Ga naar inhoud

Cruise control inbouwen Z3


1.9i

Aanbevolen berichten

  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 1 jaar later...

Zo, bij mij zijn de onderdelen volgens mij ook zo goed als allemaal binnen (complete set op MP gekocht)

Waar hebben jullie die dempertjes vandaan gehaald? Die tegen klik-klak aan en uit?

Is er een van jullie geweest die een uitsparing in het kunststof van het stuur heeft moeten frezen voor de hendel?

Link naar reactie

Uhm ik mis het even? Uitsparing?

Ik bedoelde die rubbertjes om er voor te zorgen dat je het in en uitschakelen niet hoort

Ik heb ze toen bij Laman gehaald, maar of dat bij jou in de buurt zit weet ik niet.

Gewoon een hele goede zaak die bevestigingsmaterialen verkoopt, die hebben ze, of kunnen ze voor je bestellen.

Leg jouw kabelboom er al wel dan?

Link naar reactie

Heb je bij toeval een foto o.d?

Geen idee, nog niet gekeken..de stekker zit er al wel zou volgens de gellerden betekenen dat het voorbereid is...zeggen ze lol

Mag van de directie pas van het weekend de motorkap omhoog doen...

Die Rob, die komt ook door heul Nederland zeg...thanks

Hier in "t darp" zit ook een modelvliegtuidingsgebeuren...zal er eens gaan vragen!

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Heb je bij toeval een foto o.d?

Geen idee, nog niet gekeken..de stekker zit er al wel zou volgens de gellerden betekenen dat het voorbereid is...zeggen ze lol

Mag van de directie pas van het weekend de motorkap omhoog doen...

Die Rob, die komt ook door heul Nederland zeg...thanks

Hier in "t darp" zit ook een modelvliegtuidingsgebeuren...zal er eens gaan vragen!

als de stekker bij de zekeringkast er ligt, is het voorbereid, scheelt een kabelboom aanleggen, wat ik heb moeten doen. Dan is het eigenlijk een kwestie van stekkers opzoeken en de componenten plaatsen.

suc6 van het weekend

Link naar reactie

Ik heb vandaag even gekeken en mis toch nog een en ander, wie weet hebben jullie een paar suggesties:

-Ik mis het rubbertje geheel aan het eind van de bowdenkabel die in de opening van de klepbediening gaat...geen idee hoe dat heet en of t los te verkrijgen is

-De beugel waarmee je de automaat vast zet is niet aanwezig onder de motorkap, heeft iemand hier een tekening van om na te maken, of kan iemand dit maken tegen een kleine vergoeding? En hoe zet je die dan vast?

Verdere suggesties meer dan welkom :-)

Link naar reactie

Zit het rubbertje aan de bowdenkabel vast? Of zit het aan de gashendelkant?

Ik heb toendertijd de originele beugel nog gewoon kunnen bestellen bij de BMW dealer, was iets van een kleine 10 euro geloof ik, koste bijna niks 41 148 401 744 was het nummer. heb deze met blindkopboutjes vastgezet op het binnenscherm, met de blinde kop aan de kant van het wiel.

Link naar reactie

Aan de gashendelkant, het geleiderubbertje zit er nog wel op.

Heb ook het idee dat de kabel iets te lang is, dus toch overwegen om een nieuwe te bestellen (rij ik er wel even langs)

Gewoon door de wielkast geboord? Vreemde is dat ik aan de steun van deze motor maar 2 bevestigingsplaatses zie, terwijl ik lees 3

En op de realoem afbeelding lijkt het of hij anders geplaatst wordt.

Tevens zit de sirene van het alarm in de weg..

Thanks voor het meedenken!

Edit: zie nu dat de motor zelf met 3 boutjes vast zit aan een metalen plaatje welke weer met 2 boutjes gemonteerd kan worden.

Maar dit is een platte plaat dus niet de betreffende plaat met een hoek erin waarop je hem uiteindelijk vast zet...

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie
  • Administrator

Lange kabel? Geen probleem. Goed leggen en zorgen dat ie nergens in vast kan lopen. Beugel ontbreekt? Ook geen probleem. Even vastzetten met van die irritante zwarte plakkit/lijm. Heeft Ruud bij mij ook gedaan en zit nog steeds goed vast. Wel even het spatbord goed ontvetten.

Link naar reactie

Dan zou ik gewoon een nieuwe bowdenkabel bestellen, dat zijn ook de kosten niet, en dan heb je alles compleet. Als je een 1.8 of 1.9 heb, is het een korte bowdenkabel, dat maakt voor de werking niet uit, echter ligt de kabel dan wel in een krul of lus. de beugel van de CC komt naast de zekeringkast te zitten, heb niet 123 de foto's meer bij de hand, maar als het goed is staan die nog hier op het forum.

Heb net gekeken, vwb de beugel, het nummer klopt, op bmwfans.info/realoem. Daar vind ik alleen dat de afbeelding van de E36 veel vraagtekens oproept, maar de beugel is daadwerkelijk anders dan van de E36 en zit op 3 punten vast.

De stekker voor de bedieningsunti van de CC waar de bowdenkabel aankomt, zit dus naast de zekeringkast en kan je niet even uittrekken zoals bij een stofzuiger :) . De unit komt dan dus echt uit tussen zekeringkast en veerpoot,

Zie link, daar staat een foto van hoe de unit geplaatst is

https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/12810-aanuit-tikkende-cruise-control-bij-koppeling-of-remmen/?hl=%2Bcruise+%2Bcontrol

Als daar nu de sirene zit, is het denk ik makkelijker en raadzamer om die te verplaatsen, anders haal je heel wat op je hals denk ik.

Link naar reactie
  • Administrator

Zit op een rol, moet je kneden en dan op 3 punten een klodder plakken. Vraag het anders Ruud even, ik ben vergeten hoe het spul heet. Het zit ook als afdichting tussen de onderkant van de kaprand en de binnenbak. Zit goed vast want die motor doet vrij weinig hoor. Alleen het kabeltje vastzetten in z'n positie :)

Link naar reactie

Roy, Heb de CC gemonteerd op een platte rechthoekige hoekijzerplaat van natuurlijk de GAMMA!!!!!!!!!!!!!! :punk:

Deze vervolgens in model gezaagd en gebogen en met carrosserie 3 schroeven in de zijkant van het spatbord vastgezet.

Tussen het spatbord en de beugel heb ik ook nog een stuk "reparatiespul voor dakbedekking" op een rol gebruikt. Dit reparatiespul

plakt aan beide zijden en is van een soort gummi waardoor de CC en beugel ook niet kan gaan resoneren.

wu6q.jpg

6y6l.jpg

y0sa.jpg

Link naar reactie

Ziet er goed uit Rob!

Ik zal eens kijken of ik dit weekend de Gamma onveilig kan maken.

Ik las echter ook al dat ik het onderdeel voor 7.50 euro in Doetinchem op kan halen.

Nu nog uitzoeken hoe dat deel aan het eind van de bowdenkabel (die in de klep gaat heet en waar het te vinden is)

Neem aan dat ik niet zomaar met een hobby oplossing vast kan tapen of zo

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.