Ga naar inhoud

Waar doe ik goed aan (velgen met banden)....


Aanbevolen berichten

Voordat ik mijn vraag stel, JA ik heb al heel wat topics gelezen. Ik ga nieuwe velgen met banden kopen maar zie even door de bomen het bos niet meer. Mijn auto is niet verlaagd en mijn budget is +/- 1500 euro. Ik heb mijn zinnen gezet op de BMW style 193 19 inch (geen orginele maar wel met een "merk" band). De set die ik nu op het oog heb staat op marktplaats, de set bestaat uit 4 stuks 8.5j velgen. Ik wil als bandenmaat, voor 225 en achter 255 of 265 aan houden. Vraag; passen de 225 banden op een 8,5j velg, of adviseren jullie mij om opzoek te gaan naar een breedset, die volgens mij in dit type velg niet leverbaar is?

Dank voor de reacties, R1Hans.

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Het volgende is iets langer geworden dan ik dacht, het bevat vooral mijn persoonlijke mening met wat toegevoegde zever, verder lezen op eigen risico dus :) ...

19" schijnt zeer slecht te rijden maar dat werd hier over 18" ook soms gezegd. Ik rij op 18" TAM replica's en die rijden even goed of beter dan de 15" velgen die er daarvoor op stonden, bijgevolg kan ik mij niet inbeelden dat 1" groter plots zóveel slechter gaat rijden. Rijcomfort blijft iets persoonlijk natuurlijk, ik heb enkel een beetje last van spoorvorming op de autostrade maar om dat tegen te gaan rij je gewoon altijd op het linker baanvak, daar heb je dat probleem niet.

Ik heb 8J all round met 225/40/R18 banden en ik vind die perfect passen op een 8J velg, staat niet gerokken, gewoon mooi recht. Breder op een 8J zou ik niet doen op een 8.5J kan dat dan weer wel maar voor 265 zou ik persoonlijk 9J pakken. Toen ik mijn velgen ben gaan halen lag er een setje 19" 8J met 245 banden en dat stond niet dus met 265 zal dat al helemaal niet staan. Maar dat is mijn mening.

Verder weet ik niet of je een widebody hebt of niet maar ik vind 18" perfect, in de wielkassen vooraan denk ik soms dat 19" iets mooier de kas gevuld zou hebben maar achteraan heb ik dan soms het gevoel dat 18" net te groot is. Ik vind dat, als je kijkt naar de "wheel arch" of hoe dat ook noemt, 18" de kast echt pérféct vult. En ik zou hem nog kunnen verlagen, had ik 19" genomen dan had dat johnny toestanden gegeven. :petje:

Ik raad je ook Wheelpoint.nl aan, heb daar ook gekeken maar ben uiteindelijk voor een garage iets dichter in de buurt gegaan aangezien ik van België ben. Wheelpoint beantwoorde al mijn vragen via mail dezelfde dag of de dag erna en ze waren heel vriendelijk. Volgens mij gewoon een goeie shop én goedkoop!

De style 172 18" kostten er maar 540 euro voor 4 velgen... échte TAM replica's in hoeverre die echt kunnen zijn. Ik zou een nieuw setje replica's verkiezen boven een tweedehands set van MP. Replica's zijn gewoon goed, al die zever van slechte replica's op het internet... zolang je bij TAM of WSP Italy blijft zit je gewoon goed volgens mij MAAR ik heb nog niet genoeg ervaring met mijn replica's om daar uitspraken over te doen.

Persoonlijk vind ik 225 iets te smal maar ik kon op mijn auto, pre-facelift geen widebody, niet breder gaan achteraan want dat werd echt krap in die wielkast... 8.5J zou passen? maar ik dacht dat die 8J net de binnenkant niet raakte toen ik zag hoe weinig plaats er daar was! Op een widebody kan je gewoon tot 9J gaan zonder problemen (denk ik, eventueel met uitrollen?) icm 255/265 achteraan en dat staat echt geil, zeker als die dan wat verlaagd is, ik zal hier een foto zetten van Lawrence zijn Z3 die volgens mij 9J/255 heeft achteraan... Geil kontje.

Edit:

Enzo heeft 17" met 245 banden achteraan op 8.5J geloof ik, moet je anders eens aan hem vragen:

http://www.z3forum.n...e/page__st__240

En om gewoon op uw vraag te antwoorden, 225 past op 8.5J maar dat gaat gerokken staan, sommigne vinden dat mooi. Ik ook maar vond het te sportief voor een mijn Z3

Link naar reactie

Z3 2.0 BJ 2000

Ik rij momenteel op 8,5 X 17 ET35 en 225-45-17 rondom.

Op zich merk ik het wel, dat spoorzoeken. Maar het is zeker nog te doen.

Komende week komt er een andere set op.

AC Schnitzer Rennsport I.

Vooraan 8,5 X 18 ET 38 215-40-18

Achteraan 9 x 18 ET 41 met een spoorverbreder van 0,5mm en 225-40-18.

Ik heb met de twee bovenstaande maten gereden op een E36 328i cabrio.

En het verschil was toch aangenamer merkbaar tussen de 225 en 215 band vooraan.

Op zich zal iedereen wel een andere mening toegedaan zijn.

Op het eind van de rit ben jij de enige die kan bepalen wat wel en niet goed is of was.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.