Ga naar inhoud

na starten inhouden/ afslaan van de motor bij 1000 toeren

firestorm

Aanbevolen berichten

• Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast gsusivo

Verder nog iets van lampjes aan het branden?

Ik heb 10 minuten geleden de uitleesapparatuur gekocht, dus als je een paar weekjes nog geduld hebt, kan ik hem even voor je uitlezen! :lol: Woon niet ver van je vandaan. En werk in Sittard...

Link naar reactie

Dat kan ik bevestigen (gezien recente mishaps met de sensoren van Rakkertje). Zelfs Carsoft geeft daar enigszins nuttige info.

Let wel op: als Carsoft foutnummer

83; nockenwellensensor

aangeeft, dan is het niet je nockenwellensensor, maar je krukas-sensor :-)

Maar goed, dat zie je binnenkort wel. Je probleem klinkt wel alsof het een van beide is.

succes!

Link naar reactie
Gast gsusivo

Afgesproken!!! Ik heb hem gisteren besteld en hij is ook gisteren verstuurd. Samen met een nieuwe laptoplader.

Zou dus een weekje of drie moeten duren.

Zodra ik hem heb, laat ik het je direct weten en gaan we er even mee stoeien!

Ivo

Link naar reactie

bij mij was het de krukassensor met dit symptoom. bij koude motor niks aan de hand maar bij warme motor viel de motor ook uit tijdens het rijden. Even stoppen en opnieuw starten en hij liep weer. Bij mij ging wel het motormanagement lampje aan dan.

Maar uitlezen zal waarschijnlijk de oorzaak aangeven.

Link naar reactie

bij mij is het niet zo dat de motor tijdens het rijden uitvalt. Er gaat wat fout tijdens het starten en dan heb ik dat probleem. Dus alleen rond de 1000 toeren bij het optrekken, dat de motor even wegvalt of uitvalt. Maakt niet uit of de motor warm of koud is. Effe opnieuw starten en meestal is het probleem dan opgelost.

Link naar reactie

Laatst ook zoiets gehad,

Motor sloeg bij stationair toerental (bijv. voor stoplicht) zomaar af en ook leek het of de motor vermogen kwijt was, waardoor hij voortdurend inhied bij het optrekken.

Inmiddels bij Roodkapje geweest en laten uitlezen.

Nokkenassensor bleek defect.

Inmiddels vervangen en loopt weer als een zonnetje.

Link naar reactie

Dat kan ik bevestigen (gezien recente mishaps met de sensoren van Rakkertje). Zelfs Carsoft geeft daar enigszins nuttige info.

Let wel op: als Carsoft foutnummer

83; nockenwellensensor

aangeeft, dan is het niet je nockenwellensensor, maar je krukas-sensor :-)

Maar goed, dat zie je binnenkort wel. Je probleem klinkt wel alsof het een van beide is.

succes!

hij geeft de volgende foutmelding aan.

2 stuks zie foto's. Gaat dus als ik het goed begrijp om 1 sensor, de nokkenassensor die ik moet vervangen???

20120602_121224.jpg

20120602_121234.jpg

Link naar reactie
Gast gsusivo

Indien het de krukassensor is, dan is het één sensor. Deze is best wel shit, daar deze onder het spruitstuk zit (althans bij m52) ga ervan uit dat het bij M54 ook is. Indien het de nokkenassensor is, dan kunnen het er 2 zijn. Er is in dit geval een sensor voor inlaat en een voor uitlaat.

Ik vermoed dat bij jou de nokkenassensor defect is. Hij geeft echter aan dat er een A en een B sensor defect zouden zijn.

Voordeel is wel dat de nokkenassensoren makkelijker te vervangen zijn. Ik zou even Ruud bellen, die kan het je waarschijnlijk direct zeggen.

Link naar reactie

Morgen even langs de dealer, Kan je zondag meerijden :)

heb ik vandaag geen tijd voor.maar heb even gebeld met keram. Codes zeggen hun niks, is niet uitgelezen door bmw uitleesapparaat.

Heb ik naar de kosten van de sensor gevraagd, heb ik maar vriendelijk bedankt haha.

Link naar reactie
  • Administrator

Zou ik ook zeggen als ik hun was, kan er toch weer een tig euro extra op de rekening gezet worden

maar in ieder geval succes ermee, zal vast goed komen

Link naar reactie
Gast gsusivo

Ja de gasten van kera(m) kennen de prijs. En zijn zo onvriendelijk als de ziekte. Ik bestel mijn spullen altijd in Uden bij nobracars. Deze meneer is er morgen ook bij de Limborit.

Link naar reactie

Carsoft is nu niet de meest betrouwbare software, en al helemaal niet om mee te gaan programmeren. ( Maar daar gaat het hier niet over. )

Als je dan toch zelf wilt uitlezen/resetten/testen gebruik dan DIS en/of EDIABAS-INPA.

Voor het programmeren is Progmann het aangewezen programma, maar met NCS-Expert heb ik zelf ook bevredigende resultaten behaald. Ook NCS is een "tricky" programma, als het fout gaat zit je goed in de problemen.

Dit even bezijden het probleem.

aangepast door nick wood
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in