Ga naar inhoud

Volledige uitlaat vervangen, opties?


TJ Tom

Aanbevolen berichten

Het zit er aan te komen, de uitlaat van de Z is aan het einde van zijn leven. Ik heb de Z een kleine maand geleden bij Ruud binnen gedaan voor onderhoud Type 2 en hij heeft mij toen gewezen op de aansluiting tussen middendemper en katalysator. De einddemper is in principe nog goed maar de aansluiting is niet goed meer afgesloten waardoor de uitlaat ook een hoog pruttelend geluid maakt. Beter kan ik het helaas niet omschrijven. Het geluid is in principe wel prettig en stoort niet maar het is in ieder geval niet wat het moet zijn.

Nu, mijn eerste gedacht was... eindelijk die Eisenmann. Probleem is dat die Eisenmann enkel met einddemper wordt geleverd waardoor ik nog steeds met bovenstaand probleem zou zitten. Er zijn 2 mogelijkheden in mijn ogen:

- Een Remus aanschaffen welke het volledige deel vervangt

- Een OEM uitlaat kopen

Beide oplossingen zijn duur en geven niet het gewenste resultaat; OEM niet omdat het OEM is en die Remus omdat die enkel met een ovale tip komen en ik het geluid wel goed maar niet zo goed als een Eisenmann vind.

Ik dacht ooit een topic gelezen te hebben van iemand die hetzelfde probleem had. Ik kan dit echter niet terugvinden en ik vraag me af wat zijn oplossing was.

Thoughts?

fmoy93.png

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zou gaan voor een uitlaat op maat van bij skytune (Maldegem/België) (misschien zit er in Nederland ook zo iemand?)

Ik had dit op mijn BMW E30 en was daar zeer tevreden van. In België is skytune al vrij gekend en iedereen die ik ken is er tevreden van. Die vent levert proper vakwerk, met deftig materiaal, tegen een lage prijs.

Link naar reactie

Bedankt voor de tip maar de kans dat ik het geluid van een uitlaat op maat even goed of beter ga vinden dan de muziek die uit een Eisenmann komt is vrij klein. Kan een dergelijk bedrijf die aansluiting niet gewoon wegslijpen en er een buis tussen lassen of gewoon een uitlaat op maat maken zonder einddemper en dat ik dan die uitlaat meeneem naar Heinz waar ze vervolgens de Eisenmann monteren?

Wat zou zoiets kosten indien mogelijk, dus alles zonder einddemper.

Link naar reactie

Bedankt voor de tip maar de kans dat ik het geluid van een uitlaat op maat even goed of beter ga vinden dan de muziek die uit een Eisenmann komt is vrij klein. Kan een dergelijk bedrijf die aansluiting niet gewoon wegslijpen en er een buis tussen lassen of gewoon een uitlaat op maat maken zonder einddemper en dat ik dan die uitlaat meeneem naar Heinz waar ze vervolgens de Eisenmann monteren?

Wat zou zoiets kosten indien mogelijk, dus alles zonder einddemper.

Je zou verschieten wat een skytune uitlaat van geluid produceert, echt mooi!

Voor een E39 M5 bv is er niets wat zo mooi klinkt als een skytune (SS, eisenmann,...).

Nu ik wil hier ook niet te veel "reclame" maken ofzo, heb daar geen aandelen van ofzo :lol: . Ik was er gewoon zeer tevreden van.

Wil je eisenmann of SS kan je gewoon bij Heinz/PPE/PSG het op maat laten maken, die kunnen daar ook lassen.

Link naar reactie

Wat bedoel je met je laatste zin? Ik dacht dat Heinz de enige was die mij een Eisenmann met een certificaat kon leveren. Dit werd mij toch op verschillende fora gezegd. En doel je op het feit dat ze mij daar ook een tussenstuk van middendemper tot einddemper kunnen lassen op maat?

En heb je toevallig geen soundclips van die skytune uitlaat (voorbeeld van) op een 1.9L ? Bij Eisenmann weet ik wat ik krijg en wat ik krijg is zowat het mooiste dat ik tot nu toe al heb gehoord daarmee dat ik enorm naar een Eisenmann neig om niet te zeggen dat dit eigenlijk al vast staat.

Supersprint was even duur als Eisenmann en klonk in mijn oren niet beter. Ik zou een Eisenmann race laten steken by the way, dus het moet echt al goed klinken om mij te doen twijfelen :)

Ik heb Heinz alvast een mail gestuurd met deze vraag, ben benieuwd wat ze gaan antwoorden.

Link naar reactie

Leuk filmpje, Jan! Geschoten op dat roemruchte leegstaande vliegveld in (Belgisch) Limburg?

Staat me bij dat ik daar wel eerder driftfilmpjes van gezien heb...

En een leuke 'soundtrack onder de soundtrack': Beirut!!

Link naar reactie

In de states rijden heel veel Z3's rond met een Flowmaster demper er onder, maar hier in Europa heb ik er nog niemand over gehoord.

Bij mijn vorige werkgever deden wij heel veel met flowmaster dempers onder amerikanen monteren en ik weet dat de importeur van flowmaster in Nederland ook custom uitlaten buigt en last voor elke gewenste auto, dus wie weet misschien ook voor een Z3.

De Flowmaster dempers zijn er in verschillende soorten demping, dus voor ieder wat wils.

Als mijn portomonee het een keer toelaat, dan ga ik denk ik voor zoiets en dan meteen ook met een racekat.

Link naar reactie

Offtopic, maar Mayonaise deed daar ook z'n snowdrift.

Blijft een afschuwelijk gaaf filmpje, ik heb weer genoten.

Link naar reactie

Heinz kan inderdaad certificaten leveren voor SS/Eisenmann uitlaten.

Skytune kan dit ook voor zijn eigen uitlaten (enige in Belgie die dit kan voor zelf fabrikaat uitlaat voor zover ik weet).

Maar ook Heinz kan normaal gezien de uitlaat pas maken en dus de rest van de lijn aanpassen naar uw wensen. Je kan altijd ook informeren bij PPE (power plus engineering) en PSG (performance shop geel).

Ik had een skytune op mijn E30 en dat klonk heerlijk.

Link naar reactie

Ik heb kort geleden een Bastuck uitlaat laten monteren omdat dat nog de enige leverancier was die een complete uitlaat vanaf de katalysator levert inclusief toelating in Duitsland. Ik had geen zin om er een 'op maat' te laten maken en dan de goedkeuring niet voor elkaar te krijgen. Bastuck heeft een mooi donker geluid en maakt bij hogere snelheden op de autoweg geen vervelende herrie zodat je rustig naar Zuid-Frankrijk kunt rijden zonder hoofdpijn te krijgen. En door de speciale constructie ademt je motor nog wat beter waardoor hij langer soepel doortrekt en ook iets wat meer power krijgt. Volgens Bastuck ergens rond de 5 pk. Ik merk dat niet echt maar de auto is er wel veel soepeler van geworden. Gas erop en in één lijn gaan tot aan de top.Was voor de tijd toch ietsje anders.

Succes met je uitzoekwerk en je keuze.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.