Ga naar inhoud

Ervaring met een Eisenmann


Aanbevolen berichten

Op dit filmpje is een Eisenmann SAT Stufe "Sound" te horen wat volgens mij een Eisenmann Sound exhaust is? Nu heb ik contact gehad met een verdeler in België die mij de prijzen van een dubbele en een enkele (dus 2x76 of 4x76) Eisenmann heeft doorgestuurd en hij sprak van een Sport en een Race versie, niets over een sound. Het geluid in het clipje is voor mij perfect en op randje van te luid. Voor mij hoeft het niet stiller en ook niet luider want het is tenslotte maar een Z3 en geen M3. Ik wil het niet belachelijk maken maar sportief en mooi houden.

De man zei dat de uitlaat in het clipje een Race uitlaat is maar ik weet dit niet zeker, ik wil geen 700-1000 euro uitgeven aan iets dat achteraf écht te luid is. Ik weet ook niet waar ik mij aan kan verwachten, dit filmpje is echt het enige dat ik als leidraad heb vandaar mijn vraag;

Zijn er hier mensen met een Eisenmann Sport/race of mensen die weten wat het verschil is op vlak van geluid? Dus nogmaals, op vlak van geluid ben ik opzoek naar iets dat in de buurt van het geluid in het filmpje komt.

Edit:

Ik ga het hier niet hebben over het al dan niet legaal zijn van de race versie maar puur over het geluid, verder denk ik wel dat ik redelijk tolerant ben op vlak van geluid; m.a.w. té luid moet echt al wel veel te luid zijn :)

Dit filmpje dus:

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

"Sound" en "Supersound" (zwaarder) zijn de oude benamingen van Eisenmann. Een Eisenmann 4x70 Sound kun je bij mijn weten niet nieuw meer kopen.

Tegenwoordig heb je zoals je zelf al aangeeft "Sport" en "Race" (zwaarder). Ik denk dus dat je beter daar op verder kunt zoeken ...

Link naar reactie

Dat filmpje had ik inderdaad ook al gezien maar dat vind ik eerlijk gezegd nog relatief stil (in de zin van, ik had het erger verwacht), klinkt stiller dan die uit het eerste filmpje maarja... youtube filmpjes. Ik ga er van uit dat ik de sound kan vergelijken met de sport en de supersound me de race? Waar kan ik mij aan verwachten met een race uitlaat? Ik vind van de race namelijk enkel M3 en M5's misschien met rede...

Link naar reactie

"Race" niet doen op een 4 cilinder, zelf ervaren en dat is niet leuk wanneer het je dagelijkse auto is. Dan liever een stapje terug en naderhand de middendemper verwijderen bijvoorbeeld. Je kunt wel eens informeren bij SAT of reuters, zijn ook eisenmann uitlaten en die hebben meer opties wat geluid betreft.

Wat geluid betreft, begin eens met je luchtfilterhuis, zit veel demping in en rondom die je kunt verwijderen zodat de motor vrijer kan ademen. Auto klimt beter de toeren in en maakt een leuke grom bij volgas.

http://www.zroadster.net/forum/viewtopic.php?t=19867

http://ackthud.com/shawnfogg/1_9stepbystep.htm

Link naar reactie

Ik kan je alleen vertellen over mijn ervaringen met een Z3M niet met een 4 cylinder.

Destijds vond ik het ook erg lastig om keuze te maken, ik zocht een diepe sound. Op Youtube staan wel veel filmpjes, soms met goede geluidskwaliteit.

En dan afspelen over een setje speakers met wat volume..... Anders hoor je het niet.

Uiteindelijk een soundstufe S (sport) Eisenmann gekocht (alleen de einddempers). Niet te hard, niet te zacht. Laag in toeren mooi diep geluid (wat ik ook zocht) Bij het middentoeren gebied wat neutraal, wat prettig is op de snelweg. Hoog in toeren..... Kippevel...

Erg tevreden mee met de keus. Sportief geluid maar geen 'Sjonnie & Anita' sound, want dat is zo goedkoop en doet afbreuk aan de auto.

Dit is onze zzzm:

Succes met de keuze!

Link naar reactie

Ik hoor in het filmpje hierboven niet echt heel erg veel verschil met origineel eerlijk gezegd?

Ik kan natuurlijk wel vertellen over mijn ervaringen ;)

Op mijn Z3 1.9 aut. uit 1998 had ik ook een Eisenmann Sound 2x76mm, en dat was gedreun. Veel te veel en niet om aan te horen, werd er gek van. Dus dat kan ik je niet aanraden.

Nu rijd ik in een 2.8 aut. uit 1998 en daar zat een Eisenmann Sound 2x76mm onder, en dat vond ik ook gewoon too much. Het klonk wel lekker hoor, daar niet van! Maar ik gebruikte de auto toch vaker dan ik voor ogen had en ook voor langere stukken.

Nu weet ik wel dat de automaat erg veel uitmaakt, want je kan het toerental en dus het niveau waarin je de Eisenmann hoort, niet zelf regelen. Dat frustreerde me, en die is eronder uitgegaan. Nu rijdt een ander forumlid met handbak 2.8 daar vrolijk mee rond :)

Je moet btw ook niet vergeten dat een 2.8 of M qua power wel iets anders is dan een 1.8 of 1.9. Dat zijn natuurlijk ook heerlijke Z3'tjes maar je mist wel heel wat aan trekkracht of PK om dat geluid ook echt waar te maken. Dat heb ik daarna altijd wel in het achterhoofd gehouden.

Uiteraard is het het proberen waard, dat zeker weten :) maar ik dacht ik meld mijn ervaringen maar even :P

Het ging immers ook steeds om alleen het einddemper-systeem, niet een gehele uitlaatlijn.

Link naar reactie

Ik vrees dat ik, na het zien van onderstaand filmpje, toch voor de race ga gaan. Misschien binnenkort te koop (tweedehands) op Z3forum.nl :)

http://www.eisenmann-sportauspuff.de/DE/VIDEOS/BMW/Z3/BMW_E36_Z3_18_19.php

Vind hem relatief stil klinken met een Z-5500 setje lekker open gedraait. Als een Sport echt zoveel stiller is dan vrees ik dat ik niet content ga zijn. Ik ga het wagen...

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Ik heb de Eisenmann 2x76 mm sport..

Ben er erg tevreden over, klinkt mooi donker onderin en bovenin de toeren

'gilt' ie het uit.. Mijn ervaring is zeer positief en ga binnen kort zelfs de midden demper

er tussen uit laten halen?

Zeker aan te raden en niet te vergelijken met van die sjonnie blerpijpen.

Link naar reactie

Ik vrees dat ik, na het zien van onderstaand filmpje, toch voor de race ga gaan. Misschien binnenkort te koop (tweedehands) op Z3forum.nl :)

http://www.eisenmann...36_Z3_18_19.php

Vind hem relatief stil klinken met een Z-5500 setje lekker open gedraait. Als een Sport echt zoveel stiller is dan vrees ik dat ik niet content ga zijn. Ik ga het wagen...

Ik overdenk ook om wat meer, of specifieker, geluid toe te voegen. Ben benieuwd naar jouw definitieve keuze met bijbehorende motivatie.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Heeft u toevallig ooit de race live gehoord?

Nope.. je zou het kunnen proberen om een PB te sturen naar Mus van dit forum,

volgens mij heeft hij een Race versie onder zijn vorige M gehad.

Als ik nu opnieuw voor de keuze stond zou ik de Race kiezen.. inplaats van deze die ik nu heb.

Maar nogmaals, ik houd ook wel van wat "geluid"..

Link naar reactie

Er zijn "uitlaat centers" die maken een uitlaat op maat qua geluid.

Dit op basis van verschillende diameters tussendempers en en eind dempers.

Ik weet echter niet of deze slechter zijn voor de afstelling.

Uiteraard zijn deze uilaten ook zonder cat. te bestellen. Heb je nog een berg vermogenswinst ook.

aangepast door 2.5si
Even wat <p'>'s en &quot's verwijderd ...
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Eisenmann uitlaat is besteld, voorschot is betaald :)

Het is dan toch de sport versie geworden en niet de race. Blijkbaar heeft de Z3 1.9L twee midden dempers. Aangezien de aansluiting tussen de twee middendempers kapot is en de Eisenmann enkel als einddemper geleverd wordt is er ook een Bastuck middenpijp bij besteld, eentje zonder middendemper. Dan hou ik dus één middendemper over wat het geluid net iets luider zou moeten maken. Een einddemper weglaten én voor de Race gaan was voor mij iets te riskant. Ik twijfel wel nog om toch de Race te bestellen en eventueel, indien het geluid teveel blijkt te zijn, de Bastuck pijp vervangen voor entje met demper. Dan riskeer ik 200 euro voor een andere pijp ipv 600 euro voor een andere einddemper indien de Sport niet genoeg zou zijn.

Decisions...

Tot maandag bedank tijd en binnen vier weken een nieuwe uitlaat :guitar:

aangepast door TJ Tom
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.