Ga naar inhoud

Waar kan je een BMC kopen


Aanbevolen berichten

Volgens mij heeft adopat een simota op zijn 2.8 zitten. Is trouwens min of meer een open luchtfilter systeem.

simotaairbox1jr.jpg

Dit is een foto van een Simota voor een 1.9 M44. Dat weet ik want dit is mijn foto en mijn airbox. :rolleyes:

Ik heb het originele filterhuis weer geplaatst. Ik was persoonlijk niet gelukkig met het extra geluid, wel met het verhoogde gasresponse. Ik durf niet te zeggen of deze te plaatsen is op een 2.8. Hij is wel beschikbaar ter overname voor een serieus en aannemelijk bod.

edit: staat nu te koop in de handel lounge

Link naar reactie
  • Reacties 120
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb eigelijk ook wel intresse in zo'n ding :rolleyes:

Ja... klusdag! Ik ben in principe voor de BMC ... dit is een echte BOX die je met een slang aansluit op dat gat achter je koplamp. Hij zuigt dus de lucht aan waar het origineel ook gebeurd, de buitenkant houdt de warme lucht buiten en het ziet er vet uit!

Weet iemand waar een M de inlaatlucht vandaan haalt? Ik heb nl. een M bumper, met van die hele kunstofkasten achter de luchtinlaten....

Link naar reactie
Dan heeft hij ook een aansluiting voor de luchtfilter:

dsc01016sa2.jpg

SLEDGE!

Je bent mijn vriend!

Ik had alleen aan de andere kant gekeken en daar zag ik die luchtverzamelbak voor de remkoeling. Wist niet dat aan de andere kant dat zat!

Als hij terug is van de spuitsessie (waar ik van de week foto's van ga posten) ga ik direct een slang daaraan maken met een jetser van een BMC CDA filter erop!

Link naar reactie
Dat moet nog blijken op een meeting. :rolleyes: :surprise:

Zou ik wel die luchtgeleider achter de koplamp verwijderen voor extra ruimte, want het is behoorlijk krap allemaal.

Leg eens uit wat je bedoelt met die luchtgeleider??!!! Dat is die plastickap met dat aanzuiggat erin??? Die kan eenvoudig van de lamp af?

Link naar reactie

Kan alleen maar de ervaring bij de ///M mededelen: op de rollenbank bij Ron had ie met de BMC CDA 6 pk MINDER dan met mijn oude originele luchtfilter die er al minimaal 20K inzat.

Wel een leuk geluid en subjectief dacht ik ook dat het iets aan vermogen bracht, maar ja van de andere kant wat is 6 pk meer of minder :rolleyes:

Maar een :fiew: is geen 2.8 dus daar kan best verschil inzitten :surprise:

Link naar reactie
Kan alleen maar de ervaring bij de ///M mededelen: op de rollenbank bij Ron had ie met de BMC CDA 6 pk MINDER dan met mijn oude originele luchtfilter die er al minimaal 20K inzat.

Wel een leuk geluid en subjectief dacht ik ook dat het iets aan vermogen bracht, maar ja van de andere kant wat is 6 pk meer of minder :rolleyes:

Maar een :m: is geen 2.8 dus daar kan best verschil inzitten :surprise:

Ik heb er dus meer ipv minder én o.a. met een Simota :fiew: (ook op de rollenbank getest)

Link naar reactie
Ik heb er dus meer ipv minder én o.a. met een Simota :rolleyes: (ook op de rollenbank getest)

Ja Chris, kun jij me wat meer vertellen over dat Simota?

Waar haalt die zn lucht vandaan?? Hoe klinkt en presteert het? En wat kost zoiets?

Link naar reactie

Er zijn inmiddels een aantal 2.8 en op het forum uitgerust met deze airbox, die kunnen je beter vertellen hoe de 2.8 er op reageert.

ADOPAT

Saskia

Leander (mijn ex :thumbup: ) Roodkapje kent deze auto ook zeer goed.

en een aantal anderen die me nu even niet te binnen schieten

De Simota airbox komt uit dezelfde fabriek als de GruppeM airboxen (allen ca de helft van de prijs).

Zeggen en schrijven bij de 2.8 een winst tussen de 4 en 8 pk, niks bijzonders dus. Niet eens voelbaar, wat je wel voelt is dat de motor aanmerkelijk beter ademt op hoge(re) toeren. Een behoorlijke brul, maar geen Johnnie K&N paddestoel. ( met gepaarde geluidsniveau) Lucht komt via dezelfde aanvoer als de standaard airbox, maar vanwege de vorm van de box krijg je een RAM air effect. Dat is het in het kort, google maar Simota, kom je bij de fabrikant uit (UK site) is genoeg info over te vinden. De prijs had Bridders al aangegeven in zijn topic over de te koop zijnde Simota box. 330 euro dus. Vergelijkbaar met de BMC boxen als ik me niet vergis.

Link naar reactie

Weet niemand nog een winkel (Behalve autopro.nl) waar je zo'n BMC CDA SP-07 kunt halen??

Webwinkel of inloopwinkel!?

Link naar reactie

WIE IS ER VOOR EEN SOORT VAN GROEPSINKOOP????

Ik kan ze per stuk, inclusief accessoire (voor montage) en verzendkosten voor 249 EUR krijgen.

Kleine groepsinkoop kan de prijs verlagen....

Link naar reactie

Ik ben wel geinteresseerd eventueel Martin :D

Komt me financieel niet zo uit, maar ik wel er toch een hebben, dus nu of nooit zeg maar <_<

Link naar reactie

ANIMO aanschaf BMC CDA filter (alle Z3 types kunnen meedoen)

1. Martinvh

2. Fabian

3. Thomazzz

Link naar reactie

Martin,

Weet je het zeker dat ze voor alle modellen leverbaar zijn? ik zie er namelijk geen 3.2 bij staan.... Of bedoel jij de BMC Airfilters en niet de Carbon Dynamic Airbox? Daar staan wel alle types. Dacht dat jij voor een Airbox wilde gaan?

model

Link naar reactie
Martin,

Weet je het zeker dat ze voor alle modellen leverbaar zijn? ik zie er namelijk geen 3.2 bij staan.... Of bedoel jij de BMC Airfilters en niet de Carbon Dynamic Airbox? Daar staan wel alle types. Dacht dat jij voor een Airbox wilde gaan?

model

Ik ga echt voor die airbox. Dat mooie carbon apparaat.

infoCDA1.jpg

Ik zie de Z3 M inderdaad niet in het lijstje staan, maar ik weet dat forumleden deze al eens hebben geplaats. Hij staat er wel voor de E36 M3 en E46 M3... lijkt me toch dezelfde als de Z3 M.

Uiteraard kun je met groepsinkoop ook meedoen als je een andere filter van het merk BMC wilt... bijvoorbeeld een vervangings inlegfilter voor ori box.

Als je interesse hebt zet ik je erbij op de lijst, en zoek ik uit of ze er één voor je M hebben.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.