Ga naar inhoud

restaureren velgen....

pampus

Aanbevolen berichten

• 3 weken later...

Top resultaat, dat bovenal!

Pampus, waarom heb je uiteindelijk dan toch voor spuiten van je velgen gekozen ipv poedercoaten?!

Snaatje, heb jij ze wel laten poedercoaten en wat is je conclusie??

Dank en groet, Jelmer.

Link naar reactie

Weet inmiddels wel dat het echt restaureren van je velgen ook niet goedkoop is en in een aantal gevallen andere/ nieuwe velgen goedkoper kan zijn.

Link naar reactie

Ik heb ze laten spuiten (snaatje ook) omdat stakker wordt dan poedercoaten. Eea op advies van Ruud en de Baron....

Link naar reactie

Hangt er natuurlijk vanaf hoe mooi je je eigen velgen nog vindt.

Die van Snaatje (Ans) heb ik gezien voor en erna en die zijn supermooi geworden maar dat was zeker niet goedkoop.

Link naar reactie

Die QP ziet er top uit!

Voor de X5 heb ik de wintervelgen laten stralen en zwart laten poedercoaten bij straalbedrijf Van Gelder in Zwolle.

Mee eens dat dit minder strak is dan spuiten maar voor EUR 150 zijn de velgen opgeknapt, winterhard en aardig opgedikt :cool: 17" zilver ziet er nameljk niet uit onder een tank, helemaal omdat deze in de zomer op 20" staat...

Link naar reactie

Ben er gisterenavond weer eens ingedoken en er achter gekomen dat sommige coaters er als finish nog eenmaal blanke coating op poederen voor een soortgelijke diepe glans als met traditioneel spuiten verbreken wordt.... Hoe meer ik er over lees, hoe lastiger het wordt een keuze te maken...

Sommige coaters beweren door de evolutie van het coatproces een gelijke 'gladheid' te krijgen en dat het zgnde sinasappeleffect verleden tijd is.

Dat ivm met wen hoogglansfinish klinkt met de hardheid en het minder gevoelig zijn voor vuil en remslijpsel toucheren aantrekkelijk.

Maar goed dat ik geen haast heb.

Grt, Jelmer.

Link naar reactie

Top resultaat, dat bovenal!

Snaatje, heb jij ze wel laten poedercoaten en wat is je conclusie??

Dank en groet, Jelmer.

Ze zijn inderdaad gepoedercoat en daarna gespoten.

Ik ben nu erg tevreden! Want in eerste instantie wilde ik bijna kiezen voor andere velgen, omdat ik bang was voor een minder resultaat.

Maar het is prachtig geworden en de velg(en) kunnen nu iets meer verdragen. (uiteraard geen stoeprandjes meenemen... :rolleyes: )

Maar wat er al eerder gezegd wordt... het is niet de goedkoopste optie.

velgenvoor.jpg

Link naar reactie

Gsusivo, heb een offerte in huis voor herstel stoeprandschade en poedercoaten van mijn 19" Individuals van de velgenexpert ui Adam van €340 voor vier stuks.

@ Snaatje, idd erg mooi geworden!!

Link naar reactie

herstel stoeprandschade en poedercoaten van mijn 19" Individuals van de velgenexpert ui Adam van €340

Dat is niet echt duur, heb ook andere bedragen ( hoger) gehoord.

Link naar reactie

Voila, hierbij het antwoord:

Heb nog geen ervaring met dit bedrijf en ben uiteraard benieuwd of iemand van de forumleden dat al wel heeft.

Denk er in ieder geval sterk over na om mijn 19" Individuals bij dit bedrijf onderhanden te laten nemen voor wat betreft het herstel van de stoeprandschade en het laten poedercoaten in de originele kleur en te laten finishen met een mooie glanzende lak-poedercoat :)

Beste jelmer ,

Uiteraard worden alle velgen voorzien van een blanke laklaag voor een glanzende of matte eindlaag, of zijdeglans, dat is allemaal mogelijk.

We hopen u hierbij voldoende te hebben geinformeerd , mochten er nog vragen / opmerkingen zijn n.a.v. deze mail kunt u weer contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groeten ,

d. singh

Velgen Expert.

www.velgenexpert.nl e mail : info@velgenexpert.nl

openingstijden / Adres :

Maandag tot en met zaterdag, 09:00 tot 19:00

Helicopterstraat 8 B

1059 CG amsterdam

tel : 020 - 6143991 / 0624660322

Link naar reactie

Hoi, mijn eerste aanbod was 60 euri per velg, ex btw. Het spuiten was ruim 2 keer zo duur, maar is echt veel mooier. Ik wens je veel succes en ben wel benieuwd naar het resultaat. Zet ff foto's voor en na.....

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Waar woont Ruud. Ik heb 4 Breytonvelgen 18 inch onder mijn z3 en die hebben stoeprandschade

Die wil ik laten repareren en spuiten. Kleur van de Z is Atlanta blauw.

Rob. Friesland

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in