Ga naar inhoud

na starten inhouden/ afslaan van de motor bij 1000 toeren

firestorm

Aanbevolen berichten

Is er al wat bekend over de oplossing van je probleem? Ik heb hetzelfde probleem. Ga morgenvroeg even (nood breekt wet) naar Kera. Volgens de uitleesapparatuur van Pimgmx is mijn krukassensor defect. Daar mijn carsoft interface ook nog niet binnen is, ga ik even naar de dealer en probeer even te regelen dat ze hem gratis uitlezen als ik vervolgens de onderdelen bij hun bestel. Was eerst van plan een aftermarketsensor erin te duwen, maar ik ga toch voor origineel. Onder het motto "het is wel je motor".

Je zegt dat je schrikt van de prijs. Ze zijn inderdaad aan de prijzige kant. Krukassensor zit volgens mij tegen de 92 euro.... Die prijs betaal je echter elders ook.

Link naar reactie
  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vandaag bij Kera geweest.

Was weer huilen met de pet op zoals gewend. Speciaal vroeg opgestaan zodat ik direct om 8h daar zou zijn. Netjes gevraagd of ze hem wilden uitlezen. Kon niet had geen tijd. Moest om 11h maar terugkomen. Nja, ik had toch een diagnose nodig, dus om 11h terug gegaan.

Ze behandelen je daar alsof je een of andere vettige sjonnie bent omdat je een 'oudere' BMW rijdt.

Je mag geeneens meekijken van de servicechef (terwijl de monteur expliciet aan me vroeg of ik wilde meekijken). :muur:

Bij mij bleek er een vingergroot - gat te zitten in de aanzuigleiding vanaf het motorblok. Waarschijnlijk poreus geworden van ouderdom en gebarsten door de spanning die erop staat. Dit zou het stationair onregelmatig lopen verklaren. Daar de motor nu valse lucht zou aanzuigen en er geen optimale verbranding zou plaatsvinden. Er kwamen hierdoor foutmeldingen van de Lambdasensoren etc. Uiteindelijk gaat de motor in de noodloop omdat hij niet voldoende lucht kan aanzuigen stationair. us nu nieuw onderdeel besteld, wat een tientje kostte. Hadden ze natuurlijik weer niet op voorraad. Morgen weer terug. En hopen dat het dan opgelost is.

Dus niks van een defecte sensor. Heb me wel een uitdraai meegevraagd van de bevindingen van de computer. Mocht het niet opgelost zijn scheelt het ruud weer werk. Die knuppels zien me in ieder geval nooit meer terug.

Gedurende het afrekenen (77 euro voor half uurtje) vroeg ik: kun je er dan even een stukje tape overheen plakken, zodat het tijdelijk opgelost is totdat ik het nieuwe onderdeel gemonteerd heb. Nee, dat kon niet want de factuur was al gemaakt.

Stelletje schurftige grmbl :rant: :rant: :rant::sSic_sick:

Link naar reactie

Kijk dat is nog eens een garage, daar word je toch simpel van.... Blij dat ik in de buurt van Reeuwijk woon :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in