Ga naar inhoud

Gezocht: geperforeerde remschijven voor achteras Z4 3.0i


Aanbevolen berichten

Weet iemand waar je geperforeerde remschijven 294x19 mm voor de achteras voor een Z4 3.0i los kunt krijgen voor een redelijke prijs?

(De geperforeerde schijven 300x22 mm voor de vooras zijn namelijk wel overal te krijgen)

Bij voorbaat dank!

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

Aardige poging, maar ik schrijf toch dat ik geperforeerde schijven zoek, en geen schijven met groeven en/of putjes.

Link naar reactie

ik heb wel een boortje voor je ,6 of 8 mm zeg t maar.

misschien hier http://www.autoparts...3C/b%3E%3Cbr%3E

of via hier www.autopartsonline.nl/BMW/Z4/Z4+[E85]/3.0-24V/sportremmen/r/3199/

ffe goed kijken op deze site er staan echt geperforeerde achterschijfjes op.

alleen wil je die (brakemax?)

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Vanmorgen antwoord van Brakemax gekregen:

beste,

de prijzen staan op de site, 17023/s 170,96 per set

17802/ 202,50 per set

als u partikulier bent, kunt u ook bij www.autopartsonline.nl kijken.

Met vriendelijke groet,

Brakemax-Team

www.brakemax.nl

info@brakemax.nl

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

Is alleen voor het oog, hoewel de Z4M ook geperforeerde schijven heeft. Die zijn echter nog wel een maatje groter, en anders van constructie.

Slechter zal het er niet van worden.

Link naar reactie

Ik wil geen big-brake kit. Is voor normaal weggebruik totaal zinloos, en een goede set is behoorlijk prijzig.

De standaard remmen van de Z4 voldoen prima als je niet op een circuit gaat racen, en wie doet regelmatig? Daar is een roadster volgens mij ook niet voor gemaakt. Neem dan een QP. Harder remmen dan tot het punt dat de ABS aanspreekt gaat toch niet, dus het zijn uiteindelijk je banden die de maximale remkracht bepalen. Pas als je je remmen zo zwaar belast dat door oververhitting er fading gaat optreden heeft het zin om er een setje race remmen op te zetten.

Link naar reactie

for president!

lijkt me een goed idee hoor,alleen word het dan wel erg leeg op de weg behalve z4tjes hahah

anyway,ik zou zelf liever bij oem blijven en de looks op een lagere prioriteit zetten,je ziet het toch alleen maar als de auto stil staat .

en dan heb je geen remmen nodig toch?

Link naar reactie

niet met je eens dat je met een roadster niet op t circuit thuis hoort, in de US e.d. rijden er genoeg met de roasterd op t circuit.

Sterker nog: de z4 is voor zover roadsters gaan juist een uitgelezen ontwerp voor het circuit. Het chassis is namelijk in beginsel al heel stijf ontworpen. Dat zie je ook in vergelijk tot roadsters die van coupés zijn afgeleidt (dus andersom als bij bijv. de z4 of boxster/cayman). De z4 roadster is 10kg lichter als z'n coupé broertje. Aan stijfheid dus geen gebrek. Doe je het andersom, zoals bijv bij een nissan 350z, dan eindig je met een roadster die snel 150kg zwaarder is omdat je de gebreken in het chassis moet verstevigen doordat je geen dak hebt en daar geen rekening mee hebt gehouden (bijv. ontwerp van dorpels en transmissietunnel).

Dus het circuit op kan prima als roadster, maar neem een model wat in beginsel al als degelijke roadster ontworpen is (z4 / boxster / s2000 / elise etc.)

Slechter zal het er niet van worden.

Let je er wel op dat geperforeerde schijven wel eens de neiging hebben tot scheuren? (haarscheurtjes bij de gaten) Je remschijf kan dan exploderen bij aanremmen.

Anders dan dat wordt het denk ik niet slechter.

  • Like 1
Link naar reactie

Kleine rondvraag: welke forumleden rijden er met enige regelmaat zodanig hard op een circuit dat ze aan de remcapaciteit van de standaard remmen van een Z4 niet genoeg hebben? Ik bedoel dus niet forumleden die wel eens een recreatief rondje op de Nürburgring rijden of >200 km/h op een Duitse autobaan knallen, nee echt voluit racen, en als het fout gaat je auto afschrijven. Ik wed niemand.

BBK's zijn volgens mij dus alleen voor wannebee coureurs of voor de fun, niet voor de must.

Link naar reactie

Ik heb een aantal filmpjes van de europarit waarbij ik achteraf twijfel of het mijn remmen zijn die wat achter blijven in remkracht (vooral het aanbijten), of dat ikzelf een wat slome reactie geef op de aanstormende bocht. Ik ben daar overigens wel extra alert op geweest aangezien je vooral in een afdaling natuurlijk veel meer energie moet dissiperen als dat je anders doet. Dus tot echt gevaarlijke situaties heeft het niet geleidt (geen complete fading); ik had altijd nog wel zo'n 4 meter over (wegbreedte).

Maar dan rij je wel hard de berg af voordat je op dat punt komt. Ik denk dat je bijrijder er niet meer echt relaxed bijzit.

als het bij zo'n bocht fout gaat schrijf je niet alleen je auto af natuurlijk...

Voluit racen doet niemand hier met z'n z4, aangezien je er dan niet aan ontkomt 'm zo om te bouwen dattie waarschijnlijk niet meer door de apk komt (andere tank, benzineleidingen etc etc). Racen is competitie.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Bedankt. Totaal voor 4 schijven (los te koop) $ 490,24 incl. vrachtkosten. Daar komt waarschijnlijk ook nog BTW bij. Duur grapje dus.

Link naar reactie

een ieder beleefd zijn hobby op zijn of haar eigen manier,de een investeert in wielen,of en een aerokit,de ander wil een compressor(waarbij het misschien wel slim zou zijn om ook de remmerij te upgraden)de volgende gaat voor uiterlijkheden.

het is wederom een kwestie van smaak en over smaak ........ dus ik zeg wat jij wil ouwe!

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.