Ga naar inhoud

Deur vergrendeld

Bert

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken een z3 coupé, mijn afstandsbediening heeft t nog nooit gedaan en moest de deuren altijd met de sleutel open maken, op zich geen probleem. Maar nu, zit de linkerdeur op slot en krijg hem met geen mogelijkheid meer open!! Volgens bmw dealer moet ik een nieuwe ZKE 4 module plaatsen??

Het probleem is dat deze module achter het handschoenenvakje zit en dat het verdomd moeilijk om bij het handschoenen vakje zo te komen! Heeft iemand hier een oplossing voor??

Groet,

Bert

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heeft BMW de auto uitgelezen, of was dat hun conclusie na een telefoontje? Heb je al eens geprobeerd de afstandbediening opnieuw te programmeren? Zie ook:

http://mz3.net/activate-keyless-remote.html

De deur zou altijd met de sleutel open moeten gaan lijkt mij? Lijkt er eerder op dat het slotmechanisme zelf vast hangt.

Om bij de modules te komen moet je eerst het kleine afdekplaatje onderaan het voeteneind verwijderen, en dan het handschoenenvak verwijderen. Deze zit met 5 of 6 schroefjes vast, drie aan de binnenzijde en drie aan de buitenzijde.

Link naar reactie

Hallo,

Ik heb een kapotte sevomotor in mijn rechterportier, ik heb een z3 ,2.8 uit 1999. Ik wil een gebruikte stelmotor bestellen maar de sloper wil het nummer weten wat erop staat! Ik heb de motor eruit gesloopt, maar helaas de nummers waren vervaagd!

Kan iemand mij aan dat nummer helpen en weet iemand toevallig nog een sloperij met z3 onderdelen??

Bedankt,

Bert

Link naar reactie

Ik heb trouwens toch nog vrij simpel de deur van het slot gekregen, binnen bekleding eraf gehaald en airbag! Toen op geluk gaan rommelen,duwen en trekken . Hoorde opeens een klik en open was de deur! Pffft! Volgens de bmw dealer was dit niet mogelijk, maar ze wisten het dus niet!

Link naar reactie

Het was inderdaad de stelmotor, centrale deurvergrendeling doet het weer, maar nu gaat mijn raam niet meer omhoog! Hoor het motortje voor het raam wel klikken en zie minimale beweging, maar thats it! Met de weinige technische kennis die ik heb krijgt ie dus wel stroom, dus kan het niet aan de kabelboom liggen! Waarschijnlijk het motortje,

Heeft iemand nog een suggestie???????

Link naar reactie

Ben maar begonnen met het mechanisme eruit te halen (electrische bediening) het motortje blijft eraan hangen! Ik heb 4 m10 boutjes losgedraaid, de 2 stekkertjes los gehaald, maar ik krijg het geheel niet uit de deur. Het probleem zit hem denk ik in het tandwiel, deze staat helemaal naar boven!

Ik heb al gekeken of ik hem op de één of andere manier manueel naar beneden kan krijgen, maar lukt niet!

Weet iemand hoe dat moet, of moet hij ten alle tijden onafhankelijk van de stand van het tandwiel uit de deur kunnen??

Groet en alvast bedankt,

Bert

Link naar reactie

Valt wel mee hoor, wil het gewoon goed hebben!!het is wel goed om je auto te leren kennen!! Maar weet jij hoe ik dat tandwiel handmatig omlaag krijg, zonder alles los te draaien wat achteraf niet nodig was

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in