Ga naar inhoud

Richtingaanwijzers rechts blijven branden


Monati

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een zwarte z3 1.9 van 1996.

Echt super. Maar heb sinds gisteren een probleem waar ik niet uitkom.

Bij het richtingaangeven naar rechts blijven ineens alle richting aanwijzers aan rechter kant constant branden. Dus voor opzij en achter. Gaan niet meer uit ook als de sleutel uit het contact word genomen blijft alles branden. Heb zekeringen nagekeken en heb toen gisteravond de accu maar losgekoppeld.

Wie weet waar ik moet zoeken om dit op te lossen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Uit mn hoofd wat er allemaal verbonden is met de richtingaanwijzer lamp bedrading: (Aftermarket) Alarm , gevarenlicht module / gevarenlicht relais module, je instrumenten cluster.

Link naar reactie

Nee, parkeerlicht staat uit.

Heb na een nachtje accu weer aangekoppeld en nu werkt het weer normaal.

Het is niet de eerste keer dat dit gebeurd. Meestal ging het na een paar keer

open en op slot doen uit.

Kan de auto wel naar de bmw dealer brengen maar dat kost natuurlijk de hoofdprijs..

Link naar reactie

Prijs per bezoek is uiteraard afhankelijk van de relatie tussen jou en de betreffende dealer...

Ik heb in mijn eerdere post een aantal zaken genoemd welke geen fantasie zijn maar echte punten waar je jou onderzoek mee kan starten. Haal bij een demontagebedrijf zon knipper relais uit een andere E36, zal hooguit 20 euro kosten, eventueel kan je het zelfs terugbrengen mocht het niet helpen. Alarm, meestal is het allemaal rommel wat er ingebouwd is in de beginnende jaren... Ik zou dat ook verdenken als een serieuze oorzaak.

Link naar reactie

Electric_Z3

Toen ik zaterdag de accupool weer monteerde om weer te gaan speuren was het probleem weg en werkte alles weer.

Zal in ieder geval een relais op te kop tikken om te zien of dat help als het zich weer voordoet. Is dat die zwarte in de zekering kast?

Dat dit word veroorzaakt door het alarm zou zo maar kunnen..............kan ik hier dan iets mee? Of werkt dan alleen demonteren?

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Voor diegene die het interesseert.

Ben met het probleem naar BMW geweest die hebben gecheckt of de clinelateurs en relais goed waren.

Dat waren ze. En hebben mij toen doorverwezen naar een firma die alarm installaties inbouwd.

Het alarm was namelijk later, en niet door Bmw, ingebouwd. Dit bedrijf heeft het alarm uitgebouwd en opgestuurd.

Worden 2 nieuwe relais ingezet en dan nemen we aan dat het probleem verleden tijd is.

Neem het wel aan, want nu het alarm is uitgebouwd heb ik geen problemen meer gehad.

Schijnt dus vaker voor te komen, vooral als de Z in de winterslaap gaat en dus weinig word gebruikt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.