Ga naar inhoud

Ruitenwisser motor compatibel?

Aanbevolen berichten

Ik zit met een redelijk urgent probleem. Aangezien het motortje van de ruitenwissers kapot is, en ook nog eens relatief duur is (250 euro), ben ik op zoek gegaan naar tweedehands onderdelen van schadeauto's en ik heb dit gevonden:

Ruitenwisser motor

Ik sta op het punt deze te bestellen voor 55 euro incl. verzending maar ik weet niet 100 procent zeker of deze gaat passen op een Z3 aangezien deze van een E36 Touring komt.

Het OEM serie nummer voor de motor die ik nodig heb is:

67 63 8 363 514

Deze van de motor op D-parts is:

67 63 8 363 513

Laatste getal verschilt dus waardoor ik niet zeker ben of dit gaat passen. Als ik eventueel 200 euro kan uitsparen dan wil ik dit wel riskeren. Kan er iemand met zekerheid zeggen of dit gaat passen of niet?

Op deze pagina staat:

Interchangeability: Nonexchangeable retrospectively

Wat dit wil zeggen weet ik niet

Maar bij usage staat wel gewoon de E36 3 serie.

Iemand?

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt voor de link! Ik krijg de ruitenwissers niet los van hun voet. Heb al alles geprobeerd, zowel in de begin als eindstand. Open en toegeplooid. trekken aan de voet terwijl de arm tegen het glas geduwd wordt etc. Niets helpt. Waterpomp tang noch schroevendraaiers krijgen hem los dus ik ga het hier bij laten. De voet ziet ondertussen al grijs ipv zwart door al de lak die ik er al heb afgeschraapt...

Ik ga het hier bij laten voordat ik dingen kapot ga maken. Heb Bongers aan mailtje gestuurd voor dat motortje.

Link naar reactie

inspuiten met WD40 of echte cola eroverheen. laten inwerken, desnoods een nacht, en licht wrikkend de arm van het asje aftrekken. Met wrikken bedoel ik de ruitenwisserarm in het midden zetten, kantelen en dan als je voor de auto staat van links naar rechts bewegen. Zal wel veel corrosie tussen zitten

Link naar reactie

Ga ik eens proberen. In de tussentijd ga ik dit halen:

KD-202-L.jpg

Verder moeten de ruitenwissers toch gewoon naar beneden (tegen motorkap). De wissers openplooien (onder de motorkap) en dan de arm tegen de ruit duwen en aan de voet trekken? Ik vind die uitleg in de handleiding met "begin" en "eind" stand zo slecht uitgelegd. De begin en eind stand van een ruitenwisser is voor mij hetzelfde. Al die "standen" zijn op meerdere manieren te interpreteren.

Ik zie wel wat het geeft vanavond. Bedankt voor de tip!

Link naar reactie

Wat een gezever, die mannen versturen alleen binnen NL... Die gaan ook nooit rijk worden. Zal toch dat motortje uit de E36 worden dan...

Edit:

Dparts heeft laten weten dat het "gaat passen. Geen probleem."

Ben eens benieuwd of het aan het motortje gaat liggen.

Link naar reactie

Bij deze gedaan maar de motor ga ik strax toch gewoon bij Dparts bestellen, dat is het snelste denk ik. bedankt voor de link, ziet er zeer interessant uit. Enkel spijtig dat er niet gebrowsed kan worden en dat alles op aanvraag moet. Ook hun "acties" zijn niet voorzien van een prijs maar "op aanvraag"...

In ieder geval bedankt!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in