Ga naar inhoud

Trillend stuur tussen 90 - 100


Hans W

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Ik heb al een tijd last van een trillend stuur bij een snelheid tussen de 90 en 100 km/uur rond de 100 het ergst. Hierboven geen problemen meer. Ook op vlakke rechte weg.

Ook geen problemen van trillen bij het remmen. Soms voel je ook de auto trillen.

Draagarmen met M rubbers en schijven met blokken voor zijn vervangen.

Iemand idee?

Bedankt alvast

Groet Hans

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als jij zeker weet dat de trilling sec door het stuur komt niet aangezien het een rdw auto is. Maar als de hele auto trilt voel je dat ook in je stuur omdat je handen daarvoor heel gevoelig zijn, en dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Ik gok overigens nog steeds op onbalans in de voorwielen gezien de snelheid en hoe vaak dat voorkomt (in jouw geval in beide sets dus), maar eigenlijk is voorspellingen doen van achter een computerscherm natuurlijk compleet hopeloos dus kan je alleen maar roepen wat er allemaal mogelijk is ;)

Link naar reactie

Als jij zeker weet dat de trilling sec door het stuur komt niet aangezien het een rdw auto is. Maar als de hele auto trilt voel je dat ook in je stuur omdat je handen daarvoor heel gevoelig zijn, en dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Ik gok overigens nog steeds op onbalans in de voorwielen gezien de snelheid en hoe vaak dat voorkomt (in jouw geval in beide sets dus), maar eigenlijk is voorspellingen doen van achter een computerscherm natuurlijk compleet hopeloos dus kan je alleen maar roepen wat er allemaal mogelijk is ;)

Bedankt voor je reactie.

Je hebt gelijk, dit is zo niet te zeggen. Ga binnenkort de Z maar een op de brug zetten.

Link naar reactie

Is balanceren aan de wagen met een Finish balancer misscien een optie?

Daarmee haal je ook de trilling in de aandrijflijn weg, wel moet je daarna als je de wielen er weer af wilt halen de wielen merken zodat ze exact weer op dezelfde plek komen.

Ik gebruik dit soms met probleemgevallen die je bijna niet stil kunt krijgen.

Als er verder geen ruimte ergens op zit en alles is veilig en in orde is dit een oplossing

Link naar reactie
  • 5 weken later...

silent blocks?

Heb ik gehad op mij vorige auto en toen trilde die ook vanaf 70 of 80

Als het een wiellager is moet je het ook horen, dat zingt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.