toch eigenlijk wel verwacht dat ze bij het diner aanschuiven (desnoods eten bij de Mac, maar nog even een biertje komen drinken bij groep e.d).

Het was nu maar een heel klein groepje dat in het centrum van Trier nog een afzakkertje ging halen.

Verder sans rancune hoor, jammer dat jullie zondag moesten afhaken.

aangepast door mohikaan
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.