Ga naar inhoud

geluidje bij gasgeven

difrosti

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een Z4. Heb er nog niet eentje.

Afgelopen week heb ik een 2.5 uit 2005 bekeken bij een autobedrijf.

Het leek een nette wagen, maar ben er nog niet van overtuigd.

Ik hoorde namelijk een extra geluid wanneer de auto stilstaat, met de motor aan: als je dan even het gaspedaal indrukt, dan hoorde ik een aanzuiggeluid, en dan pas ging het toerental omhoog. Klinkt allemaal heel logisch: motor zuigt lucht aan, maar ik hoor het geluid niet terug op filmpjes op youtube. Reden voor zorg?

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Motor liep wel mooi. Er zat geen supercharger op en het originele luchtfilterhuis zat er ook nog. Geen K&N-kelk.

Toevallig vandaag nog een 2.2 bekeken en ook de motor laten draaien. Deze deed het, ondanks 170.000 km, zonder het geluidje. Raar... aangezien ik het qua prijs/uitvoering/bouwjaar wel een interessante wagen vond, zal ik binnenkort nog een keertje kijken en luisteren. Misschien ligt er wel een paneelfilter in van K&N of zo.

De speurtocht gaat gewoon door :-)

Link naar reactie

toch geen supercharger ? zal vast niet maar loopt de motor wel mooi ?

ps stel ej zelf ook even voor ;)

Helemaal gelijk, is wel zo netjes, maar ik vond geen echt voorsteltopic en de members-gallery 'bewaar' ik nog even voor als ik echt een keer een Z4 heb. Het moet allemaal nog...

Maar goed. Ik ben Roelof, 38 jaar en ik woon in de buurt van Leeuwarden. Ben wel een echte autofreak met de nadruk op roadsters. Hobby... Op dit moment heb ik twee Mazda's MX-5. Eentje van de eerste lichting (1990, helemaal basic, absoluut een blijverdje) en eentje van de laatste lichting (2005, toeters en bellen). Mijn echtgenote rijdt in een Focus wagon. Dat is onze woon-werk-vakantie-bak. Daarvoor had ik een 320d en sindsdien heb ik een sterke BMW-neiging. Daarom ben ik nu aan het zoeken voor een vervanger van de MX-5 van 2005. Een Z4 is eigenlijk de enige optie.

Ik heb niet heel veel eisen, maar het moet een 6 cilinder zijn, geen beige interieur, zwart/donkergrijs/donkerblauw en airco.

Link naar reactie
  • Administrator

Een Z4 is eigenlijk de enige optie.

Klopt, daar ben ik ook achter gekomen :clapping:

Ik heb niet heel veel eisen, maar het moet een 6 cilinder zijn

Ook eens naar een basic 3.0 gezocht?

Misschien ligt er wel een paneelfilter in van K&N of zo

Heb ik maar geeft geen extra aanzuiggeluid

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • Administrator

Topic opgeschoond: topic gaat over extra (aanzuig)geluid bij gasgeven, niet over welke Z de beste is en of een Z beter is dan eem MX5 ... Over beide onderwerpen zijn al eindeloos veel topics volgeblaft die je met de zoekfunctie zo weer te pakken hebt ...

Link naar reactie
  • 11 maanden later...

Emissie lampje/fluittoon bij accelereren ???????????????

Als ik met mijn z4 het gas maar een beetje intrap(dus bij een laag vacuum of bij een beperkte opening van de gasklep) hoor ik een hoge fluittoon. Te vergelijken met een fluittoon bij een niet goed gesloeten autoruit, of bij een stofzuiger die zich vastzuigt op een mat.

Het lijkt of dit geluid steeds harder wordt, het valt me steeds meer op.

Het treed vooral op als de auto nog accelereert of belast wordt, voorbeeld ik rijd keurig 80 op de cruisecontrol, auto is op snelheid, lekker stil, zit er nu een helling in de weg zodat de auto wat vermogen moet leveren, dan ontstaat de fluittoon weer.

Mijn emissie lampje is ook gaan branden....zou ik iets in mijn slangenwerk of carterventilatie lek hebben? Als ik het gas verder intrap is het geluid weg, tot de auto bijna de gewenste snelheid heeft.

Hellup !!! gr bert

Link naar reactie

Hoi Bert,

Is hoogstwaarschijnlijk een rubber slang die gescheurd is en zo valse lucht aanzuigt.

Je krijgt daar door de fluittoon en je lampje gaat branden.

Slang vervangen en klaar.

Heb ik namelijk ook gehad bij mijn coupe

Er is hier ook een topic over geweest waar alles in staat.

kan dat zo niet vinden.

Mzzl Maarten

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Hoi Bert, "Is ....... vinden." Mzzl Maarten

Inderdaads, thanks Maarten...Het bleek inderdaad de aanzuigslang die tegen het gasklephuis zat....Gat even dicht gehouden, lampje uit, geen bijgeluiden..! De nieuwe is bestelt en kost zo, 25,- bij de dealer

Greetz bert (ps klonk wel lekker giftig, dat slurpende geluid onder de motorkap,ik had ook gewoon een scheidrechtersfluitje in het gat kunnen lijmen)

Link naar reactie

Kijk eens naar de vacuumslang die naar je rembekrachtiger gaat of die mooi rond is of dat hij ovaal dichtgeknepen is.

Ik zal deze slang ookmnog even vervangen Ruud, want je tieribs werken niet.

Link naar reactie

Steekt er een iPod of iets dergelijks in? Als mijn iPhone aangesloten is via aux en ik gas geef dan hoor ik precies een turbo die aan het opspoelen is wanneer ik de gaspedaal induw. Heeft een tijdje geduurd eer ik doorhad wat de oorzaak was omdat het geluid via de boxen komt waardoor het van overal lijkt te komen. Het is niet zo luid, je moet er wel op letten maar het is exact een turbo geluid dat je luider en stiller kan zetten met de volumeknop.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in