Ga naar inhoud

originele uitaat aanpassen ?


Aanbevolen berichten

iemand wel eens een originele uitlaat aangepast voor beter geluid.... ?

of ergens gezien op een site heb al wat gegooglie maar helaas....

vind eisenmann wel dik maar waarom zoveel geld uitgeven als het ook anders kan...denk ik..

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Wat vind je beter?

Als je je originele einddemper wilt behouden kun je er ook aan denken om je middendemper leeg te halen. Dat is een veel toegepaste modificatie in aanvulling op een andere einddemper, maar je kunt daar ook mee beginnen natuurlijk ... Zal in ieder geval luider zijn.

Link naar reactie

Wat vind je beter?

Als je je originele einddemper wilt behouden kun je er ook aan denken om je middendemper leeg te halen. Dat is een veel toegepaste modificatie in aanvulling op een andere einddemper, maar je kunt daar ook mee beginnen natuurlijk ... Zal in ieder geval luider zijn.

Zou dat ook bij een 1.9 Z3 gelden? dat is namelijk een heel klein dempertje en ik zit te denken om die er helemaal tussenuit te halen.

Link naar reactie

Die vliegt er bij mij binnenkort ook onderuit samen met een Eisenmann einddemper. Aansluiting aan de middendemper is kapot en goedkoopste oplossing was het tussenstuk van eind tot middendemper van Bastuck (127 euro). Die met middendemper was 250 euro geloof ik. Ik hoop dat het niet TE hard gaat worden want met die einddemper rommelen was niet het plan aangezien er al een Race uitlaat op komt. We zien wel :)

Link naar reactie

Die vliegt er bij mij binnenkort ook onderuit samen met een Eisenmann einddemper. Aansluiting aan de middendemper is kapot en goedkoopste oplossing was het tussenstuk van eind tot middendemper van Bastuck (127 euro). Die met middendemper was 250 euro geloof ik. Ik hoop dat het niet TE hard gaat worden want met die einddemper rommelen was niet het plan aangezien er al een Race uitlaat op komt. We zien wel :)

Via wie heb jij die vervangingspijp besteld, want op de site van Bastuck kom ik geen bestelmogelijkheid tegen en via de link van Mark79 die leveren alleen in duitsland, zwitserland en oostenrijk.

Ik wil namelijk ook zo'n pijp bestellen voor mijn 1.9 uit 20002, maar zie even niet waar.

tnx voor je reactie.

Link naar reactie

1.9 uit 20002

In dat productiejaar zit er waarschijnlijk geen uitlaat meer onder. :lol:

Haha, nee da's waar !!

Waarschijnlijk hebben we dan een stereo nodig om een uitlaatgeluid na te bootsen. :muur:

(/quote)" ik ben zelf nog aan het twijfelen ;) of dat niet te veel herrie gaat maken zonder tussen demper " (/quote)

Daarom hoop ik ook dat @Tj Tom nog even laat weten waar/via wie hij die pijp besteld heeft, want voor 126,= is het het proberen waard

Link naar reactie

Finalmente,

Mijn excuses voor mijn late respons, ik heb hier de laatste 4 dagen vollen bak genoten van het belachelijk goede weer. Computer heeft even een rustpauze gekregen. Ik ga de uitlaat, dus Eisenmann einddemper met Bastuck tussenpijp, bij Heinz laten plaatsen. Heb hun al een aantal mailtjes met vragen gestuurd en ze antwoorden steeds vriendelijk en snel.

Ik heb hun via mail uitgelegd wat mijn probleem was en gevraagd wat mijn opties waren, quote;

Beste Tom,

Bastuck levert dit onderdeel ook apart in 2 versies. Een versie met tussendemper die komt op 226€ + btw en een versie zonder tussendemper (luider) die komt op 124€ + btw.

Dit valt perfect te combineren met een eisenmann einddemper.

Mvg,

Marketing & Sales

Hopelijk wordt de combinatie Eisenmann zonder einddemper niet TE luid.

Voor de eisenmann race icm bastuck tussenbuis zonder demper moet je een budget van 740€ btw in voorzien.

Link naar reactie

ik ben benieuwd wat Bastuck tussenpijp zonder demper doet met originele uitlaat ;) anders bestel ik die ook een :D

jij heb z3 1.9 .... zou z4 3.0si dan niet te veel hol klinken zonder tussen demper ;)

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Ik heb vanmorgen de middendemper van mijn 1.9 ZZZ er tussenuit gehaald en het scheelt niet veel qua geluid.

Hij is ietsje harder en heeft een heel klein beetje duidelijker roffeltje.

Ik heb het geluid voor en na gefilmd, maar weet ff niet hoe ik dat hier kan plaatsen, dus als iemand het wil horen en mij kan laten weten hoe ik dat hier plaats, dan hoor ik het wel.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik ben gisteren bij PM Performance geweest en heb mijn einddemper laten verwijderen van mijn Z4 3.0is, vond het te stil.

Eerst even gereden zonder demper, goed geluid maar als je een constante snelheid rijdt dan dreunt het te veel, en met het dak gesloten al helemaal,dat ging het niet worden.

Wel even leuk!

Na wat verschillende dempers gepast te hebben,gekozen voor een middendemper als einddemper.

Ziet er uit als een motorfiets uitlaat.

Mooi sierstuk erop gezet (2 pijpjes enkelwandig)

Sound is geweldig!

Zal binnenkort een filmpje schieten en plaatsen.

aangepast door rusty dog
Link naar reactie
  • Administrator

Tot die tijd hebben we hier natuurlijk niks aan... ;) Ik ben overigens wel benieuwd naar wat je bedoelt met einddemper verwijderd, middendemper als uitlaat...

Link naar reactie

Tot die tijd hebben we hier natuurlijk niks aan... ;) Ik ben overigens wel benieuwd naar wat je bedoelt met einddemper verwijderd, middendemper als uitlaat...

Nog even geduld met het filmpje! :sFun_whistle:

Voor alle duidelijkheid, Originele einddemper compleet verwijderd, dus afgezaagd!

Voor in de plaats is gekomen een demper die normaal als tussen-demper wordt gebruikt, dus smaller.

Minder isolatie wat resulteerd in meer geluid :thumbup:

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

We zijn een paar maandjes verder.

Is dit filmpje al gemaakt.

En ik wil eerst andere velgen en banden aanschaffen, maar daarna zou ik eigenlijk iets aan het geluid willen doen.

N52 motor,

De sound generator is wel aardig, een leuk gekunseld stofzuiger geluid, een M motor die naar lucht staat te happen wordt het niet ( jammer), maar de sound van de 6 celinder zou te horen moeten zijn, dit gecombineerd met de stofzuiger sound geeft iets van een Italiaans merk.

Ik zou graag willen weten of het op de snelweg het geluid luid, redelijk of zeer goed is.

Of je vrouw of buren je 3 straten verder horen aan komen.

Wat waren de kosten van type of merk demper.

En is dit zelf te plaatsen.

Alvast bedankt voor je reaktie,

Gr Fred

Link naar reactie

Hallo Fred,

Ik krijg het niet voor elkaar om een filmpje te maken. jammer.

Het geluid is zeer sportief mooi, niet al te luid want dan wordt je er helemaal maf van.

Er zit een mooie brom in die niet resoneerd als je bijvoorbeeld 100km constant rijdt in z'n 6de versnelling.

Je vrouw en je buren horen je ook niet aankomen van drie straten ver.

Kosten waren met de-monteren en monteren en incl. btw 375 (einddemper en eindstuk)

Als je handig bent is alles makkelijk zelf te doen natuurlijk.

Je mag natuurlijk best eens komen luisteren als je in de buurt van barendrecht bent.

aangepast door rusty dog
Link naar reactie

Beste Rusty

Hartelijk bedankt voor je omschrijving.

En een mooi bedrag :) , de huidige uitlaat op de Z ziet er ook nog als nieuw uit.

Om dan weer alles nieuw te kopen!, En veel keus is er niet.

Dan is dit een zeer goed alternatief.

Ik zal eens zoeken waar je de uitlaatdelen als zo kan kopen.

Sport uitlaten zijn vaak van RVS heb jij daar ook voor gekozen?

Gr Fred

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.