Ga naar inhoud

Velgen en banden informatie


Aanbevolen berichten

Probeer het zo origineel mogelijk te houden.

18 inch werd door BMW volgens mij niet aangeboden als optie op de Z3, dus zou ik dit ook niet doen.

Ik ben net geswitcht van 16 naar 17 inch velgen. Het verschil in rijcomfort hierbij is nagenoeg te verwaarlozen.

Enigste waar 17 inch meer last van kan hebben in spoorvorming en dan met name de breedsets. Maar het oog wil ook wat !!!!

Hierbij is de keuze van de banden ook nog eens van invloed. Hierover is op dit forum genoeg te vinden.

Op onderstaande link kun je eenvoudig uitzoeken welke OEM BMW velgen en banden er op je Z3 passen.

http://felgenkatalog.auto-treff.com/

Suc6 met de zoektocht.

Link naar reactie

Goede keuze

Op mijn vorige Z3M had ik vooraan spoorverbreders op maar moesten eraf op de keuring .Met bredere velgen voelt het sturen wel anders aan dan de standaard velgen .en zoals hier ook al geschreven spoorvorming voelt men iets meer.Zeker op een M waar de velgen 2 verschillende maten hebben maar op droog wegdek vond ik toch dat de grip beter was. Al een idee welke banden je erop gaat plaatsen?

aangepast door 2.5si
Rest gedelete wegens totaal irrelevant. Hou het ajb ontopic Sharky ...
Link naar reactie

Een werker bij mijn garagist heeft het vooral op Avon banden.

http://www.banden-pneus-online.be/autoband/AVON/ZZ3/'>http://www.banden-pneus-online.be/autoband/AVON/ZZ3/

Volgens hem zeer goede banden voor lage prijs.

Verleden jaar had hij mij dat eens gezegd maar was het vergeten tot ik deze week mijn Dunlops binnen bracht.

Heb even opgezocht en meningen zijn niet slecht.

Op deze site staan praktisch alle merken en meningen ook van klanten .Toch blijkt dat sommigen van hele dure en bekende bandmerken ook niet tevreden zijn en omgekeerd.

Men kan zich soms de vraag stellen in hoeverre deze meningen relevant zijn en op wat gebaseerd.

http://www.banden-pneus-online.be/autoband/

Alles hangt af denk ik hoe je rijdt en op welk wegdek en wanneer.Zachte banden gaan minder lang mee maar hebben goede grip en omgekeerd.

Denk dat jouw keuze niet slecht is.

Ben met mijn vorige M roadster eens in een pas aangelegd industrie terrein gaan rijden waar nog geen gebouwen stonden.Daar tijdje rond gevlamd in Top gear stijl.Dan gaat er wel een laagje af van de banden.Die tractie controle werkt echt goed en men kan een Z3 op een rotonde netjes in glijbeweging houden.Is wel even wennen om je voet op het gas te houden om de wagen in drift te krijgen.Met zo'n 3.0i moet dat ook goed marcheren. :clapping:

Heeft zo'n 3.0i ook dezelfde 3 metertjes in de console als een M?

Link naar reactie

Heb nog even iets gevonden over velg bescherming.Ik heb wel stoeprandschade gehad aan mijn velgen en dat is een nadeel aan velgen met grotere diameter dan de originele.Om dezelfde omloopdiameter te behouden wordt de bandhoogte smaller waardoor contact met de stoeprand bij het parkeren gemakkelijker wordt met krassen op de rand als gevolg.Ik weet niet als hier bevindingen zijn wat een band doet met het label velgbescherming .Heb mijn velgen nu laten pollieren en krassen verwijderen en zien er terug uit als nieuw.Indien echter zo'n velgbescherming werkt dan is zo'n band wel zijn geld waard.Andere merken hebben ook deze labels op bepaalde types.

Zie hier als vb.

DUNLOP BAND SPORT MAXX RT MFS 225/40 R18 92Y 1_64.gif

9.gif11.gif21.gif

Onze beoordeling:

De band SP SPORT MAXX RT MFS: het betreft een band geklasseerd inde klasse 'personenautobanden', welke behelst alle banden voor personenauto's. De SP SPORT MAXX RT MFS maakt deel uit van de categorie 'zomerbanden', ideaal voor zomerse weersomstandigheden, presterend als de het minimaal 7°C is. Door de experts van Topbanden is deze band gecategoriseerd als "Uitmuntend" oftewel GOUD. Een gewaardeerde kwaliteit: de band gaat langer mee aangezien de band toegenomen levensduur heeft door een samenstelling van de structuur specifiek gebruikt door fabrikanten die minder rolweerstand willen realiseren. Stuurgemak kenmerkt deze band, die bekend is om zijn unieke richtingsgevoeligheid. Onder de attributen ziet u Rim Protection, welke de risico's op schade aan de velg sterk verkleint. Dunlop banden zijn bekend vanwege hun veiligheidsverhogende eigenschappen en worden gezien als eerste klas banden. Koop bij Topbanden.com, het is gegarandeerd een geslaagde koop. Het betekent ook genieten van de expertise van bandenprofessionals, beschikbaar om u te begeleiden bij uw selectie van uw Dunlop band tegen discount prijs!.

Link naar reactie

Op deze site staan praktisch alle merken en meningen ook van klanten .Toch blijkt dat sommigen van hele dure en bekende bandmerken ook niet tevreden zijn en omgekeerd.

Men kan zich soms de vraag stellen in hoeverre deze meningen relevant zijn en op wat gebaseerd.

http://www.banden-pn...ne.be/autoband/

Hou je van extra spanning in het leven?

225-40-18 voor een Z3 3.0.

Sunny SN3970

Fullrun HP199

High Performer HS-3

Federal SS-595

Star Performer UHP

Accelera Phi

Nanking NS-2

Allemaal bandjes die tussen de 78€ en +100€ kosten en komen uit het 'vlolijke' China.

Ik kan sharky4 bijspringen door te zeggen dat de meningen van klanten altijd persoonlijk zullen zijn.

En veel afhangt van waar en hoe ze er mee rijden.

Anderzijds, voor een achterwiel aangedreven 3.0 zou ik 'een vlolijke vlienden' band uit China mooi laten liggen.

Hoe goedkoop ze ook mogen zijn.

*Aanpassing om sharky4 bij te springen.

Dunlop Sportmaxx bijvoorbeeld is inderdaad een goede keuze :cool:

Link naar reactie

De door Pascal genoemde banden zijn goed als men eens op een circuit wil gaan rijden en wat rubber wil verslijten maar voor gebruik op de baan zou ik ze niet nemen.Toen ik mijn vorige kocht had de verkoper er Hankook banden opgelegd en het was precies alsof de wagen steeds glijdend in de bochten ging ook al ging men niet altijd hard.

Die Dunlops zijn mij ook aan geraden evenals de Michelin sport of de P zero van Pirelli of Goodyear Eagles waar ik op mijn Mercedes 230 CE steeds mee gereden heb.Normaal half Mei liggen de Dunlops erop en zal eens foto plaatsen.

Ik rij normaal in de wintermaanden bijna niet met de M roadster maar deze winter had ik het weer eens verkeerd ingeschat en was gaan eten met mijn vrouw en toen ik buiten kwam lag er een 5 cm sneeuw laag .Ik ben toen echt met de wagen naar huis gekropen bij wijze van spreken.Tegen 30 km max en zeer voorzichtig op het gas ben ik er eindelijk geraakt maar dat doe ik nooit meer.

aangepast door 2.5si
FQVWD ...
Link naar reactie

Even een korte opmerking over Hankook banden; deze komen uit Taiwan, en dat is exht heelmwat anders dan China. Ik heb ook ond mijn Z4 liggen en dat bevalt me prima. In de tests komen ze er heel behoorlijk van af.

Link naar reactie

Heb momenteel er Pirelli P7 onder liggen en die komen iels een van de beste uit de testen.

Er zit wel degelijk verschil in bandenmerken maar dat merk je pas in bepaalde omstandigheden, zoals slecht weer, slijtage of het vermogen gebruiken dat in je auto zit.

Link naar reactie

Hoi ferry,

Ik heb onder mijn Z Kumho banden liggen en die bevallen zeer goed, ze komen ook als heel goed uit diverse test en worden door veel auto merken gebruikt, zie link hieronder en bovendien zijn ze niet te duur.

http://www.autobandenshop.com/kumho.htm

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Even een korte opmerking over Hankook banden; deze komen uit Taiwan, en dat is exht heelmwat anders dan China. Ik heb ook ond mijn Z4 liggen en dat bevalt me prima. In de tests komen ze er heel behoorlijk van af.

Hankook is nu ook leverancier in de DTM.. zal dus inderdaad niet slecht zijn.

Link naar reactie

Als persoon zonder enige ervaring met andere banden zeg ik Vredestein Sessanta.

- Uitstekende ratings

- Goedkoop

- Stoeprandschade randje

Dit laatste is gisteren nog van pas gekomen (ook heel toevallig dat er net nu over gesproken wordt in dit topic). Ik moest een bocht iets minder breed nemen door een tegenligger maar het was donker en ik voelde dat ik er (tegen de stoeprand) tegen zat, weliswaar zachtjes maar ik had zowiezo schade verwacht. Ik heb vervolgens die mooie klote velg een uur zitten inspecteren en niets gevonden buiten dat rubber randje op de band wat mij nog nooit opgevallen was.

Uiteindelijk, zolang je voor een performance band van een A-merk kiest kan je weinig fout doen in mijn ogen.

Link naar reactie

Toen ik mijn vorige kocht had de verkoper er Hankook banden opgelegd en het was precies alsof de wagen steeds glijdend in de bochten ging ook al ging men niet altijd hard

De Hankook die er op lagen waren wel winterbanden toen dus mogelijks kon dat iets met het glijden te maken hebben.Zelfs in rechte lijn aanzetten kon het soms gebeuren dat je de indruk had dat de wagen een stuk gleed vooraleer terug grip te krijgen.Met andere banden later was dat probleem er niet meer.

Ben benieuwd hoe de Dunlops zich zullen gedragen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.