Ga naar inhoud

Lakkleur motorruimte

Pascal.Be

Aanbevolen berichten

Zoals de meeste Z3 eigenaars wel weten is de motorruimte niet mee gelakt in dezelfde kleur als de auto.

Het is gewoon dof qua kleur.

Ik heb een Topaz blauwe.

Als ik nu het één en ander wil bij punten, welke lak moet ik dan bestellen of laten maken?

Is dat dan gewoon qua kleur Topaz blauw zonder metallic?

Wie heeft hier ervaring mee?

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast gsusivo

Volgens mij krijg je op het moment dat je een lakstift besteld bij de dealer een setje met daarin 2 stiften.

1 is de kleur, de ander is de blanke lak. Met de blanke lak gaat het glanzen, deze moet je dus niet gebruiken in de motorruimte of kofferruimte.

Tenminste: bij mijn citroen werkte het zo. Heb vorige week een stift bij de dealer besteld. Was iets van 18 euro.

Hoor graag of mijn redenatie/veronderstelling klopt.

31qoOj97AQL.jpg

Link naar reactie

Inderdaad, ik heb via Schmiedmann voor 19 euro geloof ik een lakstift setje gekocht Schwarz II. Is OEM en komt met 1 potje Schwarz II lak en 1 potje blanke lak. Alle kleuren zijn gewoon zo te bestellen bij de dealer of via Schmiedmann.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik moet mezelf even tegenspreken.

Het werkt perfect. Maar enkel als je de kleur gaat vergelijken met de buitenkant van de wagen (carrosseriekleur)

Probleem is echter dat de binnenzijde van de Z3 een matte kleur heeft.

En de kleur uit de stift of spray (busje gelukkig niet gebruikt) komen totaal niet overeen.

Iemand een idéé hoe dit opgelost kan worden?

Ik had wat kleine roestplekjes die ik heb weggewerkt maar daar zit nu dus een kleurtje primer.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in