Ga naar inhoud

Ronde van Utrecht: 26 augustus 2012

Maurits

Aanbevolen berichten

• Administrator

Kijk; nog steeds nieuwe aanmeldingen heel mooi! :clapping: Ik lees net in de PM dat Ivo (IvoZ3) ook meegaat. Ik zal jullie allebei op de lijst zetten.

Let alleen even op dit kleine puntje: Rit, lunch, diner (voor zover van toepassing) en een watertje voor onderweg zijn natuurlijk voor alle betalende deelnemers gegarandeerd, no worries. Maarrrrrr: BMW Jan de Jong heeft ons zeer genereus 40 BMW gadgets ter beschikking gesteld. :thumbup: Die zijn dus voor de eerste 40 deelnemende auto's (op volgorde van inschrijving). Dus vanaf Ivo's aanmelding en daarna helaas niet meer (tenzij iemand zich alsnog afmeldt natuurlijk)...

Link naar reactie

....... :clapping: Ik lees net in de PM dat Ivo (IvoZ3) ook meegaat.

Die heeft toch zo'n Pors geloof ik?

Vindt dattie uit solidariteit met al die cabrio's, minsten met open ramen moet rijden

Link naar reactie
  • Administrator
Vindt dattie uit solidariteit met al die cabrio's, minsten met open ramen moet rijden

Ik vind dat mensen die niet meerijden in onze tocht daar ook helemaal niks over te vinden hebben Henk. :smiley_getalife: Dus, grijp je kans en meld je alsnog aan voor een van de laatste plaatsen, al was het maar om te zien wat Ivo die dag allemaal open- / los gooit ... :blink:

Link naar reactie

Ik vind dat ..........

Hier kun je over discussieren?

Ik gebruik altijd het ezelsbruggetje, om het werkwoord even te vervangen door de stam van "lopen"

Ik loop dat....stuk wel even etc. Maar mss door de rest v/h zinsverband heb je gelijk? maar dat is dan van een hoger niveau :muur:

Link naar reactie

...maar dat is dan van een hoger niveau :muur:

Btw, Roger (sjonnie kroket, zeg maar) is professioneel drukker en opgeleid om teksten te redigeren.

mss kan hij uitleg geven? Ook Nadia schat ik hoog in :hypocritesmiley:

Link naar reactie
  • Administrator

Btw, Roger (sjonnie kroket, zeg maar) is professioneel drukker en opgeleid om teksten te redigeren.

Daar heeft hij zijn mensen voor...

In de IK vorm is het STAM, dus: ik vind, ik fiets, ik loop, ik ren, ik rijd

In de JIJ vorm is het STAM+T, dus: jij vindt, jij fietst, jij loopt, jij rent, jij rijdt

In de vragende vorm is het dan weer STAM, dus: vind jij, fiets jij, loop jij, ren jij, rijd jij

(sommige stedelingen gebruiken overigens altijd een T, maar dan alleen in de uitspraak :rolleyes:)

Hopelijk is het nu voor eens en altijd voor iedereen duidelijk? Een voltooid deelwoord (gefietst/gerend) is overigens NOOIT met DT. Of T ('t kofschip) of D. ^_^

Edit:

maar dat is dan van een hoger niveau :muur:

Basisschool Henk, of kregen jullie ouderen dat vroeger pas op de MULO? :hypocritesmiley:

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie
  • Administrator
Hier kun je over discussieren? ... Maar mss door de rest v/h zinsverband heb je gelijk? maar dat is dan van een hoger niveau :muur:

Wat gaat er hier mis Henk?

Tenzij jij bedoelde dat:

a ) Ivo zelf vindt dat hij met zijn ramen open moet rijden; of

b ) je graag in de derde persoon enkelvoud over jezelf spreekt ("De grote Henk vindt ... ");

heb je je eigen ezelsbruggetje niet (goed) toegepast: ik loop --> ik vind / Ivo loopt --> Ivo vindt/de grote Henk loopt --> de grote Henk vindt.

Ik verdien overigens al jaren mijn brood met het schrijven van teksten, dus daar heb ik Nadia niet voor nodig. En Roger als grammaticakenner? :blink::clapping: :lachen:

Link naar reactie

Meer koffie / thee gebak (voor zover je geen consumpties van iemand anders weet af te pakken) en andere consumpties zijn mogelijk, maar voor eigen rekening.

<_<

Zou ik niet adviseren Maurits; meer consumpties te nemen doel ik op ( die taal spelletjes hier vandaach :muur: )

De ervaring leert dat het zeer tijdrovend is als iedereen, juist voor vertrek, zijn extra consumpties moet gaan betalen.

Dan vertrek je zeker niet om 10.00 uur precies.

We hebben er sin an. :groupwave:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.