Ga naar inhoud

Winterbanden vraagje (nu voor ZZZZ)

CorvH

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een setje winterbanden + velgen en kom dit aanbod tegen

http://link.marktplaats.nl/548460501

Kunnen deze überhaupt op een Z3?

Als ik de informatie op http://felgenkatalog.auto-treff.com/ bekijk, staan ze er niet bij voor een Z3.

aangepast door CorvH
Link naar reactie

Kunnen deze überhaupt op een Z3?

:)

Enkel even op de ET-waarde letten aangezien die er niet bij staat maar volgens mij past die zonder problemen. Is waarschijnlijk 8 of 8.5J aangezien de 225 banden er gewoon mooi recht op staan (beide passen), de steek is zowiezo ook goed aangezien het originele velgen zijn en de maat (16") past ook gewoon.

Ik zou niet weten waarom het niet past. :)

Link naar reactie

:)passen), de steek is zowiezo ook goed aangezien het originele velgen zijn

Ik had sterk de indruk dat bij BMW er een verdeling is mbt de maat/ steek:

1-, 3-, Z serie

vs

5-, 6-, 7- serie

en dat deze niet zonder aanpassingen passen bij een auto uit de andere serie.

Link naar reactie

Dan kun je toch gewoon dit topic weer opzoeken, zo moeilijk is dat niet!

En een verzoek om een slotje kan iedereen doen, echter het slotje zetten alleen een Admin of Moderator.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Even een bestaande topic nieuw leven inblazen, maar nu dus winterbanden voor de Z4

Ik heb deze op het oog

Winterbanden 1

Winterbanden 2

De eerste is 18 inch en 8,5jx18h2 etwaarde 50, de tweede staat dat er niet bij(wel 17inch), maar komen dus van een Z4 en zal dus gaan passen.

Maar is de 1e een betere keus dan de 2e?

En in het verlengde van winterbanden de sneeuwkettingen:

Dit kwam ik net tegen "wintersokken" , nooit eerder gezien,

een goede vervanger van sneeuwkettingen of ....

aangepast door CorvH
  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Is een ET waarde van 50, niet te groot ...

Dat hangt van meer zaken af, maar de standaard 18 inch maten voor de Z4 zijn voor 18x8.0J ET47 (met daarop een 225 band) en achter 18x8.5J ET50 (met daarop een 255 band). Daarmee is 18 inch 8.5J en ET 50 (met een 235 band) voor misschien wel wat (te) krap ...

Ik denk trouwens dat die 17 inch set voorzien is van een laagje plastidip. Dat is op zich helemaal niet erg, want juist ook weer makkelijk bij te werken, maar misschien wel goed om even in gedachten te houden. Het beschadigt bijvoorbeeld makkelijker bij een bandenwissel en je weet dus feitelijk niet wat de staat is van de velg eronder.

Link naar reactie

tja loont het dan om te investeren in een winterset?

ik moet elke dag meet het ztje naar mijn werk dus ik heb een winterset,maar als ik alleen in het weekeinde zou rijden en dan natuurlijk als het goed weer is dan tja dan zou ik het misschien niet doen.

kun je dat geld in je zak houden.

om bv weer iets anders te kopen,heb je bv al een kofferdeksel spoiler???

Link naar reactie

Ik ga in januari naar een wintersportgebied en dan lijkt me dit wel zinvol/verplicht, verder is de Z4 onze enigste auto, dus ook wel eens inzetbaar als het weer niet zo ideaal is. Ik hoop met winterbanden wel meer grip te hebben.

Heb jij wel eens de genoemde bandensokken gezien/ervaringen gelezen?

En een kofferdeksel spoiler, nee dank je

aangepast door CorvH
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in