Ga naar inhoud

Alarm gaat zonder reden af - Z3


TJ Tom

Aanbevolen berichten

Ik wordt de laatste tijd geregeld gebeld door vrienden die me weten te vertellen dat mijn auto op de oprit of ergens op een parking met zijn lichten staat te knipperen. Hij maakt hierbij geen lawaai, buiten het lawaai van de richtingsaanwijzers. Volgens mij hangt dit aan mijn alarm maar voor de rest, totaal geen idee.

Ik heb een Blaupunkt radio waar zo een kaartje in zit. Ik vermoed dat dit voor het alarm is maar dat lijkt mij vrij dom aangezien het alarm niet meer werkt wanneer de radio gestolen wordt of vervangen wordt. Het alarm maakt ook al een tijdje geen lawaai meer, ik dacht dat hij dit vroeger wel deed.

Waar ligt het probleem? Lijkt mij iets vrij simpel dat even vervangen moet worden.

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij mij zelfde probleem(gehad),

Recent ook de schakelaar rechtsvoor onder de motorkap vervangen en probleem was weer opgelost......schakelaar van nog geen 10 euro bij de dealer....goedkoopste aankoop ooit....vervangen is 5 min werk.

Grroeten

Ad

Link naar reactie

Ik had hetzelfde probleem een aantal weken geleden. Ook dat werd opgelost door een nieuwe motorkapschakelaar! Uiteraard weer dankzij Ruud!

Dat jouw alarm geen geluid geeft maar alleen met z'n lichtjes knippert zou wel eens veroorzaakt kunnen worden door het feit dat de alarmclaxon niet is aangesloten.

Ik heb een origineel BMW alarm met een claxon die onder de box met zekeringen zit, achter op het linker voorspatbord.

Toen mijn alarm afging zonder aanwijsbare reden heb ik de stekker eruit getrokken: gevolg was dat alleen de knipperlichten werkten maar er geen geluid was.

Dit lijkt bij jou ook het geval, dus kijk eens of er een kastje zit waar geen stekker in zit.

Zou zo maar kunnen dat dit het geval is.

Grtz, Carl

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Een kortstondige kortsluiting in het electrisch circuit kan het alarm ook activeren. In mijn geval ging het alarm vaak af naar een stevige regenbui.

Oorzaak bleek lekkage van cabriokap waardoor er water stond in het linker achterspatbord. (even bekleding verwijderen om te kunnen zien) hier ligt bedrading welke middels stekkers met elkaar zijn verbonden.

Succes!

Link naar reactie

Mijne gaat random af, volgens mij vaker wanneer de zon schijnt en het heel warm wordt in de auto. Maar dat is maar een vaststelling.

Had mijn gebruikte Z4 ook , na vervangen motorkap schakelaar en accu (garantie) niet verholpen.

Had dealer al meermaals geinformeerd dat dit alleen tijdens plotselinge veranderingen met zonlicht gebeurde, en wanneer de Z4 in de donkere garage stond er niets aan de hand was.

Na veel gezeur de interieur sensor vervangen (weer garantie) probleem verholpen en nooit meer teruggekomen.

Interieur sensor vervangen schijnt arbeidsintensief te zijn, was de z4 2 dagen kwijt en kreeg een z4 4 cyl mee.

Reed voor geen meter.

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Tom,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben in het bezit van een z3 uit 2001 en als ik mijn auto op slot doe met mijn sleutel dan gaat na een paar minuten het alarm af, inclusief geluid.

Gisteren de auto naar een niet-bmw dealer gebracht en die gaf te kennen dat ze de handleiding van het alarm nodig hadden om hem te resetten.

Nu heb ik op http://adkusters.hob...avi%20-%20Alarm de handleiding van het alarm gedownload. Maar hier staat niet in hoe je het alarm reset. Ruud krijg ik helaas niet te pakken. De dealer had het over een sleutel of code die ik moest hebben. Helaas heb ik beide niet.

Weet iemand waar ik een handleiding kan vinden waarin beschreven wordt hoe het alarm te resetten?

Benieuwd of jullie ideeen hebben?

aangepast door Prins
Link naar reactie

Ik heb wat vragen gekregen over de motorkapschakelaar hier het partnummer.

De motorkapschakelaar die je moet vervangen is 61319119052, dit is het enige pn dat nog te leveren is en kost 8,36 ex btw.

Je moet twee uitstekende plastic palletjes aan de zijkant van de schakelaar onder het plaatwerk indukken en de schakelaar naar boven toe er uithalen.

Daarna kun je de aansluitstekker losmaken.

Grroeten

Ad

aangepast door ad k
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.