Ga naar inhoud

Waar kan je een BMC kopen


Aanbevolen berichten

QUOTE(martinvh @ 28 May 2007, 10:03)

Chris.. ik moet iets opbiechten,

Ik heb gister ook deze airbox gewonnen op ebay.de!

.......

Ohja, ik weet het weer :D

Link naar reactie
  • Reacties 120
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De groepsinkoop kan nog doorgaan. Ik blijf echter bij de Simota.

Mogelijkheden zijn nu:

- Ik kan de BMC's nu elders krijgen voor 214,20 EUR (heeft spycke geregeld)

- Jullie bestellen zelf een Simota, die kost 150 EUR + 10 EUR verzendkosten.

Link naar reactie
  • 4 jaren later...

Hier ben ik weer,

Na mij een korte 3 daagjes te verdiepen in het nut van een luchtfilter, filterhuis en een hele hoop termen zit ik toch nog met een vraagje (waar ik misschien beter eens de chatroom voor kan gebruiken). Ik ben niet direct van plan deze luchtfilter te vervangen want er zijn andere dingen die een hogere prioriteit hebben.

Op mijn zoektocht naar een mooier geluid werd me aangeraden eens naar een open air filter te kijken nu heb ik het volgende kunnen vaststellen, corrigeer mij indien ik fout ben;

- Open air filter heeft een iets mindere filterende werking

- Sport luchtfilters maken gebruik van olie en moeten keurig onderhouden worden

- De olie op een sport luchtfilter kan de MAF beschadigen (kennelijk een duur onderdeel)

- Voor een beter geluid moet je voor een open air filter gaan

- Gewoon het luchthuis vervangen gaat geen beter geluid geven en de airflow is even restrictief, daarom moet er een buis gelegd worden van voor aan de bumper tot de filter?

- Dit laatste zorgt volgens mij voor meer vuil/water? dat in combinatie met opmerking 1 niet echt gunstig lijkt voor de motor.

Ik ben niet op zoek naar vermogen, enkel geluid dus over vermogenwinst moet er niet gediscussieerd worden.Mijn enige vereiste is dat er geen enkel onderdeel afziet van een eventuele upgrade naar een andere luchtfilter.

Zit ik met al deze stellingen juist en is er een mogelijkheid om aan dit extra geluid te komen zonder de nadelen van de "normale" sportluchtfilters?

PS:

Hoewel het zo niet lijkt is de zoek-functie uitgebreid gebruikt om meer informatie te verschaffen omtrent luchtfilters maar aangezien ik ó zo hebberig ben wilde ik gewoon mijn eigen topic, kwestie van wat leegtes op te vullen. <_<

Edit:

Misschien deze post verwerking in het topic Waar koop ik een BMC Airbox?

Link naar reactie

^^^Ja uit de uitlaat wellicht ja....een gewoon K&N inlegfilter hoor je helemaal niets van. Een 57I Kit hoor je dan weer wel. Ik had destijds de Simota Airbox op mijn 2.8 QP en die hoorde je wel behoorlijk ( in a good way) ..

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.