Ga naar inhoud

Controleren waterafvoerkanalen

Aanbevolen berichten

Forumleden.

Ik heb een Z4 Roadster uit 2008. Superfijne auto.

In een topic elders op dit forum lees ik dat er problemen kunnen ontstaan met de waterafvoer.

Dit probleem is overigens niet uniek voor BMW of de Z4. Bij veel auto's kunnen hierdoor problemen aan electronica en carosserie (roest) onstaan.

Even terug. Hoe kan ik bij mijn Z4 controleren of de waterafvoer nog vrij kan stromen?

Hiermee wil ik roest voorkomen en, zo las ik problemen met de motoren van de elektrische kap bediening. (die verzuipen).

Vast dank.

Link naar reactie

Volgens mij heeft ruud wel eens iets tegenovergestelds beaamt.

Ik zou het er iig niet op gokken gezien de reparatiekosten. (en je kan natuurlijk nog andere manco's daardoor krijgen; de pomp is doorgaans alleen het eerste wat faalt)

Link naar reactie

Wel tiepies amerikaans draadje. Die opmerkingen enzo. Fotos hadden wat duidelijker, en bewerkt mogen worden. (schroefjes aanwijzen, stap voor stap tutorial). Zo ga ik er zelf niet aan beginnen. Vraag bij de garage wel om inspectie. Hij moet over 7000km voor de beurt. Heeft ie 90k gelopen.

Link naar reactie
  • Administrator

tiepies amerikaans draadje...

Uhhh, alle participanten aan het draadje zijn uit de UK. :clown: Maar als ik jou was zou ik er gewoon aan beginnen en als je al doende op onduidelijkheden stuit even een vraag stellen. Er zijn zat mensen die het gedaan hebben hier, moeilijk is het niet en de dealer rekent je er waarschijnlijk een godsvermogen voor ...

Link naar reactie
goh,je zou eens iets zelf moeten uitdokteren he,dat kunnen we natuurlijk niet hebben.

Ik lees die opmerking ook enigzins met verbazing... zeker aangezien hij zelf hier maar 1 draadje heeft gestart waar 3 foto's in stonden, waarvan 66% reclamefoto's van de dealer waren.

Dat getuigt zelf ook niet van enige wil tot het doen van moeite voor foto's in een draadje.

Wellicht iets wat in de toekomst verbetert ;)

• Like 1
Link naar reactie

Het is vrij eenvoudig te controleren en met iets perslucht door te blazen. Het gaat als volgt op de tast.

Je hebt wel kleine handen nodig.... ik zal het omschrijven.

Ga naast je Z4 liggen met je hoofd net voor het achterwiel. Steek je hand in de kleine vierkante opening (kunststof randen) vlak voor de wielkast. Richting de carrosserie voel je dan de waterafvoer met een rubber beschermdopje. (Let op er zIt ook bekabeling.)

hier blijft de troep meestal hangen en raakt deze afvoer op den duur verstopt.

Lukt het niet met je hand dan zit er niets anders op om de ZZZZ op een brug te zetten en wellicht zie je de afvoer en kun je hem doorblazen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in