Ga naar inhoud

Achteruitkijkspiegel en zijspiegels

Poison

Aanbevolen berichten

Twee dingetjes die mij direct opvielen bij de eerste kilometers in mijn Z3 (2001-3.0):

• De binnenspiegel hangt wat laag voor mij (en/of ik ben te lang) en blokkeert mijn zicht ietwat; is hier een oplossing voor?
  • De zijspiegels creeeren best een grote dode hoek; ik heb volgens mij de standaard spiegels (zie foto's hieronder), klopt het dat ik partnummer 51 16 83 97 879 dien te bestellen voor een convex spiegelglas?

GroteFoto-7K6PGATB.jpg

GroteFoto-D8Q6VBGJ.jpg

PS

Zodra ik tijd (en zin heb) wordt de oprit schoongemaakt!

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

De binnenspiegel heb/had ik ook last van, maar ik heb de hele spiegel eraf gehaald ( gewoon spiegelarm 1/4 slag draaien op voet ) en toen de spiegel zelf omgedraaid, daarna weer gemonteerd en nu hangt hij ongeveer 1 1/2 à 2cm hoger.

De nachtstandschakelaar zit nu wel boven, maar die gebruik ik toch nooit.

Link naar reactie

En dan was er nog deze truc natuurlijk:

http://www.z3mirrors.com/

Ja dat is helemaal top, die had ik al eens gelezen, maar je kunt ze al een aantal maanden niet bestellen :blink:

Er staat dat ze snel weer leverbaar zijn, maar dat staat er al een paar maandjes.

Maar, zodra ze weer leverbaar zijn, dan bestel ik er zeker eentje, want het blijft een giga spiegel die er nu inzit.

Link naar reactie

Ik was z3mirrors.com ook al tegengekomen, maar las ook de onbereikbaarheid van de verkoper. De tip met het omdraaien van de spiegel wil ik ook wel proberen.

Zou het trouwens mogelijk zijn de spiegel (door bijv. carglass) iets hoger te laten plaatsen?

Link naar reactie

Even terugkomend op de zijspiegel. Hier zie ik onder # 2 de volgende spiegelsglazen staan:

• Spiegelglas konvex: 51 16 8 397 879
  • Spiegelglas konvex: 51 16 8 397 880

Wat is het verschil hiertussen en welke zou ik moeten bestellen voor mijn zijspiegels (zie foto openingspost)?

Link naar reactie

Ik heb zelf een voet gemaakt die scharniert op de standaard voet met een stukje stripstaal en twee kogelkommen of hoe je die dingen ook noemt.

0000079.jpg

0000078l.jpg

Er is dus niks vernielt of gewijzigd aan de originele adapter en voet. En natuurlijk een slangetje van stof om de strip om het een netter aanblik te geven..

20120522195105.th.jpg

20120522195145.th.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in