Ga naar inhoud

Koplampen

Pascal.Be

Aanbevolen berichten

Ik had graag twee nieuwe koplampen willen zetten omdat bij de mijne aan één kant twee steuntjes zijn afgebroken.

Nu ben ik links en rechts eens wat aan het zoeken geweest naar zulke koplampen. Nieuw, tweedehands of aftermarket.

Blijkt op het eerste zicht dat er aftermarket niks te vinden is wat ook maar op iets trekt.

Tenzij ik het nog niet gevonden heb.

Tweedehands op eBay liggen de vraagprijzen zo hoog dat ik me er vragen begin bij te stellen wat ze wel nieuw mogen kosten bij de dealer.

Kan iemand mij daar ongeveer een antwoord opgeven?

Of is het best dat ik me gelijk maar een tweedehands Z3 ga bijkopen voor de lichtblokken en wat andere onderdeeltjes? :wacko:

Link naar reactie

Ofwel van die aftermarket toestanden.

Ofwel bij een dealer... maarja wat betaal je dan.

Maar er is wel een kerel uit Zottegem op 2 dehands die zeer veel lichtblokken en algemene onderdelen van Z3's heeft liggen.

Misschien niet altijd supergoedkoop, maar wel origineel gerief in een deftige staat (tenzij anders vermeld).

Ik ga er deze zondag naartoe om een voorbumper en motorkap en misschien een cabriokap.

Hier is eventueel de link http://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/auto-onderdelen/bmw/z3-z3m-onderdelem-121934868.html?locale=all&p=all&user=3105951

Op een van de foto's is te zien dat ie aardig wat lichtblokken heeft liggen.

Link naar reactie

Zijn niet rhd maar linkslenker oftewel lhd.

En ja dik € 500,-- maar op ebay zijn ze niet veel goedkoper.

Je kunt ook eens ACS bellen.

Sorry Ronlittle

Quote was verkeerd geplaatst. Die jij aangeeft zijn inderdaad LHD.

ACS heb ik al gebeld.

Driewerf helaas.

Ik ga in ieder geval geen 150€ of meer per koplamp betalen 2dehands.

Dan koop ik wel gewoon nieuwe.

Link naar reactie

Vandaag bij de dealer geweest voor wat kleinere onderdelen.

Prijs gevraagd van de koplampen.

482€ per stuk :muur:

Met korting 400€ per stuk :muur:

Twee koplampen kosten dus 800€ :muur:

Zonder plaatsing uiteraard :muur:

Enfin.

Als het zover komt koop ik wel een setje als Pampus in zijn //MZ3.

Misschien eens een ritje maken naar het bewuste huisje van 'Roodkapje' :lol:

Link naar reactie

Hoi @Pascal.be, setje kostte bij Ruud 350 euri incl en incl plaatsen. Stel motoren passen gewoon, moet een bypass afgetakt worden voor de stadsverlichting waardoor de ringen gaan branden. Oranje blinkers vervangen door zilveren lampjes. Oude lampen ingeruild bij Ruud, zou daar dus maar gaan kijken :lol:

Link naar reactie

Pascal, in nederland zijn deze lampen geen probleem bij de APK keuring. Voor Belgie weet ik dat niet. Vermoed ook dat dat geen probleem is omdat ze feitelijk (in mijn ogen) alleen maar beter zijn en meer lichtopbrengst hebben zonder verblindend te zijn. De ringen zijn xenon achtig (daglicht verlichting) de lampen zijn gewoon halo waarvan links en rechts 1 lens.....

Ik hoop dat je erwat mee kan... :)

Link naar reactie

ja ik ben uit belgie

En ik heb er zo in het zwart met van die ringen.

Was geen probleem om de keuring.

De mijne hebben een E-keur dus is reglementair

Link naar reactie

De mijne hebben inderdaad E-keur....... Zal dus niet zo'n probleem zijn......

Link naar reactie

ja zelf geplaatst was niet moeilijk

Heb ze gekocht voor 250 euro voor een set

en een 3 kwartier of een uurtje werk denk ik

Link naar reactie

Uhm ik heb die gewoon gekocht bij een auto-onderdelen handelaar in Beveren.

De meeste winkels met auto-onderdelen kunnen dit wel bestellen. of tuning-shops ofzo.

Er zit geen handleiding bij maar is betrekkelijk logisch. Ik denk dat er hier ook een 'how to' op forum staat?

op alles zitten stekkers die maar op 1 plek passen, enkel de draadjes van de Halo-ringen moet je aan de stadslichten koppelen.

(1tje op de standlichten en 1 op een massa)

Ik had nog een foto van de draadjes en aansluitingen, maar ik kan hem niet direct terugvinden.

Ik denk dat die foto wel op een stickje staat dat nog op men werk ligt, zal morgen even kijken

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Hallo Member of Z3

Ben nieuw hier dus lles alles eens door.

Heb bij de firma Cargoods koplampen gezien voor de Z3 (angel eyes) en deze kosten per paar maar 229 €

Heeft iemand ervaring met deze firma positief of negatief ??

Groeten Henry

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in