Ga naar inhoud

restaureren velgen....

pampus

Aanbevolen berichten

Ik vind de velgen van Ivo niet zo mooi... de kleur ook niet.. Geloof me onder een blauwe Z3 stond het best teleurstellend (mijn opinie hoor). Vind het echt verschrikkelijk saaie velgen, de standaard M-velgen staan veel dikker onder zo'n M Coupe!

Vond ze onder mijn ZZZ wel mooi maar begrijp wat Enzo bedoelt. Echter je weet wat dat over smaak valt niet te twisten. Ga wat fotosjoppen om een beeld te vormen wat bij jouw ZZZ het mooiste is.

emanuelenreggie027.jpg

Link naar reactie

Ik sluit me hier volledig bij aan. Persoonlijk vind ik dat een niet originele BMW velg (afgezien van Alpina en Schnitzer en imitatie van BMW) al heel snel sjonnie uitziet. Doet mijns inziens een beetje afbreuk aan de retro look van de zzz...

Maar: dit is iets heel persoonlijks en per individu verschillend!

Link naar reactie

<p>Zien er mooi uit. Vind persoonlijk de style 65 erg mooi op een Z3 (17")</p>

<p>Voorts heb ik ook een zwak voor de style 32.</p>

<p> </p>

<p>De velgen op de foto zijn volgens mij wel onderhoudsgevoelig met die uitstekende moertjes...</p>

Link naar reactie

Het echte shadow chrome van de S54 schijnt heel moeilijk na te maken zijn, het proces dat Olivier beschrijft zou het beste werken. Met poedercoaten zijn ook goede resultaten te behalen, deze e39 M5 wielen (Nederlandse eigenaar) zijn bijvoorbeeld in de UK gedaan. Ben in ieder geval benieuwd naar jouw resultaat!

Heb je het drukmetertje ook bij Ruud gekocht?

Link naar reactie

Binnenkort worden mijn velgen gepoedercoat! ik ben reuze benieuwd naar het resultaat. (shadow black chrome) :cool2:

Link naar reactie

Zohee Niblic, zijn dat jouw velgen, is dat jouw M? Welke styling is dat? Ziet er geweldig bruut uit!!

Yep, het is ons :m: -tje.. ? Ik weet dat het Keshkin velgen zijn. Welk type? Ik heb geen idee.

Link naar reactie

Nu Snaatje ik ook, ik zie het wel, kan denk ik niet tegenvallen na wat ik gezien heb.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Goed de z staat nu bij ruudkapje. Als het meezit kan ik hem op 26 mrt weer ophalen. Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar het resultaat. Begreep inmiddels wel dat ik deze week niet de enige ben met velgjes restaureren. Ben benieuwd wie er nog meer van dit forum bezig is....

Ik hoop ook dat de olietemperatuur meter weer gaat werken en wat de oliedrukmeter meter zoal te vertellen heeft, kortom allemaal errug leuk en ik kan niet wachten.

Link naar reactie

:) De mijne!! plus nog wat spuitwerk onderbumper, M-pookje, spoorverbreders.. en reparatie centr.deurvergr.passagierskant... :rolleyes: Ben ook érg benieuwd!!!

Link naar reactie

:) De mijne!! plus nog wat spuitwerk onderbumper, M-pookje, spoorverbreders.. en reparatie centr.deurvergr.passagierskant... :rolleyes: Ben ook érg benieuwd!!!

Hoeveel mm ga jij tussen de achterwielen plaatsen Snaatje?

Heb zelf ook een facelift met style 55 velgen en wil hem graag wat breder,maar nog mooi binnen de wielkasten. :)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Zo even weer een berichtje, vorige week zijn de velgen uiteindelijk toch gespoten, dus niks nie poeder coaten, maar gewoon silver shadow. Ik vind het vreselijk mooi geworden en het staat ook beter. Gelukkig heb ik er ook al weer het eerste krasje erop gereden :muur: op de rechter achtervelg, toch weer zo'n stom stoeprandje. Gelukkig kan je het nauwelijks zien, maar ja ik weet het toch......G#dv#r de g#dv#r.

Ook heb ik nu een echt werkende olietemperatuur meter en nu blijkt dat de auto een mooie stabiele temperatuur heeft rond de 95 graden en na een beetje spelen 105.

De oliedrukmeter gaat via een aparte behuizing op de linker A-stijl gezet worden, meter is al binnen, qua lay-out toch een tikje afwijkend van de Z meters, maar het lijkt er erg veel op (chromen rand ed) en heeft qua verlichting de goede kleur en is vanzelfsprekend ook van VDO.

Goed eea staat ook uitgebreid op mijn site http://www.mijnap.nl onderdeel auto's BMW Z3 :m:

Hieronder een paar foto's van de velgen (voor en na) en olietemperatuur meter.

velgen%20pano.jpg

Het nieuwe staatsie portret...

portret.jpg

De gerestaureerde velg.....

velg-1.jpg

De olieremperatuur meter keurig op 95.....

olie-temp.jpg

Zo dat was het wel een beetje, wachten op de oliedruk en dan post ik wel weer eenberichtje

Link naar reactie

Ja @z3 widebody ik snap je wel, je kreet projector lampen vind ik wel erg leuk, 't is en blijft een kwestie van smaak, ik vind het mooi en jij niet even goede vrienden en bedankt voor je compliment over de rest.....

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb ze laten restaureren via roodkapje in reeuwijk. Deze heeft een spuiter bij hem op het industrie terrein zitten. Ik was ze ruime week kwijt. Resultaat is echt mooi, ook na drie weken rijden en een wasbeurt.

Link naar reactie

Hoeveel mm ga jij tussen de achterwielen plaatsen Snaatje?

Heb zelf ook een facelift met style 55 velgen en wil hem graag wat breder,maar nog mooi binnen de wielkasten. :)

Sorry..beter laat als nooit.. <_< Ik heb 20 mm spacers laten plaatsen.. :) nu gelijk met de wielkasten.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in