Ga naar inhoud

Routes via BMW NAV Prof?!?!

JJV

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

ben weer even lekker aan het neuzen in de verschillende topics en vind veel leuks over ieders reisverslagen.

Ben sinds een paar weken de trotse bezitten van een Z4 2.5si uit 2006 met oa Navi Prof en vraag mij af of op enige wijze daar ook routes (zoals in de Tom Tom) te laden zijn.

Een andere vraag over dit Navi systeem is of het ook aan kan geven wat de lokale maximum snelheid is?

Ik heb een update van 2010 (volgens mij niet van de dealer....) voorzien van de flitspaal locaties (waar ik hier in FR mee op moet passen want dat is hier verboden....).

Dank alvast, Jelmer.

PS: het systeem werkt super, snel, nauwkeurig, op tijd met de aanwijzingen en duidelijk beeld!

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

• Administrator

Tenzij je gaat klussen met de firmware: nee. Je kunt geen routes uploaden en het systeen geeft de ter plaatse geldende max. snelheid ook niet aan. Met firmware aanpassingen kan van alles (hoewel routes uploaden volgens mij niet), maar daar kan je navi ook behoorlijk langzamer van gaan lopen en bij een slechte versie ook aan overlijden.

Sandere39 hier op het forum kan je hier meer over vertellen en aan recentere versies heplen ... :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator

Schijnt wel te kunnen, hoop werk en alleen voor bepaalde versies. Wil je blanco een route gaan uitzetten, dan is dit wellicht de oplossing. Omzetten van een al bestaande route lukt (nog) niet.

https://www.bmw-rout...de/de/index.jsp

Link naar reactie

Dank voor je uitleg 2.5si (of is het een 3.0iS ??)

Ai, blijft dan een snel en makkelijk systeem voor het rijden van A naar B maar daar blijft het dan wel bij.....

Het eerste Z4 minpuntje van deze ruim €2000,- kostende optie :)

Hoe doen de anderen dat dan??? Naast de BMW Navi nog een Garmin of Tom Tom op het dashboard :muur:

Link naar reactie
  • Administrator

Hoe doen de anderen dat dan??? Naast de BMW Navi nog een Garmin of Tom Tom op het dashboard :muur:

Juist

Link naar reactie

Rob, Ruud, dank al wordt ik er niet vrolijk van!

Hebben gelukkig de 2012 Michelin gids van Frankrijk gekocht, dan maar lekker ouderwets met het boek op schoot en geen ruzie maken (omdat ik te snel rij....)

Grtn, Jelmer.

Link naar reactie
  • Administrator

Mijn naam is Maurits, gebruikersnaam is 2.5si (naar mijn vorige auto) en ik heb ondertussen een 3.0iS ... :blink: Volg je het nog? :lachen:

Ik knip routes van A naar C via B gewoon in tweeen (fluitje van een cent, juist omdat het systeem zo snel is), zoek vaak met de Information naar bezienswaardigheden als afwijking op de route en kies voor de aardigheid wel eens voor een omleiding ten opzichte van de geplande route. Ik mis het dus niet echt. Het is ook een kwestie van de schaal van het kaartje instellen en de pictogrammen van wat je wilt zien (bijvoorbeeld tankstations) op het scherm weer laten geven. Dan kun je ook zelf wel zien hoe om te rijden ...

@Rob: dat werkt alleen als je ConnectedDrive hebt (vanaf 2008) of bij modellen waarin standaard een USB aansluiting zit; niet bij de E85, wel voor E89's met de juiste opties dus ...

Link naar reactie
  • Administrator

dan maar lekker ouderwets met het boek op schoot

Mohikaan werkt nog met ouderwetse routekaarten, misschien heeft hij nog tips ;)

Link naar reactie

Hoi Maurits, dank voor je uitleg en Jep, snap hem nog ;)

Ga er volgende week eens eentje inzetten en kijken hoe we zo een tourtje in de buurt kunnen maken!

Heeft ook wel wat, moderne techniek met een beetje ouderwets avontuur....

Link naar reactie

Mijn naam is Maurits, gebruikersnaam is 2.5si (naar mijn vorige auto) en ik heb ondertussen een 3.0iS ... :blink: Volg je het nog? :lachen:

aan alle drie kan je zelf wat doen, overigens :lol:

Link naar reactie
  • Administrator

^ Ik heb toch sterk de indruk dat het eerste al enige tijd geleden definitief door anderen voor mij is besloten ... :lachen:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.