Ga naar inhoud

spatschermen voorwielen.

Aanbevolen berichten

De vorige eigenaar van mijn ZZZ heeft wrsch eens grotere wielen gemonteerd. Er is nl de buitenste rand van de kunsstof wielkast/spatscherm afgehaald, waardoor nu spatwater en modder tegen de binnenkant van de motorkap aankomt. Lelijk en bovendien vatbaar voor corrosie.

Wie heeft er ervaring met het vervangen van de spatschermen. Ik heb reeds op de originele

BMW site gekeken en ze zijn te bestellen voor rond de 80 euro per stuk.

Groet Henk

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Laatst heb ik mijn voorbumper laten spuiten en heb ik gelijk o.a. de binnenschermen vervangen. Fluitje van een cent. Bovendien mooi de gelegenheid om het vuil achter deze schermen te verwijderen. Ik heb er € 40,-- p.s. voor betaald:

- cover wheel left 51712268661 € 39.40

- cover wheel right 51712268662 € 39.40

Vergeet niet de schroeven mee te bestellen, kun je gelijk de roestige vervangen. Succes!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Heb ondertussen de binnen spatschermen vervangen. Was mi toch nog een heel karwei. Alhoewel de originele onderdelen, was de passing niet geheel optimaal en moest ik nieuwe gaten maken in de schermen. Ik heb de schroeven erbij gekocht. Daar heb je overigens niet veel aan, omdat het mn. om de klemmetjes gaat die over het plastiek worden geschoven. In klemmetjes worden uiteindelijk de schroefjes geschroefd. Tevens bestaan er per spatscherm 3 vaste bevestigings punten waarop een soort plastiek moer wordt gedraaid. Een van die schroefdraadeinden brak af. Dit was gelukkig geen essentieel punt, en heb het zo gelaten. Al met al 3 uur bezig geweest, gelukkig is het resultaat bevredigend.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in