Ga naar inhoud

In herhaling: Mini-limborit ''die verloren Kurven''


Ruud-Z4

Aanbevolen berichten

Ik ben net weer thuis...

Ten eerste: nogmaals dank aan de organisanten voor hun werk: mooie rit en prima roadbook, aan de foto's gezien hebben we echt wat gemist!

Ten tweede: dank aan iedereen voor de morele ondersteuning, medeleven, SMS'jes en telefoontjes (@Ruud19: je kan zo de vijfsterrenhoreca in; je hebt je tot vandaag aan toe als een exquise gastheer laten kennen)! :clapping:

Ten derde: onze nederige excuses aan Rob... Kom je met een bezemwagen, willen ze niet met je mee! :guitar:

Ten vierde: @ Stevenflappy: goed te horen dat je 't naar je zin had, 't was even wennen jouw coupé niet meer voor of achter ons te zien rijden...

7177232487_3f9777aaec.jpg

En voor de liefhebbers van licht automobiel leedvermaak een gedetailleerd verslag van het gewonde-autofront:

Eerst gebeld met ANWB NL, situatie uitgelegd en om een bergingswagen gevraagd: een lege radiator rijdt niet zo lekker...

Binnen een uur de Belgische ANWB ('Touring') voor onze neus, de wegenwachter kwam uit de streek en sprak Duits, aan mijn horecafrans heb ik niet zoveel bij pannne. Ik maak de motorkap open en hij doet de geniale analyse: "Der braucht ein Schleppwagen". Ik had het niet kunnen verzinnen! :blink:

7177229611_421c07b12c.jpg

Nog geen drie kwartier later worden we gebeld door de sleepwagenchauffeur (die uitsluitend Frans sprak): ik zie u niet staan, waar bent u? Bleek dat de Touringmeneer 'm het adres van de lokale BMW-dealer had gegeven, niet van onze pechplek. :muur:

Afijn: kwartiertje later stond de kreupele ZZZ op de bergingswagen, en nóg een kwartiertje later bij de deur voor de BMW-, Mini- en LaRo-dealer in Eupen.

7362449222_3bf99bbc43.jpg

Tijdens al het wachten - heerlijk in het zonnetje trouwens, dat lunchtentje langs de weg had een PRIMA terras - heb ik ons hotel in Würselen kosteloos kunnen annuleren, begripvolle types!

De bergingsmeneer bracht ons naar het 'Ambassador' hotel in Eupen (waarschuwing: vergane glorie-alarm!), die hadden nog wel een kamer over. We zouden maandagochtend langs bij familie in Limburg, en hebben hen gebeld en gevraagd of de berg toch naar Mohammed kon komen (of de familie naar Eupen), zodat we een plan B achter de hand hadden. Na al het logistieke gedoe tijd voor actie: ingecheckt, bagage geloosd, stad in, terras op, en eerst een drankje of wat om de ellende te vergeten. 's Avonds uit-ste-kend gegeten en op tijd 't mandje in.

Vanochtend vroeg uit de veren, iets na achten stonden we op de stoep bij de dealer. De zoon van de baas hielp ons, en zorgde dat we ondanks een volle afspraken-agenda snel de werkplaats in konden. Diagnose gelijk aan die van de berger, de Belgische wegenwachter, mijn meevoelende forumgenoten en mijzelf: een nieuwe fan + radiator, en misschien een beetje koelvloeistof. Ook hebben ze - op mijn verzoek gekeken - of de schade samenhing met mijn eerdere geknutsel aan het koelsysteem, gevalletje van weten wie je de schuld moet geven... Daar lag het volgens hen niet aan, opluchting dus!

Maar toen het slechte nieuws: de onderdelen waren 'nicht auf Lager', en kunnen morgen pas geleverd worden... Ergo: de auto moet nóg een nachtje slapen in Eupen :rant:

Toen razendsnel Plan B geactiveerd: ons laten oppikken door de toegesnelde familie, uitstekend geluncht in Limburg en met de Nederlandse Stoorwegen terug naar huis, inclusief extragratis bonusvertraging en daardoor gemiste overstap. Mijn wederhelft heb ik in Limburg achtergelaten, zij wacht op het verlossende telefoontje van de Eupenaren...

aangepast door pimgmx
  • Like 4
Link naar reactie

Ik ben net weer thuis...

Hoi Pim

da's balen......maar je bent zo wel een paar dagen van huis....hoop dat de kosten enigzinds meevallen......denk je na al je sleutelen en preventief vervangen het voor elkaar te hebben dan dit :muur:

Groeten

Ad

aangepast door ad k
Link naar reactie

Had Kera(m) Kerkrade/Maastricht de onderdelen ook niet liggen?

Ik had gisteravond nog even met Martien (de wegkwijtrakers met de gele en zilveren auto :lol: ) gesproken en hij zei dat hij het normaliter meteen middags in huis zou kunnen hebben. Blij dat je weer thuis bent, nu wachten op je schatje(s) :)

Link naar reactie

Dag Ad,

'Gelukkig' hadden we sowieso gepland vandaag nog van huis te zijn, da's één klein pluspuntje.

Over de kosten kunnen we met ANWB, reis- en autoverzekering in de clinch, dat wordt wat werk, maar loopt wel los.

De bergingskosten zijn iig gedekt door ANWB-lidmaatschap, vervangend vervoer hebben we (behalve een treinkaartje) niet nodig gehad, nu een paar weesgegroetjes dat de herstelkosten niet al te gek zijn.

Maar leenautotarieven die de helft lager liggen dan bij m'n dealer in NL stemmen hoopvol...

Ivo: grensoverschrijdend verkeer is niet voor alles even gangbaar in de Euregio. Ons voorstel om ons + ZZZ naar Aken (iets van 10km verder dan Eupen, en thuisbasis van het Schnitzer-imperium) te slepen haalde het niet: dichtstbijzijnde dealer in het land waar je strandt, is protocol van al die Wegenwachtneven en -nichtjes. Waarom het onderdelennet in België dan trager is: geen idee...

Link naar reactie

Volgende keer onderdelen mee laten nemen in de bezemwagen, die is groot genoeg en was nu praktisch leeg.

Oh nee de velgen van Ivo moesten er natuurlijk in, Rob had ook met de Z3 kunnen komen maar zag een mooie handel en combineerde dit erg slim ;-)

Link naar reactie

minder leuk was natuurlijk de gestrande z.......hopenlijk valt de schade mee en zien we jullie ook weer bij n volgende rit.

Vandaag, in een duister hoekje van een werkplaats in Reeuwijk, daar waar al velen van onZe geliefde Z'tjes op een veel gefotografeerde brug hebben gestaan, stonden een aantal liefhebbers bij elkaar en lieten de pech van Pim, niet alleen van gisteren maar ook van vorig jaar, meelevend op ons inwerken...we staken een kaarsje aan...(of was het een joint?!?)...

OnZe Lieve Heer antwoorde meteen door ons het idee in te geven om ons aller Pim uit te nodigen om vergeZeld van een select privé groepje (waarover het vaticaan nog moet beslissen wíe) de rampspoed te doen vergeten en met ons (en met De Heer) voor eens en altijd af te rekenen met de duistere krachten van de Duivels der Eifel, ook wel Kurven genoemd...

http://de.wikipedia.org/wiki/Kurve_(Mathematik)

Dus bij deZe Pim...

  • Like 1
Link naar reactie

Ivo: grensoverschrijdend verkeer is niet voor alles even gangbaar in de Euregio. Ons voorstel om ons + ZZZ naar Aken (iets van 10km verder dan Eupen, en thuisbasis van het Schnitzer-imperium) te slepen haalde het niet: dichtstbijzijnde dealer in het land waar je strandt, is protocol van al die Wegenwachtneven en -nichtjes. Waarom het onderdelennet in België dan trager is: geen idee...

Nou, als ik dat geweten had, had ik even rondgebeld voor je en gebracht naar Eupen waar zij ze dan even mochten monteren...

Hier in de omtrek zitten zeker 5 dealers die die spullen sneller in huis hadden!

Link naar reactie

Dus bij deZe Pim...

Dank, Frido! Een wake voor ons gestrande Z-je paste uitstekend bij mijn humeur van gisteren... :clapping:

Hier in de omtrek zitten zeker 5 dealers die die spullen sneller in huis hadden!

Lesson learned: volledige keer liefst stranden aan 'onze' kant van de grens, en lijstje telefoonnummers van NL dealers achter de hand houden... :)

Link naar reactie

Pim wat een mooi verslag, pech dat het zo gelopen is, maar het zal wel goedkomen.....

Link naar reactie

Pim wat een mooi verslag.....

Tsja, ik kan er beter maar een mooi verhaal van maken dan blijven zitten kniezen!

Volgens de Eupense BMW-mechaniciens (waar werkplaats nog 'atelier' heet) is er niks ernstigers aan de hand dan fan + radiator.

Grootste geluk was dat de thermostaat dicht stond toen 't misging, dus het blok heeft niet zonder koelwater gezeten!

Link naar reactie
  • Administrator

Pim, Ruud riep gisteren nog iets over een mogelijke oorzaak van het afbreken van de fan. Ben 't ff kwijt, bel hem anders even.

Link naar reactie

Ik heb net de goeroe uit het Reeuwijkse sprookjesbos aan de lijn gehad (@Roodkapje: dank voor het meedenken!!) én de mensen van BMW Emontspool in Eupen...

De spullen zijn eindelijk binnen, en hij is vanmiddag klaar. :groupwave:

Ik heb niet doorgevraagd over hun ideeën over de oorzaak, dat komt bij afhalen wel!

Voor de volledigheid van dit verhaal dan Ruuds eerste theorie: speling op de delen die de koel-fan bewegen: waterpomp, viscokoppeling. Met voldoende speling raakt de fan dan of de radiator, of de kunststof behuizing waarin-ie draait (en alsnog de radiator).

Wat spreekt daar voor? Dat ik precies díe componenten vervangen heb, ondanks dat beide volgens het boekje (dus: op moment) zijn vastgezet. Dus: iets zélf niet goed gedaan, of een productiefoutje op de kop getikt (beide onderdelen waren gloednieuw...)

Wat spreekt daar tegen? Dat er twee bladen stuk zijn, en de rest nog intact; een 'aanloper' had waarschijnlijk meer bladen beschadigd.

En theorie twee: door gebrek aan bodemplaat (ja, die bestel ik deze week nog!) een gevalletje van domme pech door FOD.

De auto wordt om 4 uur opgepikt, met aan nonkel garagist het vriendelijke doch dringende verzoek om te drie-dubbelchecken op speling op pomp en viscokoppeling, ben benieuwd met welke theorie ZIJ komen over de oorzaak! Voor de ultieme zekerheid-boven-alles wordt de eerste 80-90 km met een volgauto gereden. Want zoals ome Joop Stalin al zei: vertrouwen is goed, controle is beter!

Als alles goed gaat heb ik zowel mijn echtgenote als haar auto vanavond weer terug... :)

Link naar reactie

Als alles goed gaat heb ik zowel mijn echtgenote als haar auto vanavond weer terug... :)

Ah, toch nog op de valreep een note over de echtgenote. Vond het al heel erg veel over de Z gaan. Ben benieuwd naar haar beleving mbt het gebeurde! ;)

Link naar reactie

Ah, toch nog op de valreep een note over de echtgenote.

Terechte observatie!Cassandra 'mocht' vandaag een dag werken opofferen om te wachten op de Germano-Belgische dealert, met haar agenda geen pretje. Ik ga het Z-je dit weekend weer de sporen geven (Reims, Châlons-sur-Champagne), terwijl zij waarschijnlijk werk mag inhalen... :rant:

Ik had haar een dik half uur terug aan de lijn: de reparatie is uitgevoerd, componenten zijn getest op speling (gelukkig niet gevonden!), en ook BMW Eupen gaat uit van een 'unidentified flying object' dat de ventilator een kusje gaf. Ze namen alle tijd om toe te lichten wat er gedaan is, wat zij vermoedden dat de oorzaak was (geruststellend voor mijn sleutel-kunsten en vooral voor Cassandra's terugreis) en de oude, semi-tandeloze fan komt als souvenir mee.

Als extraatje voor al het leed is ons Z-je zowel boven als onder de kap grondig schoongemaakt, netjes van ze....

Mijn wederhelft hoeft nu 'alleen nog maar' een driehonderd kilometer te rijden, en dan is dit avontuur weer achter de rug!

Ook namens Cassandra: dank aan iedereen voor de ondersteuning, zowel in 't echie, via telefoon, SMS of via het forum. Zo snel als we weer durven zijn we bij een rit van de partij! ^_^

En nu heb ik het topic voldoende vervuild, zal vanavond een paar :sSig_Kewlpics: van de rit uploaden...

Link naar reactie

Wat mij dan weer opvalt in het filmpje van ferry is op 0:48 2 klassiekertjes. En ik wil dan weten welke ;)

Lijkt mij een saab 99 en die ander is me een beetje onduidelijk. Lijkt iets engels.

Wie weet wat het is? (de 2 klassieke autotjes op 48sec. in het filmpje van ferry)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.