Ga naar inhoud

2 daagse najaars Ardennenrit naar TRIER (Geweest,Klaar,Gedaan ..ROB )


mohikaan

Aanbevolen berichten

THX Henk,

Voor je initiatief en de moeite die je hebt genomen om er voor ons allemaal een gezellig weekend van te maken :clapping::groupwave::petje:

Voor ons wordt dit :muur: laat ik de weergoden NIET verzoeken :muur: ; de tweede rit van dit jaar met zonnig weer;

De eerste was Tweede Pinksterdag: Tour D'Asperge <_<

Link naar reactie
  • Administrator

Jullie 3e ritje dit jaar weer met mist Gillaine? :sFun_whistle: (hint... hint...)

Ik zie hier een pagebreak, dus voor de zekerheid ook hier nog even de links naar de TomTom files:

Huy-Trier01

Huy-Trier02

Trier-Jalhay

om er voor ons allemaal een gezellig weekend van te maken

Dat moet je nog maar afwachten :lol:

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie
  • Administrator
behoudens dat Kl..j.es volk op de Ooijsebandijk dan; :rant:

Volgens mij waren die dezelfde mening over ons toegedaan. Over Jeroen in elk geval :lol:

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

Azam zou eerst niet meegaan (heeft niet veel zin de hele dag in de auto te zitten). Zou daarom vrijdagochtend al gaan.

Ze gaat nu (leuk) toch mee, maar moet werken tot 17.00 uur (vaak stapt er dan om 5 voor 5 nog een klant binnen)

We zullenn proberen om 8 uur in Huy te zijn en zullen vooraf laten weten als we gaan rijden.

Link naar reactie

We hadden ook zon tijdens de Ronde van Utrecht. Niet de hele dag, maar ja... er was zon. :)

Nu wil ik het gehele weekend zon :muur:

anders ga ik emigreren; we hebben weer een week vakantie gehad; er zijn ons gouden", lees: "zonnige" bergen beloofd; we zitten hier alleen maar onder de druif met de haard aan :muur: is dat slecht of "slecht" <_<

Link naar reactie

Toevoeging:

Ivo komt met Rob

Martien komt met Paul

Ik heb geen Garmin...dus ik heb de locaties in TomTom voor iPhone gezet.

Zal de route geotaggen, zodat de overige mensen hem wellicht in de toekomst nog eens kunnen rijden.

Wij zijn er zaterdag omstreeks 9h.

Link naar reactie

Volle tank = Check

Koffers gepakt = Check

Zonnebril - Zonnecreme - Pet = Check

Camera = Check

Goed humeur = Check

Mary = Check

Credit Card = Check

Goed weer besteld = Check

Kortom, wij zijn er klaar voor en gaan onderweg.

Iedereen een goede rit toegewenst en tot vanavond c.q. morgen.

GrtZZZZ,

Cees & Mary

Link naar reactie
  • Administrator

Henk, zorg je ervoor dat ze wederom een rit van hun leven krijgen :party:

Allen een fijn en gezellig weekend, enne voorzichtig met de Zed-jes

Link naar reactie

Routes te downloaden voor Garmin en Tom tom via onderstaande link:

http://adkusters.hobby-site.com/GPS%20routes%20download.html#BMW Z3 Forum routes:

Geniet ervan allemaal......aan het weer kan het niet liggen.....helemaal top.

Ik ga morgen naar zuid limburg naar Ride4fun en daar hopelijk een aantal kinderen blijmaken.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Helaas hebben wij vroegtijdig moeten afhaken. Mijn z3 staat inmiddels bij de dealer. Gisteravond toen we bij het hotel aankwamen meenden we te bemerken dat de auto niet helemaal jofel liep, echter na herstart niks meer aan de hand. Vanmorgen na een uurtje rijden ging het motormanagement lampje branden waarna de auto in noodloop ging. Het herstarten/loshalrn accupool loste het probleem niet op. Helaas konden we de groep hierdoor niet meer bijhouden en hebben noodgedwongen de keuze moeten maken om de reis huiswaarts in te zetten. 2becontinued....morgen meer details. Ik gok op een bobine of bougie. Keep my fringers crossed!

http://i1051.photobucket.com/albums/s425/gsusivo/3A147D4C-3397-4F36-800F-14D8D1D9ED39-2026-00000211B89DCC86.jpg

Link naar reactie

dat is inderdaad wel héél dikke pech, kijk je daar zo naar uit en dan zo eindigen

hopelijk valt het een beetje mee

ps. heb je iets aan de uitleg ivm. de rode remklauwen

gr

Link naar reactie

Wat een geweldige rit heeft Henk ons bezorgd; :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:

en helaas; het voorval van Ivo is niet het enige geweest; Eerst begeeft de remklauw (zeg ik het wel goed?) van Guido het; hetgeen hij overigens zelf zeer vakkundig heeft opgelost, en vanochtend vertrokken wij uit het hotel; met "dubbele lift" garage; blijft Cees met de bumper achter een verhoging hangen; gehele bumper van zijn Z4 aan flarden, rijden we de berg op om de jongens van het hotel te gaan halen; motorkap ff open; en jawel na een half uurtje telefoon; we haken af; motormanagement heeft het begeven :muur:

Jongens allemaal sterkte met oplossen hiervan.

Echt een geweldige rit; vergezichten, bochten, afdalingen na klimpartijen, beekjes, dalen, pontonbruggen, tunnels (zonder te verdwalen <_< )kastelen, vakwerkhuizen, leuke dorpjes, drukke stadjes, gezellige terrasjes, ander tourrijders: kortom alles voor een geslaagde rit was aanwezig.

Mooi weer, gezellig , heerlijk gegeten, en vooral veel gezelligheid onder elkaar.

Jammer Martien, Ivo, Rob en Paul dat jullie niet alles hebben kunnen bijwonen.

:petje: Henk en Azam; hartelijk dank voor dit zeer geslaagde weekend in de Ardennen & Eiffel. :guitar:

Onze inschrijving voor volgend jaar staat al vast!!!

Moe, maar zeer voldaan kruipen nu ons bed in!

Hans & Gillaine

aangepast door Lady & Co
Link naar reactie

Zo ik ben er ook weer. Het was echt geweldig. Naast dat het weer natuurlijk perfect was, was de route ook top. Heel mooi gebied, en een kleine groep heeft toch wel wat andere charme. Alles is losser, het geeft veel meer het gevoel van een roadtrip. Ook tijdens het eten past alles aan 1 tafel en hoeft niet het hele restaurant afgehuurd te worden. Je kan dus ook makkelijk ongepland binnenvallen.

Vandaag vond Henk het een goed idee om de route om te gooien (lengte iets inkorten), en met een kleine groep kan dat gewoon. En een route omgooien gaat dan ook echt op z'n Mohikaans: kaart erbij, op de kofferklep, weggetjes aanwijzen, en ik schreef op een kladje wat namen van dorpjes waar we dan langs zouden komen. Dat snel ff zo goed en kwaad als het kan in de navi proppen en gewoon gaan. Elk weggetje is daar mooi. En als iets een beetje onduidelijk is of iemand raakt wat achterop: met 5 à 7 auto's kan je gewoon langs de weg stoppen (bij een bushalte etc) totdat iedereen weer bij is of het navigatieprobleem opgelost is.

En vandaag kwamen we ongepland bij een uitkijkpunt ca. 100m boven het riviertje de our waar een enorme arend rondzweefde (spanwijdte snel 1,5m gok ik) die op vis aan het jagen was. Tijdje staan kijken met de verrekijker, mooi gezicht.

Het viel me ook op dat het best een goedkope rit is geweest: hotels niet te duur, eten/drinken viel ook best mee, en ik heb de zuinigste tanks van het afgelopen jaar gereden.... voor het grootste gedeelte hebben we heel rustig getourd in het zonnetje :)

En tanken in luxemburg natuurlijk :thumbup:

Ja dat van die remklauw was heel apart: Ik hoorde aan m'n onderstel wat rammelen, heb er toch best aandachtig naar gekeken. Ik vermoedde iets van een stabilisatorstang of ophangrubber/kogel die niet goed meer was. Remmen kon ik zo niets aan zien. Maar naar een tijdje hoorde ik toch een klonk onder de auto, alsof je over een kiezel rijdt die tegen de onderkant komt, en toen bij aanremmen een bonk. Dat kon niet goed zijn. Gestopt, eerst niets kunnen vinden, maar bij even zachtjes heen en weer rijden en remmen zagen de omstanders al gelijk dat er een remklauw loszat!

De onderste bout was eruitgerammeld!

En ik ben er van overtuigd dat ik alles bij montage netjes heb aangetrokken met de momentsleutel, en er zijn ook nieuwe bouten gemonteerd. (alles volgens het boekje dus). Maar het kan bijna niet anders dat ik die klauw toch ben vergeten aan te trekken. Ik heb er al wel honderden kilometers mee gereden (ronde van utrecht zat ie er ook al op, en hij is er niet meer afgeweest).

Het is opgelost door het briljante idee van Martien: in het onderste gat hebben we een wielbout gedraaid: hij wist (als ex bmw werkplaatschef) dat die bouten dezelfde diameter en dezelfde (fijne) draad hebben. Mijn wielbouten waren te lang (spacers), maar hij kan binnenkort 1 van zijn wielbouten in de post verwachten :thumbup: , waarvoor dank!

De remklauw heeft nauwelijks schade. Een klein puntje uit het zicht kwam tegen het wiel aan, alwaar de verf afgesleten is, dus dat is een meevaller. Helaas had Cees minder geluk, dat zag er wel echt vervelend uit toen ik dat zag.

Ik vraag me af wat voor probleem Ivo heeft, ik hoop dat het makkelijk/goedkoop op te lossen is (als het de bobine of bougie is zijn de kosten wel te overzien :))

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Da's mooi kl@te Ivo! Hoe was het totdat de problemen begonnen?

Was een goede rit, hebben op zaterdag flink wat rubber verbrand, daar we achter Guido zaten :lol:

Je rook het rubber en de benzine gewoon. Flink met piepende banden de bochten door. Wel 1 op 7 gereden :party:

dat is inderdaad wel héél dikke pech, kijk je daar zo naar uit en dan zo eindigen

hopelijk valt het een beetje mee

ps. heb je iets aan de uitleg ivm. de rode remklauwen

Ik ga er binnenkort mee aan de slag!!!

Wat een geweldige rit heeft Henk ons bezorgd; :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:

en helaas; het voorval van Ivo is niet het enige geweest; Eerst begeeft de remklauw (zeg ik het wel goed?) van Guido het; hetgeen hij overigens zelf zeer vakkundig heeft opgelost, en vanochtend vertrokken wij uit het hotel; met "dubbele lift" garage; blijft Cees met de bumper achter een verhoging hangen; gehele bumper van zijn Z4 aan flarden, rijden we de berg op om de jongens van het hotel te gaan halen; motorkap ff open; en jawel na een half uurtje telefoon; we haken af; motormanagement heeft het begeven :muur:

Jongens allemaal sterkte met oplossen hiervan.

Hij liep vanmorgen al niet helemaal lekker. Leek wel alsof hij soms 'oversloeg' (toerenteller viel dan ook in toeren terug lichtjes). Dachten eerst de vanos te horen. Naderhand leek het gewoon alsof de motor in noodloop ging.

Betreft Guido. Deze hoorde op zaterdag vaker wat 'tikken' in zijn auto. Na 2x gestopt te zijn constateerde Paul (bijrijder Martien) dat zijn linkerperformance blok niet vast zat. Deze bewoog hevig bij het remmen en tikte de velg aan. Na analyse bleek hij een bout te missen. Martien heeft dus toen een bout uit zijn voorwiel gedraaid en deze is vervolgens in de remklauw van Guido gegaan :lol: :lachen:

aangepast door gsusivo
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.