Ga naar inhoud

Gezocht: geperforeerde remschijven voor achteras Z4 3.0i


Aanbevolen berichten

Altijd nieuwe blokken bij nieuwe schijven ;) (anders slijten je schijven heel snel in en die zijn vaak duurder dan de blokken)

Maar bestelling en afhandeling bij brakemax ging gewoon vlot?

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Bestelling en levering gingen simpel, en ik had de schijven binnen een 4 dagen binnen.

Qua remblokken ben ik er nog niet uit, dus suggesties zijn welkom. Ik zoek remmen voor normaal straatgebruik, geen circuit eisen.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

HELP!

Ik ben de geperforeerde remschijven aan het monteren, en vraag me opeens af of ze zo wel goed zitten. Je kunt ze natuurlijk op 2 manieren monteren, maar er staat geen enkele aanduiding op welke links en welke rechts moet. Zitten ze zo goed? Foto is van het rechter voorwiel.

IMG_20721.jpg

IMG_20731.jpg

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

Je moet eigenlijk niet kijken naar de gaten (die kunnen 'random zitten'), maar naar de waaiers in de ventilatieruimte.

Daarvan bestaan verschillende systemen, sommige directioneel, andere weer niet.

Zie ook:

http://www.zeckhausen.com/how_to_properly_install_rotors.htm

Bovenstaande lijkt duidelijk maar soms is het lastig te zien, ook omdat gekromde waaiers soms wat anders ontworpen kunnen zijn dan in bovenstaande linkje.

Idee erachter is volgens mij dat de lucht altijd vanaf de naaf naar buiten moet stromen.

Staat er helemaal geen indicatie, typenummer of what so ever op?

Anders kan je het beste ff de leverancier bellen.

Link naar reactie

De koelvinnen in de schijven zijn recht, en geven dus geen aanwijzing. Uitgaande van de waaiers van het gatenpatroon zitten ze dus volgens mij verkeerd om als ik kijk naar je link!

Link naar reactie

Als de koelvinnen recht staan dan maakt het dus niets uit.

Dan mag je de richting van de gaten dus bepalen naar je smaak.

Daar is geen vast model voor (zie het verhaaltje van porsche en stoptech in die link ;))

suc6 ;)

Link naar reactie

Zo, één wiel is klaar. Ook meteen de Style 108's er voor de vakantie weer opgezet. Morgen verder.

IMG_2075.jpg

Verschil tussen de standaard remblokken en de nieuwe 'redstuff' blokken

IMG_2077.jpg

IMG_2078.jpg

Staat wel lekker....

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

De 108 velgen hebben links en rechts al wat kleine beschadigingen, en de Jade-R velgen zijn nog als nieuw. Tijdens de vakantie is de kans op nieuwe beschadigingen wat groter dan thuis Daarnaast wil ik de banden van de 108 velgen oprijden anders liggen ze maar voor niets uit te drogen. Als de banden op zijn dan ga de 108 velgen laten opknappen en er wat leuks meer doen. Het hart van de velg wordt dan zwart en de velgrand wordt gepolijst.

Vandaag de schijven achter gedemonteerd en de nieuwe gespoten. Morgen alles afmonteren en rijden!

108velgzwart.jpg

Zoiets, maar dan zonder carboneffect.

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

Toevallig heb ik ook zo'n (beschadigde) set 108's, en ik wil idd ook zoiets ermee doen ;)

Maar ik weet nog niet wat.

Omdattie 2 delig is kan je natuurlijk veel varieëren :)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Vanmiddag en avond het remschijvenproject afgerond. De naven van de achterschijven heb ik voor montage eerst nog even matzwart gespoten.

IMG_2081.jpg

Resultaat is mooi geworden, en nadat ik de remmen voorzichtig 'ingeremd' heb kan ik nu al merken dat de nieuwe blok-schijf combinatie beter remt dan de OEM combinatie.

De remkracht komt sneller op dan bij de standaard schijven + blokken. Moet dus nog een stuk beter worden als alles zich goed gezet heeft.

IMG_2083.jpg

IMG_2086.jpg

Geperforeerde schijven op de achteras, rechts achter.

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

Ik stond vandaag toevallig geparkeerd naast een BMW 1-coupé met Performance pakket. Snel even een foto van de remschijven vóór genomen.

BMW1-serieperformance.jpg

Deze zijn gegroefd en de geperforeerd, en zitten qua patroon andersom zoals mijn schijven. :muur:

Niet dat het verder wat uitmaakt....

Wel een lekker grote remklauw zeg!

Op de achteras van deze 1-serie zaten trouwens gewone schijven met gewone remklauwen.

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

Lekker dan.....

Na nogmaals kijken zitten mijn schijven dus wel goed. Mooi zo!

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

Nog een keertje dan; deze foto's gevonden. In dat geval zitten mijn schijven dus wel weer goed.

BMW-Performance-01s.jpg

2008_bmw-m3coupe_hi021.jpg

Hoe het ook hoort, de mijne remmen als een dolle!

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie
  • Administrator

Dat is dan toch wel fijn dat ze remmen, geloof dat dat ook de bedoeling is van remmen haha maar ff zonder gein

Had je de remschoenen van de handrem ook vernieuwd ?

Link naar reactie

Nee, de remschoenen van de handrem heb ik lekker laten zitten. Alleen alles mooi schoon gemaakt. De remvoeringen waren nog dik. Die verslijt je nooit als je je handrem alleen gebruikt voor parkeren en niet voor 180 graden bochten. Heb jij je achterschijven en -blokken al besteld?

Link naar reactie
  • Administrator

Okay, dan zal ik die niet nodig hebben, nog niet besteld doe ik van de week of zo...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.